24.3.2006 17:45:17 irlev
Re: ;)
Souhlasím s Ankas. Ze své praxe vidím jako pozitivní, když jsou výchovné prohřešky nebo vzdělávací problémy řešeny v přítomnosti dítěte. Učitel ovšem musí brát dítě jako partnera a ne o něm mluvit, jakoby tam nebyl.
Ad dealer drog - u mě ve třídě (6. třída praktické školy) si děti hrály taky na dealery. Koupily si maličké pytlíčky, nadrtily křídu a prodávaly heroin. To není od nich provokace, prostě vidí, že u nich na sídlišti se takovýmhle způsobem hodně lidí živí, včetně některých rodičů. Nadávat jim za to nemá cenu. Ale aspoň jsem viděla, že je vhodná doba probírat s nimi problematiku drog ... a i když je mi jasné, že je drogy přitahovat budou, už proto, že je vidí kolem sebe ... nebudou mít takováhle pomyšlení zadarmo ... absolvovaly se mnou několik besed, přednášek a ukázek, včetně s policií a teréním sociálním pracovníkem. Holt, všechno má dvě strany :)
Ivig, nemyslím, že nechat tvého syna opsat takové sdělení - obtáhnout tužkou je ponižování. Spíš chtěla paní učitelka, aby si uvědomil, jakou chybu dělal - jako ponižují mi spíš připadá, když se napíše poznámka a nijak se nevysvětlí, když je dítě pasivním příjemcem a nemá možnost se vyjádřit. Jistě, není to lichotivá charakteristika, co o sobě opsal, ale jistě se ho paní učitelka nejdříve zeptala, jestli souhlasí s její pravdivostí.
Odpovědět