22.3.2021 22:41:59 Petra Čiháková
Re: Špatné
Dobrý den, děkuji názoru si vážím. Čtenářské deníky nejen že v mnoha provedení na internetu existují, ale v domácnostech se i dědí. U mě studenti najdou pouze audio, ke čtenářskému deníku tedy pravděpodobně využijí miliony jiných dostupných míst na internetu, kde jim stačí udělat ctrl+c a ctrl+v.
Se studenty hodně spolupracuji a spolupracovat chci, snažím se je do projektu zapojovat. Vymyslela jsem, jak docílit, aby studenti zmíněných 20 titulů k maturitě opravdu za ty čtyři roky přečetli. Od prvního ročníku si mají vybrat čtvrtletně jednu knihu a na její motivy, vymyslet jakoukoliv svou vlastní autorskou práci (báseň, tanec, fotografii, video, pokrm, vtip, cokoliv), jejich pedagog by měl práce vyhodnotit, poslat mi výsledek a pak bych přijela do školy na diskuzi. Nejen že, by někteří studenti skutečně knihu mohli přečíst, což se teď neděje, protože je nemotivujeme ale demotivujeme, množstvím informací, které o knize musí znát. Ale zejména vytvoří, něco vlastního, mohou se realizovat a toto, by jim společně s knihou i mělo na dlouho utkvět.
Dále by mohl učitel žáka motivovat tím, že by mohla mít známka, za jeho autorskou práci, větší váhu při výsledném známkování.
Videa točím proto, abych vše soustředila na jedno místo, na mém YouTube kanále si student rychle projde, o čem cca knihy jsou a vybere si skutečně k četbě to, co by mu mohlo sednout. Dnes si totiž studenti vybírají k maturitě knihy a vůbec netuší, co si vybírají, to jsou nejčastější komentáře pod mými videi. Petra
Odpovědět