28.3.2021 10:47:45 Petra Čiháková
Re: Špatné
Školský systém je zastaralý. V nové strategii 2030+ /schválena na konci r.2020/ se má z osnov vyřadit až polovina učiva. Mnoho věcí se dnes dá jednoduše dohledat na internetu, namísto učení se dat, je určitě lepší naučit děti rozeznat mezi zdroji.
Člověk by si řekl, bezvadné, bude prostor zajít s žáky třeba do divadla, na Romea a Julii, až se vrátíme do školy může každý student napsat v deseti větách, jak jinak by hra mohla skončit, z toho bude známka, které se dá větší váha – přece vytvořili žáci něco vlastního, realizovali se...
Ale ne, reakce byla taková, že na osmi člennou komisi, která strategii připravovala, se snesla vlna nenávisti proto, že snad chtějí, aby byly naše děti negramotné. Reakce samozřejmě nebyly z řad studentů ale zejména rodičů a učitelů. Neměli bychom my být ti první, kteří přijdou domu a řeknou: "Děcka paráda, už se s tím začíná hýbat, nebudete se muset drtit letopočty atd."?
V zahraničí se hodně i při zkouškách využívá internet, protože je podstatné, v dnešní době, rozeznat skutečné od toho co není, news od fake news, relevantní zdroje.
Vždycky budou všichni, kteří uznávají tradiční školu proti "metodě" unschooling a opačně.
Škola je škola. S dnešními technologiemi a jejich dostupností a dostupností všeho co konzumní společnost nabízí je těžké udržet pozornost u knihy, a to i tehdy, jeli student čtenář.
Odpovědět