24.5.2011 12:13:44 Jája
Re: Souhlasím s vámi
Withep, já jsem druhý zářný příklad toho, jak lze zabít matematiku. Na základní škole jsme měli kantora, který naučil matematiku snad i nohu od stolu. Na střední jsme na matiku v prváku měli lesního inženýra, který navíc dostal za úkol učit množiny, neb to právě vyšlo do módy. Dali mu na to skripta z vysoké školy, ze kterých to pochopil možná matematik, ale ostatní už bohužel ne. Takže mi množiny vysvětlovali prvňáci na praxi. Ve druhém ročníku jsme dostali na matematiku akademického malíře. Byl to výborný malíř, leč matematice bohužel nerozuměl ani trošku, ale neměl naplněný úvazek, tak holt nafasoval výuku matematiky. Po čase pochopil, že matematiku nezvládne ani tehdy, když mu ji bude vysvětlovat jeho syn, který v té době studoval poslední ročník gymnázia a z matematiky maturoval (jako nejlepší ze školy, bodejť ne, když celý ročník vysvětloval matiku tátovi). Naštěstí do matematiky nepatří jen rovnice, ale i geometrie. Takže jsme celý rok malovali geometrická tělesa, ale na vysoké úrovni, třeba průnik jehlanu koulí. No, a ve třeťáku přišel matematik a po dvou měsících nad našimi znalostmi zaplakal. My už uměli jen sčítat, odčítat, násobit a dělit, ti lepší zvládli i vypočítat průměr. Ostatní šlo zcela mimo.
Odpovědět