přesně tak. Rozvrhni si ty skupinky předem. A úplně ze všeho nejdřív zadej úkol, respektive řekni co budou dělat, až potom jak to budou dělat. To je to stejný jako když dáš všem do ruky papír a pak jim začneš vysvětlovat co na něm je - všichni budou koukat do papíru, otáčet s ním, načuhovat k sousedovi atd a nebudou ti věnovat pozornost..... triviální cvik na semináři pro učitele - všichni to vědí, mají disciplínu a vědí jak by se měli chovat, jakmile jim dáš papír do ruky a pak teprve začneš povídat, jsi v háji
a pak se tomu všichni smějou když si uvědomí jak jim to dělají ty dětičky a oni se proto na ně zlobí.
Nezavrhuj je a nenazývej je "zvěří" i když se tak někdy chovají. Posunuje to tvoje myšlení nechtěným směrem.
S tou "pomocí zvenčí" - my tomu říkáme "supervize" - že můžeš požádat vlastně jakéhokoli kolegu aby na tvou hodinu zašel, a jsou dvě varianty - buď se dětem řekne že v kabinetu je nějaké jednání tak on se jde "uklidit" k vám do třídy a bude si v koutku něco tiše psát - tak aby si děti nemyslely že je tam kvůli nim, on se nebude vůbec zapojovat, jen pozorovat, a zpětnou vazbu se dozvíš pak v kabinetě nebo na kafi, a nebo naopak se řekne že "jde se na vás podívat", takže děti se před ním možná budou kapku předvádět, ale on se může účastnit a dávat zpětnou vazbu přímo jim i tobě hned v průběhu. Mám teda zkušenost z výuky jazyků. Skoro vždycky tam ten kdo se byl kouknout viděl něco jinak než já sama. Chce to odvahu si to poslechnout
Samozřejmě ti fandím, ale souhlasím s názorem "ubrat páru". Když přijde někdo nový a začne v kolektivu stylem "vy děláte všechno po staru (rozuměj blbě) a já přesně vím jak na to, mám tu nové metody, to budete čubrnět" tak to nemůže dopadnout dobře
prostě už z principu - změny bolí, i když jsou k lepšímu. Ze zkušenosti - je jednodušší si to svoje nové ozkoušet nenápadně, a až když jsou vidět výsledky, "přiznat" se k novému způsobu
+ ta intuice. Viz jednání s matkou žáka ohledně trojky z občanské výchovy. Musím ti říct, že ani já jakožto rodič bych to u vysvědčení nechápala, a přála bych si vědět proč jsi mu tu trojku dala, a jestli to není náhodou o tom že vyjadřuje názory jinak než se tobě líbí.... Samozřemě máš právo mít svůj styl výuky občanky, možná píšete písemky a zkoušíš, takže ty výsledky hoch neměl když se na to vybodnul. Ale v principu občanka by ho měla připravit na něco jiného než že z ní bude psát test, ne?