| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Hodnocení testů na 2. stupni

 Celkem 67 názorů.
 Brunhilda 


Téma: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 7:58:35)
Diskuze o možná neadekvátním hodnocení žáka na vysvědčení mě přiměla se zeptat:
1. Jak se hodnotí testy na 2. stupni na škole, kde jsou vaše děti - body, procenty, počtem chyb,.. ? Jak to odpovídá procentuelně? Jsou všechny testy (malé i čtvrtletní) hodnoceny stejně (např. 100-90% jednička, 89-80 dvojka, atd.)?
2. Jste se způsobem hodnocení spokojení? Pokud ne, co byste změnili?
3. Jaké vám přijde toto hodnocení na 2. stupni ZŠ?: Z velkého testu (něco jako čtvrtletka) 100-90% 1, 89-77% 2, 76-63% 3, 62-50% 4, 49-0% 5; ostatní menší testy hodnocené různě, podle délky a složitosti, ale neodpovídá to procentům velkých testů
4. Jakou váhu by měla mít aktivita žáka v hodině plus příprava na ni (domácí úkoly, pomůcky, apod.) v závěrečném hodnocení?

 Ropucha + 2 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 8:16:20)
Jak hodnotí testy škola mých dětí, to jsem nikdy nezkoumala.
Ale logické mi přijde to, co píšeš - na trojku zvládnout minimálně 50% .
A co se týče výsledné známky, aktivitu a přístup k práci bych rozhodně ve výsledném hodnocení zohlednila. Myslím, že většina učitelů to i dělá.

Aha, tak oprava, koukám, že jsem byla nepozorná a o stupeň jsem se přehlédla, 50% na čtyřku. Byla bych tedy asi měkčí.
 Brunhilda 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 8:29:06)
Anett,
jak moc bys tu aktivitu zohlednila? Brala bys ji na úrovni větších testů nebo k ní jen přihlédla při nerozhodné známce?
 Ropucha + 2 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 8:37:48)
Tak má-li někdo ze všech testů jedničky, asi by klasifikací neotřásla ani pasivita v hodinách, i když je to samozřejmě trochu nespravedlivé vůči dětem, které v hodinách pracují aktivně. Ale pětistupňové známkování holt nikdy úplně spravedlivé nebude.
Jinak se mi líbí systém hodnocení aktivity malými jedničkami, které se sčítají a započítávají do klasifikace. A opakované neplnění úkolů hodnocené naopak pětkami.
 sylvaina 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 8:34:49)
Já to zkoumala jen v případě chemie, páč dcera nosí neustále blbé známky, přestože mně se zdá, že to umí i pozpátku. Takže, kdo má méně než 65%, tak už má čtyřku. Ale je to 8G. Jinde nevím, myslím, že tak nějak odhadem.
 Ropucha + 2 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 8:43:46)
Sylvanio, na gymnáziu přísnější hodnocení beru. To je holt škola pro studijní typy.
Ale na ZŠ bych se držela toho, že kdo zvládne alespoň 50%, je "dobrý".
S tím, že trojka je známka označující průměr a trojkaři nejsou studijní typy, které by se měly hlásit na gymnázia a náročné střední školy.
Tak to fungovalo za mého dětství a je to jedna z mála věcí, kterou bych z té doby zachovala.
 Anni&Annika 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 8:47:16)
tohle je u nas na prvnim stupni taky za 3, ale my tu mame stupnici 1-6...ale to fakt nevim, kolik procent je 6...mozna tak 20-0%...

76-63% 3
 Brunhilda 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 8:50:53)
Anni,
u šestistupňové škály je to samozřejmě jinak. Ale i tak by se to dalo přepočítat. Ty píšeš o prvním nebo druhém stupni (počítáno na českou školu)?
 Anni&Annika 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 8:55:30)
prvni stupen, 4. trida....tady druhy stupen neexistuje...pak nasleduje Haupschule, realka nebo gympl..
 Monty 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 8:54:07)
Anett,
fakt? To jsi chodila do hodně benevolentní školy, když za 50% byla ještě trojka.
U nás na ZŠ se ve většině předmětů známkovalo "co chyba, to stupeň dolů" - jednu menší učitelé tolerovali, i když jak kdy a jak u koho, ale dvě už na jedničku nebyly ani náhodou.
A typy se taky dělily jinak. ~;)
 Ropucha + 2 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 9:08:52)
Monty, pozor, já si nepamatuji, jak kdo hodnotil testy kdysi u nás na ZŠ, dokonce si myslím, že se moc testů ani nepsalo a procentuální hodnocení se nepoužívalo.
To srovnání se týkalo toho pojetí trojky - trojka označovala průměrný výkon a trojkaři chodili na učiliště. To si pamatuji. Na gymnázium šli výhradně jedničkáři resp. ti, co měli max. pár dvojek.
 Monty 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 9:16:28)
Anett,
u nás se jako trojkaři brali žáci, co měli trojky v podstatě ze všeho, vč. obou hlavních předmětů. V ničem nevynikali, nic jim nijak extra nešlo. Pokud byl někdo výrazně technický/humanitní typ, tak kvůli jedné nebo dvěma trojkám nikoho ani nenapadlo, že by měl jít na učňák. Jo, asi by bylo divné, kdyby někdo s trojkami z češtiny a obou jazyků chtěl jít na jazykový gympl, ale pokud měl samé jedničky z předmětů matika - fyzika - chemie a trojku z češtiny, tak se nikdo nepozastavil nad tím, že chce jít na klasický nebo matematický gympl.
I když je pravda, že tehdy gympl nebyl braný jako prestižní škola, kam chce jít každý. Ze třídy o 30 dětech chtěly na gympl čtyři.
 Ropucha + 2 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 9:29:38)
Ano, na gymnázium se z třicetihlavé třídy hlásilo tak pět premiantů a ještě se třásli, že se nedostanou.
Většina lidí šla na odborné střední školy s maturitou nebo učiliště s maturitou.
 Monty 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 9:33:09)
Anett,
no to nevím, já snad neznám nikoho, kdo by se nedostal na gympl - kromě sebe, já nedostala od školy doporučení kvůli chování. Myslím z těch, co se hlásili v 80 - 90. letech. Možná v Praze u prestižních gymplů jo, aspoň podle toho, co říkal manžel, ale já jsem z malého města. Na humanitní gympl převis byl hodně velký, protože byl jeden v okrese, na všeobecný byl asi tak stejný, jako na všechny ostatní školy.
 ALena 
  • 

Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 9:39:52)
tak 80. a 90. leta jsou v tomto pripade znacne rozdilne. V 1988 delaly prijimacky nejsilnejsi rocniky a kdyz si spoctes predrevolucni prazska gymnazia, tak je jasne jaky previs musel byt. To se s koncem devadesatych let neda srovnat.
 Monty 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 9:45:46)
Aleno,
vždyť píšu, že to v Praze nejspíš bylo jiné.
Dneska se na odborné školy dostávají děti, které v dobách mého dětství chodily na učňáky rovnou, protože neměly šanci, převis byl všude - dneska chce každý na gympl a na odbornou školu vezmou prakticky každého, kdo proleze přes přijímačky. Je fakt, že konkrétně z mojí třídy jsem byla jediná výjimka, která se nedostala tam, kam se hlásila. Ale to rozložení bylo jiné, na gympl se hlásil stejný počet žáků jako na průmyslovku, ekonomku, zemědělku a zdrávku. A školní výsledky měli plus mínus stejné. Většinou vyznamenání, max. 1 - 2 trojky.
 ALena 
  • 

Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 9:51:09)
"Dneska se na odborné školy dostávají děti, které v dobách mého dětství chodily na učňáky rovnou," o tom zadna, tak to je (je to prirozeny nasledek financovani na zaka). Otazka je jestli je to dobre nebo spatne.
 Ropucha + 2 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 10:09:43)
"jestli je to dobre nebo spatne"

Oddaluje se nástup lidí na pracovní trh, což je asi z ekonomického hlediska žádoucí, a opticky se zvyšuje vzdělanost, což nevím, jestli je skutečně nějak přínosné. Síto se prostě posouvá na vyšší stupně škol.
 Ropucha + 2 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 9:48:53)
Já jsem asi trochu starší, než Monty, píši o polovině osmdesátých let.
 Ropucha + 2 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 9:46:04)
Monty, tak to já vůbec netuším, jaké byly tehdy převisy, jen si pamatuji, že jsme se dost pilně připravovali na přijímačky a báli jsme se, že nás nevezmou. Jak velká byla reálná pravděpodobnost neúspěchu, to nevím. Jen vím, že odvahu podat si vůbec přihlášku měl málokdo a učitelé na ZŠ do toho nějak mluvili, dost se to v osmé třídě řešilo, kdo kam. Ani si nepamatuji, jestli se na to gymnázium nakonec někdo opravdu nedostal.
 Jahala. 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 9:47:56)
Hmm, tak to já je znám a znám i ty co se nedostali na průmyslovou školu nebo zdrávku.
 Monty 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 9:55:55)
Jahalo,
ale jo, taky je znám, myslela jsem "mezi blízkými osobami (rodina, kamarádi)". Třeba v naší třídě se zrovna dostali všichni, pak na střední jsem taky měla spolužačky, co se nedostaly na gympl nebo na ekonomku. Špatně jsem se vyjádřila.
 Jahala. 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 10:03:39)
No u nás ze zakladky se nedostali všichni tam kam chtěli a u všech to bylo překvapení i pro učitele
 Brunhilda 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 8:47:54)
Sylvaino,
a v případě jiných předmětů je hodnocení mírnější nebo tam to dcera zvládá v pohodě?
 Vaitea 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 9:38:10)
" Takže, kdo má méně než 65%, tak už má čtyřku. Ale je to 8G. Jinde nevím, myslím, že tak nějak odhadem."

Na 8G kam chodí můj syn - jazykové gymnázium je to stejné.
100-92% -1
91 -81% -2
80- 65% -3
65 -55% -4

Jinak celková známka není průměr z výsledků v %, ale počet všech dosažených bodů/ maximální možný počet bodů.
 splechtulka & M+J+R 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 9:50:17)
U nás je to taky podobně. U druhacky při opisu co chyba to stupeň dolů.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 9:06:02)
Mám jednoho na gymplu - to komentovat nebudu, to je jiná liga.
Druhý je páťák - podle procentuelního hodnocení jedou už teď a to stejně jak píšeš.
Velmi přísné mají hodnocení z ČJ diktáty. Co chyba, to známka dolů... a to i pokud je diktát na shodu podmětu s přísudkem a udělá se chyba v koncovce přídavného jména, a opomene se zdvojení samohlásky v jiném slově - je to bráno taktéž jako dvě chyby.
Aktivita se zohledňuje při nerozhodných známkách.
 ALena 
  • 

Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 9:23:53)
"To je dost brutální hodnocení, i na vysoké jsme prolezli pokud jsme měli nad 40 %."
40%? prosim te, kde? TO je pod pul, to v podstate neumis, ne. U nas bylo na prolezeni 70%.
 Monty 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 9:21:58)
K otázce - co vím z testů, které jsem viděla na rodičáku, tak se známkuje podle počtu chyb.
U diktátů je to, jak psala Caira - co chyba, to známka dolů.
Na aktivitu v hodině jsme narazili poprvé letos, když kvůli ní dostal syn o stupeň horší známku, resp. měl nerozhodnou známku, chtěl se nechat přezkoušet a bylo mu řečeno, že ne, že je málo aktivní v hodině, tak dostane tu horší. Dost ho to mrzelo.
 Ropucha + 2 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 9:32:21)
V diktátu co chyba, to stupeň dolů, to ano, to je běžné.
Ale myslím, že tady šlo o velké testy, shrnující látku za nějaké období, které se hodnotí procentuální stupnicí.
Drobné testíky na jeden konkrétní jev se samozřejmě hodnotí jinak.
 kosatka2 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 9:31:06)
Co si tak pamatuju, u nás to bylo něco jako chyba - stupeň dolů. Testy byly obvykle takové, aby opravování nezabralo moc času a aby žák neměl šanci zapojit nějakou vlastní kreativitu.

Ohledně aktivity v hodině: vystřídala jsem z důvodu stěhování a sídlištní rozestavěnosti několik škol a 1 víceletý gympl, a NIKDY se aktivita v hodině nezohledňovala. Mě třeba některé věci bavily a v životě se mi nestalo, že by mi tu aktivitu někdo započítal k dobru. Často jsem měla známky "mezi" a aktivita v oblíbených předmětech mi byla pro známkování nanic. Stejně jako se nikdo z vyučujících nepřiklonil k horší známce, když jsem byla pasivní. Ono taky být aktivní v předmětu, který mi nejde a nebaví - si moc nedovedu představit.

Myslím, že spousta učitelů tehdy o aktivitu žáků v hodině ani nestálo, pouze na jedné ze škol, na kterou sem chodila, byla taková příjemná tvůrčí atmosféra. Tam jsem se asi naučila nejvíc.

Zavedla bych více známkovacích stupňů, než 5. Sama zapíšu děti do třídy, kde se prvních pár let dělá ústní hodnocení.

 Lída+2 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 9:52:38)
Brunhilda , známkování máme podobné, ale obě děti jsou na 8G.....

A když to srovnám kdysi druhý stupeň.....tak si myslím, že nás kosili v té škole ještě víc.
 Monty 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 10:06:33)
Lído,
to bych zrovna neřekla, myslím, že je to dnes naopak přísnější a "horší".
Schválně jsem si vytáhla svoje staré žákovské a zásadní rozdíl je v tom, že my měli o hodně víc známek za pololetí, než kolik mají děti dnes. Z češtiny 16, z matiky 18 - počítám ty "hlavní", přijímačkové předměty, dneska z nich mají děti za pololetí max. 5 - 6 známek. Takže pokud jsem já dostala v pololetí např. jednu pětku z češtiny za to, že jsem neuměla básničku nebo něco podobného, ty ostatní jedničky tu pětku "sežraly", dneska už ne.
 Anni&Annika 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 10:20:09)
rekla bych, ze jsou na tom deti ted hur. U nas v Nemecku mas za pololeti treba jen 1-2 znamky. A to jsou jen test, diktat a za sesit, kde nejakou znamku dostanes. Ustni znamku /nejake zkouseni/ ci praci ve tride ti nikdo nerekne.
Takze i kdyz mas z testu a sesitu za 1, na vyzo mas za 2. A muzes si stezovat kde chce a muzes vedet, ze je dite pri hodinach chvaleno. Nepomuze nic. Nemas totiz v ruce zadnou znamku z ustniho projevu ci aktivite ve tride....
 Lída+2 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 13:28:36)
Monty, tak to si nemyslím....
koukám na staršího syna: čj-15 známek, Aj-10známek, NJ- 10známke, Ma-13....XXpisy v průměru5,7,,ale taky i 9ks.
Ale kouknu na mladšího....ten odpovídá ještě jakoby Zš:
třeba ČJ-31 ks(píšou každou hodinu skoro, většina známek má váhu 7), AJ-11, NJ-12,MA-17....XXpisy 8-9známek, jen dějepis mají 5.

Starší má zameškáno 5hodin a mladší 1....takže to je pak taky znát, když tam jsou pořád.....

A pokud se budeme bavit o 1-5. třídě, těch známek bylo z té školy dost......hodně......

To co popisuješ má syn jen ze základů spol. věd....3 známky a dost.....loni měl za pololetí jen 2....takže to byl masakr.

 Monty 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 13:41:16)
Lído,
asi je to na každé škole jiné.
Oproti době, kdy jsem chodila do školy já má syn známek méně. A taky si myslím, že je přísnější klasifikace - třeba v té češtině, jak se dívám do žákajdy, jsem měla v prvním pololetí jednu pětku, tři dvojky, dvě trojky a deset jedniček a na vysvědčení jsem měla jedničku. Synovi by ji češtinářka za tyhle známky nedala. Z matiky: jedna pětka, čtyři trojky, osm dvojek, pět jedniček. Za to by podle mne dvojku jako já tehdy taky neměl. Skoro bych řekla, že u nás ve škole se dávala na vysvědčení známka, kterou žák dostal v pololetí nejčastěji.
 Lída+2 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 13:48:53)
Monty, určitě je to možná maličko přísnější....v tom součtu známek...třeba syn měl loni v pololetí 3 z matiky za známky : 1,2,3,2,1,1,1,1,1 (jedna velká písemka 3,pololetka 1), údajně jedničkář nesmí mít tyto výpadky.....a bakaláři spočítali průměr známek s váhou na 2,2....pro profesorku nezájem.....takže si dává bacha, aby neměl výpadky. Rozhodně bych měla 2 kdyby to byli kdyby to známovala matikářka na Zš.


Ale jelikož sama jsem chodila do školy, kde ty co propadali měli jinde vyznamenání....mě to nějak nebere.....manžel je z toho víc paf......sám měl za mnohem horší známky lepší na výzo..... mě to tak nešokuje......náš ústav byl úplně pověstný.....~:-D
 Brunhilda 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 10:18:32)
Díky všem za odpovědi,
bohužel většina píše o 8G a tam to chápu. Jdou tam děti, co mají o studium zájem a nejspíš míří na VŠ.

Jde mi o obyčejnou ZŠ, která by měla být pro všechny děti. V systému, který teď funguje, dítě, které je slabší a nějakým způsobem mu utekly základy předmětu a dá mu práci chápat principy (třeba matika), tak i kdyby se snažilo a odvedlo své momentálně možné maximum, na čtyřku nedosáhne. Je schopné se naučit na cca těch 40%, což je za pět.
Jak takové dítě motivovat?
S tím právě souvisela ta další otázka - hodnotit procentuelně stejně všechny testy? Velký test je dejme tomu za 50 bodů celkem, dítě dá tak 23. Malý test, kde by bylo třeba max. 8 chyb a je jednodušší (už i v tom, že je na rozdíl od souhrnného jen na jeden jev), by třeba dalo se čtyřmi chybami. Někteří učitelé za tento test, zvládnutý napůl, dají trojku. Pak mi ale přijde neadekvátní hodnotit velký test přísněji.
A kdyby byl hodnocen stejně, tak dítě bude stále na pětku, ačkoli se snaží.

A ještě k tomu, jak někdo psal, že když mi předmět nejde, tak ani aktivitu nevyvíjím... Jsou i děti, kterým předmět nejde a ani ho zas tak nemilují, přesto se snaží. Právě bohužel s výsledky, se kterými nejsou spokojené, chtěly by dosáhnout lepších, ale nemají na to.
 Monty 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 10:22:13)
Brunhildo,
ono u té aktivity asi hodně záleží na učiteli. I v těch méně oblíbených předmětech.
Syn měl třeba vloni fyzikáře, který hodně používal pokusy, různé demonstrace, dával dětem logické úkoly - letos mají učitelku, která jen vykládá z učebnice. Nepřijde mi divné, že to děti, do té doby zvyklé na jiný styl práce, až tak nebaví. ~d~
 Ropucha + 2 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 10:35:48)
Brunhildo, já bych dílčí testy hodnotila naopak přísněji, protože obykle se testuje jeden izolovaný jev, který byl aktuálně probrán a procvičen. Testuje se, jak dítě aktuálně pracuje a také to podle mě motivuje k průběžné práci.
Shrnující test, kde je třeba aplikovat dlouhodobější znalosti, bych brala přes ta procenta - kdo zvládne minimálně polovinu, trojka.
 Ropucha + 2 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 10:35:50)
Brunhildo, já bych dílčí testy hodnotila naopak přísněji, protože obykle se testuje jeden izolovaný jev, který byl aktuálně probrán a procvičen. Testuje se, jak dítě aktuálně pracuje a také to podle mě motivuje k průběžné práci.
Shrnující test, kde je třeba aplikovat dlouhodobější znalosti, bych brala přes ta procenta - kdo zvládne minimálně polovinu, trojka.
 Monty 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 10:45:54)
Anett,
no, obvykle - to záleží na předmětu.
Třeba diktáty na druhém stupni už o žádných izolovaných jevech nejsou. A desetiminutovky z cizího jazyka taky ne, i když bude písemka po probírání nepravidelných sloves, bude se tam jako chyba hodnotit všechno, co je špatně.
 Ropucha + 2 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 11:31:30)
Monty, tak třeba testík na nepravidelná slovesa si představuji koncipovaný tak, aby se dalo hodnotit čistě použití nepravidelných sloves.
Ale upozorňuješ na podstatnou věc, která už mě také napadla, že takhle teoreticky se bavíme asi zbytečně, protože záleží na tom, jak je test sestaven a jak je bodován. Když to přeženu, ve špatně koncipovaném testu může být 50% za to, že se student podepíše.
 Valoria 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 10:42:54)
Osobne se mi libi vsechny testy mit obodovane a podle poctu bodu dostat vyslednou znamku.
 Brunhilda 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 11:57:32)
Jasně, body nebo procenta, to je fuk. Důležitý je, za kolik bodů z kolika bys dala ještě čtyřku.
 Monty 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 11:59:55)
Brunhildo,
tak při pěti klasifikačních stupních by to asi mělo být po 20% z celkového počtu.
Ale myslím, že se to takto nedělá.
 Brunhilda 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 12:08:58)
Monty,
nedělá. A já chci zjistit, komu co přijde dobrý a jak to kde funguje.
U nás jsou ty velké testy právě pod 50% za pět, ale ne všechny učitelky používají stejný test, takže to hodnocení stejně není stejné.
Momentálně řeším, jak to udělat, abych ty slabé nedemotivovala úplně. A snižovat úroveň testů se mi taky moc nechce.
 Ropucha + 2 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 12:24:10)
Brunhildo, právě - úroveň testů.
Já si umím představit test, kde plný počet bodů získá jen ten, kdo perfektně zvládne i rozšiřující učivo a jednička se tudíž dává i za pár ztracených bodů, stejně jako test, kde ztratit dva nebo tři body už značí zásadní neznalost a na jedničku nestačí.
 Monty 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 12:29:04)
Brunhildo,
tak já jsem toho názoru, že by hodnocení mělo zohledňovat i jiné věci než čistě počet chyb. Ona totiž není chyba jako chyba - a učitel pozná chybu z nepozornosti od chyby z neznalosti. Nebo by aspoň měl. Hodnotit se pak má celkový výkon za to pololetí, ne čistě počet chyb v písemkách. Nevím, třeba vezmu jako příklad dějepis - dítě látku ovládá, ale chybuje v letopočtech. Píše se písemka, z ní je vidět, že dítě učivo ovládá, rozumí tomu, je orientované, ale plete si ty letopočty. Už to sice nebude na jedničku, ale těžko je to stejný výkon jako u dítěte, které sice bude umět letopočty všechny, ale látce nebude rozumět, jen se naučí letopočty jako básničku.
 Federika 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 12:31:21)
Monty,
proto pořád tvrdím, že ty známky o ničem nevypovídají...
Ale na gymplu můžeš na takový hodnocení zapomenout.Nikdo se s tím nepáře, chyba jako chyba.
 Ropucha + 2 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 12:37:10)
Federiko, ano, byla jsi rychlejší, potvrzuji, tak to je.
 Ropucha + 2 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 12:36:08)
Monty, to se ale připrav, že na gymplu se prostě jede na ty body, i když učitel tisíckrát vidí, že dítě je chytré a zorientované. Nepodá výkon, smůla. Mně to takhle na třídních schůzkách řeklo hned několik učitelů - on je aktivní, patří k nejlepším ve třídě, v hodinách umí, ALE ... testy na jedničky nenapíše, takže smůla.
 Monty 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 12:37:34)
Anett,
mně je úplně jedno, jak to chodí na gymplu a nerada bych opět debatovala na téma "gympl".
Už mi to stačilo a odmítám se k tomu do budoucna jakkoli vyjadřovat.
 Ropucha + 2 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 12:44:10)
Monty, já jsem si sice všimla, že jste debatovali asi týden v kuse, ale nejsem moc v obraze, o co šlo, má poznámka teď tady byla zcela nevinná a dobře míněná. Nicméně vyjadřovat se samozřejmě nemusíš, já to po tobě ani nechci, jen jsem ti chtěla sdělit tu zkušenost.
 Federika 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 12:40:32)
~t~fronta přes celou chodbu na rodičáku na matice. Všichni rozebírají reparáty a kule, takže si tam vpodstatě se svým přáním řešit čtyřku připadám až nepatřičně.
.."Paní profesorko, na základce měl vždycky s přehledem jedničku, u testování mu vždycky vycházelo výrazný matematický nadání, jak je možná, že mmu teď vychází z matiky čtyřka? To asi moc nadanej nebude, ne?"

Odpověď:" Proč by neměl nadanej? Samozřejmě že může bejt nadanej a on asi je,ale prostě výkony stojí za čtyřku,hotovo..."~t~
 Ropucha + 2 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 12:50:02)
Federiko, jojo, tak nějak.
Moje dítě moc nedává písemné zkoušení, možná bych i vyběhala nějaké úlevy přes diagnózu, ale ani mě to nenapadne, jsem drsná matka. Musí se naučit fungovat a obstát v systému, jaký je. Mně vždycky stačí, když mi na těch třídních schůzkách řeknou, že BY MOHL mít jedničku, kdyby ... ~:-D
 Federika 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 12:52:06)
D. má ADHD a někde uložený papíry z PPP. Ale nikdy žádný úlevy neměl.Všechno zlý je k něčemu dobrý, gramatiku z češtiny fakt ovládá~:-D V primě padali všichni na začátku na čtyřky,kule, všichni se ale víceméně vzpamatovali.
 Vaitea 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 13:00:41)
Fed,

mám příhodu přes kopírák.
Jen předmět je jiný.

Dobrý den: Jana Nováková 1.F. třeba
"Ano Novák, to je v pořádku, ten s látkou problém nemá."
"Děkuji"
"Zatím je to čtyřka"
????
"Musí být pozornější" milý úsměv

A byla to moc prima paní profesorka.
 Federika 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 13:21:16)
Vaiteo,
člověk si zvykne~:-D
Pololetí: jednička z přírodovědy, nadaný, zajímá se.
Konec roku: papírek: slabý prospěch, mezi 4-5-nezvládá~:-D
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 14:31:33)
~t~
Tak nějak.
 Beruška+J02A07T10 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 17:13:33)
mám takto syna v tercii, přesto, že patří k nejlepším ve třídě, s největším přehledem, nemá zdaleka samé jedničky, jednak tím, že býval dost nemocný, letos se to konečně zlomilo
donesl 5 dvojek, mě to přijde krásný, jemu to přijde blbý, má ale právě výkyvy, v dějepise má větší znalosti než sama paní učitelka...

v angličtině exceluje.. je ale dysgrafik a dysortografik na což nová pí učka dost peče a při testech slovíček občas přehodí písmenko, ona už to hodnotí ale jako chybu... tak mu tam háže dvojky...

kvůli dysgrafii neumí přesně narýsovat, přesně ví, jak to má technicky být, ale neumí to narýsovat hezky přesně s povolenou odchylkou, má na to dvoustránkový elaborát z PPP, na co mají brát ohled, přesto, že jsme velice rozumní a chtěli jsme úlevu jen na to rýsování a diktáty a to přehození písmenek v jazycích (měl by mít i v jincýh předmětech), tak jediný, kdo na to bere ohled je češťinářka.. v těch diktátech - syn píše každou druhou větu

nicméně ta zase rok co rok zvyšuje laťku pro jedničkáře, letos mohl mít na výzu jedničku už jen ten, kdo měl průměr do 1,3
takže syn při průměru 1,4 před pololetkou si spočítal, že ikdyby dostal z obojího za 1, tak mu to stejně nevyjde a pololetku úplně vypustil. Vypouští i jiné aktivity v ČJ, přesto, že ČJ miluje, má přečteno už kolem 1.000 knih, sám už píše třetí knihu, jako jediný z celé třídy se jí přihlásil do olympiády a z celého nižšího gymplu postoupil do krajského kola.. a tak bych mohla pokračovat... myslím, ale že zvedáním laťky paní učitelka děti demotivuje..
na jedničku dycky přeci bylo do průměru 1,5

pak už ale záleží na tom, jak koho to moc trápí, mě by netrápila ani občasná trojka na výzo.. pokud je dítě spokojené a někam se posouvá, u nás známky trápí víc syna než mě. Mě přijdou moc hezký na to jak je to náročná škola.
 Brunhilda 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 21:52:26)
Beruško,
to mi teda fakt přijde demotivující :-(.
Zvlášť jestli uspěl v olympiádě a kašlou na ty jeho dys-.
 Federika 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 12:02:59)
Neznám hodnocení na druhým stupni,ale syn měl v primě hodnocení v češtině tak, že pod 60 procent to byla už kule. Bylo nám ale řečeno, že je to přísný hodnocení, takže pžedpokládám,že na základce by mělo bejt určitě mírnější.
 TiNiWiNi 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 12:21:03)
V životě jsem neviděla synovu písemku na 2.stupni. Jen asi kdybych na rodičáku zažádala. Nenosí je domů.
 Beruška+J02A07T10 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 17:04:23)
syn je na 8G, to procentruelní mají jen v AJ, jinak je to v diktátu - co chyba stupeň dolů,

jinak ani nevím, písemky domů nenosí, známky má ale dobré. Nicméně moc se s nima nemastěj.

U nich mají systém nastavený tak, že známky mají své váhy.
Tedy například - malá rychlá pětiminutovka má váhu - 1, domácí úkol třeba váhu 2 - takže pokud z něj dostane za 5, že se na to vykašlal, v součtu se to počítá jako by dostal pětky dvě
a taková pololetka má váhu 4 a diktát k pololetce taky váhu 4 - tedy pololetka s pololetním diktátem je za 8 známek. Ten diktát, přesto, že syn z něj nosí jedničku, mě trošku popravdě vadí, protože pololetka trvá 45 minut, tam tu váhu 4 chápu, ale diktát mají nadiktovaný za 5-10 minut a má taky váhu 4, jiné diktáty mají váhu 2

Pak třeba v češtině mají dost domácáků - vypracovat je musí, ale odevzdat na známku některé můžou jen když chtějí, respektive, když si myslí, že to mají dobře

aktivitu v hodině hodní jak který učitel,
syn letos na pololetí měl průměr 1,51 z jednoho předmětu, chtěl se nechat vyzkoušet, ale učitel mu řekl, že mu dá jedničku, protože je aktivní, často se dobrovolně hlásí na prezentace, které nikdo nechce, chodí dobrovolně na kroužek k tomuto předmětu a reprezentoval školu v olympiádě tohoto předmětu, což jsem ocenila, a syn taky. nicméně to ale není pravidlem ve všech předmětech.
 Raduza 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 19:07:14)
Diskuze o možná neadekvátním hodnocení žáka na vysvědčení mě přiměla se zeptat:
1. Jak se hodnotí testy na 2. stupni na škole, kde jsou vaše děti - body, procenty, počtem chyb,.. ? Jak to odpovídá procentuelně? Jsou všechny testy (malé i čtvrtletní) hodnoceny stejně (např. 100-90% jednička, 89-80 dvojka, atd.)?
2. Jste se způsobem hodnocení spokojení? Pokud ne, co byste změnili?
3. Jaké vám přijde toto hodnocení na 2. stupni ZŠ?: Z velkého testu (něco jako čtvrtletka) 100-90% 1, 89-77% 2, 76-63% 3, 62-50% 4, 49-0% 5; ostatní menší testy hodnocené různě, podle délky a složitosti, ale neodpovídá to procentům velkých testů
4. Jakou váhu by měla mít aktivita žáka v hodině plus příprava na ni (domácí úkoly, pomůcky, apod.) v závěrečném hodnocení?


Nevím, jak se hodnotí, ale co jsem viděla, co chyba, to stupeň dole. Je jedno, jaká chyba.
Hodnocení co píšeš se mi zdá hodně přísné. Na čtverku bych dala 21% a výš. My jsme kdysi na základce psávali pětiminutovky, kde bylo 5 příkladů, otázek ... a hodnotilo se to tak, že kdo měl jedno dobře, měl 4 atd. Zdálo se mi to fajn pro ty horší. Ale zase bylo docela těžké získat za jedna, protože tam byl vždy nějaký chyták.
Do celkového hodnocení by se mělo víc zapojit to, jak žák umí nebo ne. To podle mě za nás fungovalo víc. Ti učitelé tak nějak poznali, že má problém s psaním nebo mluvením a známku upravili nebo vyvovali ústně nebo dali test. Teď to takto nefunguje ani když má někdo "papír" z PPP. S tou aktivitou bych byla opatrná. Nebudu hodnotit záporně nějakéh stydlína, kterému dělá problém se přihlásit. Naopak Marušce, která je přehnaně aktivní hodnocení nezlepším. To totiž vypovídá pouze o jejich povaze a ne vědomostech. Za ostatní bych jen přidávala :-). Ale nejsem učitelka, takže v té škole to bude o moc složitější.
 Brunhilda 


Re: Hodnocení testů na 2. stupni 

(1.2.2016 21:37:50)
Bromelie,
u té aktivity nejde o to, zda se děti hlásí. I introvert, který se stydí, může předvést, že se snaží a aktivně se připravuje. Nebo myslíš, že kdo nenosí úkoly, je stydlín?
A proč bys neohodnotila aktivitu Marušky, která nevykazuje velké vědomosti? Třeba jí nejdou jazyky, gramatika se jí pořád míchá, ale slovíčka se učí, chce se zlepšit, vědomostně to ale není žádná sláva, protože jí příprava dá mnohem víc práce než jiným a nestíhá se držet tempa. Přijde mi krutý jí říct "snaha byla, ale nestačí to, máš smůlu, lip to prostě nedáš."

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.