24.5.2011 10:13:56 Iris2020
Dost mimo
No, soulasím jen s tím, že matematika je důležitá. Jinak mi článek nepřipadá promyšlený.
Zmíněné učebnice znám. V praxi to vypadá tak, že chytré děti hned pochopí, o co jde, a rády úlohy řeší a pak se šíleně nudí, neb musí čekat, až vše s velkou námahou pochpí i zbytek třídy. Pak už není prostor na procvičování numerického počítání. Takže chyté dítě se pobaví nad zajímavou úlohou, méně chytré dítě se nad ní potrápí a numerické počty neumí nikdo. Ideální by mě připadalo mít cca 3h týdně "klasických počtů" ₊ 4h týdně úloh k přemýšlení s tím, že žáci by řesili úlohy různě obtížné dle svých momentálních schopností, důležité by bylo zachovat především radost z objevování. Ale na to není čas,peníze a asi ani chuť.
"Množinami na zš" jsem prošla a považuji to výborné. Domnívám se, že pan Hajný se vydal podobným směrem, ale je to jen slabounký odvar tehdejšího velmi propracovaného systému. (Ač na socialismus vzpomínám jen ve zlém.)
Odpovědět