| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Největší problém je kázeň

 Příspěvky 110 z 104 [Dalších 94 >>]
Jíťa
  • 
26.3.2010 11:38:12
Ale to se přece nijak nevylučuje. Já za tím vidím komplex několika možných faktorů. Jedním z nich je puberta, dalším blížící se přijímací řízení, stejně tak se na tom může podílet nezkušený (absolvent) pedagog, vztahy v dětském kolektivu....

Myslím si, že svádět všechno jen na jednu věc je blbost. To přijímací řízení jsem vypíchla jen proto, že to tu v diskuzi nikde nezaznělo. A jsem přesvědčená že nějaký vliv to má. Proč by jinak byli osmáci pohodovější, když jsou stále ještě v pubertě?

Zajímalo by mě např. jestli i na gymnáziích jsou děti v kvartě (odpovídá osmičce ZŠ) už také srovnané nebo jsou s nimi obdobné problémy jako s terciány. Je jasné, že problémy budou asi jiné než na ZŠ, ale určitě je ta puberta při výuce znát. Který ročník považují za nejhorší gymnaziální pedagogové?
24.3.2010 22:42:29
A taky Tvoje (Uau, vím že je obecný úzus na internetu tykat, ale má s tím někdo taky takový problém jako já? Nebo by vyznělo hodně blbě, napsat "Vaše"?) teorie nevysvětluje, proč jsou šesťáci úplně v pohodě - Ti by přece měli podle této teorie dělat brajgl ještě větší~j~.
24.3.2010 22:37:42
Nám se ale známky ze sedmé třídy do přihlášek psaly~j~ (devátá třída řadu let neexistovala a posléze byla nějaký čas nepovinná, o rok jí unikla dokonce i moje o 8 let mladší sestra~k~). A ve třídě to u nás vypadalo často jako ve zvěřinci~t~. Já za tím vidím evidentně nástup puberty~2~.
Dorki
23.3.2010 10:49:32

Vrele doporucuji knihy od autorek Adele Faber a Elaine Mazlish.
Pro ucitele asi How to talk so kids can learn (nevim jestli vysla cesky).
Nebo Jak mluvit, aby nás děti poslouchaly,Jak naslouchat, aby nám děti důvěřovaly.

Nejsem ucitel, ale jejich pristup se mi moc libi a snazim se ho uplatnovat doma (obcas i uspesne :-)) ).

Neni to prirucka, ktera vyresi vsechny problemy, ale je to spis o tom, jak mluvit s detmi s respektem a jak se snazit resit konkretni situace s respektem.

Preji hodne sil, optimismu a nadhledu!
22.3.2010 13:14:37
Já nejsem učitelka (naštěstí), jsem jen maminka jednoho 12-letého žáka. Neříkám, že on by byl ideální, máme s ním taky potíže. Ale když jdu občas kolem školy, vidím CO z ní vychází, JAK se jeho vrstevníci baví, jaké používají výrazy, přiznám se, že je mi skoro pokaždé mdlo od žaludku... Dnešní učitel, to musí být opravdu silná povaha, charakter, přirozená autorita. Tak mě napadá, více mužů do škol... Dnešní mládeži chybí mužský vzor, tátové jsou do večera v práci, aby vydělali a výchovu zastává bohužel internet...:-((
rebelie
22.3.2010 8:52:31
Ahoj Jíťo,
já to přesně tak dělám - upravím si tiskopis vysvědčení a prosím děti, aby vystavily vysvědčení mně... Říkám, že my hodnotíme je, a tak bych ráda, aby i oni zhodnotili mou práci... Plus je vždy prosím o doplnění nějakého slovního hodnocení, protože jen známky toho mnoho neřeknou...
Nevím, zda by to bylo použitelné jako podklad pro odměny, ale pro mě je to důležitá zpětná vazba.
Jíťa
  • 
22.3.2010 8:25:18
Jak už jsem jinde naznačila, rozdíl mezi sedmáky a staršími dětmi může souviste i např. i s přijímacím řízením na SŠ. Zatímco sedmáky nic netlačí, osmákům už se známky píší do přihlášek a jsou jedním z kritérií pro přijetí. Ti si nemůžou tolik dovolit dělat brajgl.
21.3.2010 21:30:28
Rok mezi střední školou a VŠ jsem strávila jako nekvalifikovaná učitelka na ZŠ. Učila jsem šesťáky, sedmáky a osmáky. Šesťáci byli fajn, osmáci taky. V podstatě jen kvůli a díky nim jsem ten školní rok vydržela. Ale sedmáci? Příšerné, pro mě to byl boj o přežití, každá hodina mě stála hodně sil, abych vůbec byla schopná udržet svou autoritu a klid ve třídě a k tomu ještě žáky něco naučit. A když si vzpomenu, co vyváděli moji spolužáci (já byla docela tichá voda~f~) v sedmé třídě, dost učitelů s nimi taky mělo co dělat.
Takže můj názor je, že věk 13 let (začátek puberty) je prostě krizový a není dobře, pokud učitel - nováček dostane pouze sedmáky. Někoho to zocelí (řekla bych, že to byl můj případ, i když jsem nakonec zamířila jinam než do školství, poněvadž na pedagogickou fakultu mě nepřijali; ale rok se sedmáky mi velmi pomohl, už nejsem tolik tichá voda ~y~), jiného to může zlomit.
Takže autorce doporučuju zkušenosti se sedmáky rozhodně nezobecňovat a hlavně vydržet. Třináctiletým (a možná nejen jim) by určitě prospěly věkově smíšené třídy. Akorát by to chtělo menší počet dětí a jiný než u nás zaběhlý systém výuky.
21.3.2010 18:12:32
No, ono to bylo před devíti lety... Byli jsme obor učitelství pro 1. stupeň alternativních škol - pouhých 13 lidí v ročníku - říkali nám experiment a už to zrušili. Údajně proto, že se to osvědčilo a bude to takhle mít veškerej první stupeň povinně... Můj názor je, že když si to člověk nevybere dobrovolně, tak to nefunguje, ale nevím, už mám jiný starosti...
Jíťa
  • 
21.3.2010 17:39:46
Skvělá myšlenka. Co kdyby žáci dávali také v pololetí a na konci roku vysvědčení učitelům. Učitelé by alespoň měli zpětnou vazbu a ředitel podklad pro rozdělování prémií.
 Příspěvky 110 z 104 [Dalších 94 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.