22.3.2021 21:52:45 Analfabeta
Špatné
Špatné, velmi špatné!
Z jakého důvodu paní píše příběhy, zpracovává čtenářské deníky atd.? Vždyť to jde zcela proti smyslu toho, že děti mají číst! Takto jim to nejen předžvejká, ale taky zkrátí, aby teda dětičky snad už nečetly vůbec. A tady je obrovská chyba.
Já bych osobně převzala systém, který nám kdysi jako studentům střední pedagogické školy vytvořil náš tehdejší pan profesor. V té době ještě nebyl profesor, teprve studoval, ale pedagog to byl vynikající. Dostali jsme seznam asi 550 knih, roztříděných nejen podle doby vzniku a oblasti (český a slovenský autor, německý atd.), ale i podle žánrů - fantasy, dětská literatura, historická... Pan profesor řekl, že mu je jedno, kolik toho přečteme, ale že bychom měli přečíst knihy z různých témat a z různých oblastí. Konkrétní výběr byl zcela na nás. K tomu jsme mohli přečíst i cokoli jiného, co nás zaujalo. Jen jsme měli dodržet, že k maturitě by měl vzdělanec přečíst asi tak 20 knih. Podobný systém bych zavedla všude. Nenařizuje, dává studentům volnost, ale nezprotiví jim čtení. Pamatuji si, že tehdy i pana profesora překvapilo, že např. v mém seznamu přečtených knih našel životopis prof. Barnarda, lékaře, který jako první na světě transplantoval srdce.
Odpovědět