Re: jiný problém
Ahoj Veroniko,
tvoje obavy chápu. Naše dcerka je tichá, neptá se, nevyrušuje, pokud možno nemluví. Nejraději se vyjadřuje malováním.
Vloni jsme šli k zápisu. Učitelka v MŚ mi doporučila odklad. Důvod byl, že si nedokáže poradit v nestandartních situacích, což by ve škole pak neobstála. Nejprve jsem se smála (dodnes si i já nedokážu poradit v nestandartních situacích), ale pak jsem přeci jenom navštívila pedagogicko-psychologickou poradnu. Už tři roky chodíme s dcerkou na foniatrickou kliniku pro koktavost, záměnu hlásek, nevyslovování hlásek a taky má malou slovní zásobu. No, suma sumárum je to tak, že byla školně velmi zralá, ale že je dys a pro její až přecitlivělost je lepší třídu s málo dětmi (prý tak 10-12). U nás byl nástup prvňáčků s třídami po 30. Tak jsem alespoň chtěla, aby seděla u pí uč. a tak s ní mohla navázat nějaký kontakt (doporuční od psycholožky). Učitelka reagovala velmi pohotově, že se přece nemůže takto individuálně věnovat každému žáku, když jich ta má 30. To byla poslední kapka v našem váhání. S manželem jsme se dohodli o domácím vyučování. Máme za sebou 7 měsíců a já teď vím, že to bylo správné řešení. Nebylo to bez problémů, ale ve škole ty její individuální problémy by neřešili a jistě by dcerka nebyla tam kdy je dnes. A navíc se ještě může věnovat všemu co ji baví (máme více času).
Vím, že to asi není recept na váš problém. Asi by byla nejlepší vstřícná učitelka v málotřídce, ale nám se to nepoštěstilo a tak jsme si to vyřešili takto.
Přeji vám vnímavost pro dobré rozhodnutí!
Odpovědět