17.8.2016 0:30:18 Delete
Re: Vyjmenovaná slova
No koně většinou vysvětluješ zvlášť, když se učí to příčestí, prostě upozorníš, stejně jako na ty lidičky nebo děti....to si dítě zapamatuje, že se o tom mluvilo. U zkratky tě vůbec nemusí napadnout to řešit.
Já třeba, jak používám taky ta zájmena, tak nepřečíst si ty poučky (hledala jsem sněhuláky, strašáky...), tak mi to ani nedojde, že jsou taky TY koně...a ještě navíc dřevěnÉ, tělocvičnÉ, šachovÉ...jak bych na to narazila, určitě bych měla problém to určit.
Jinak to učivo o rodech a životnosti tam v té čtvrté (a třetí) třídě stejně je, takže k té shodě podmětu s přísudkem to není nic navíc, jen se používá to, co už v tu dobu má dítě stejně umět. Riziko je právě to "ztrácení se", když to není až tak dobře zažité nebo je v tom dítě prostě slabší (třeba z důvodu dys- poruchy), proto se pak třeba při diktátu hodí umět to i přes tu zkratku.
Jo, taky nevidím problém v tom používání těch zájmen, ani ve škole. Jen asi chápu důvod, proč to učitel zkoušel. Plus kdo ví, jestli za tím nebylo i nějaké jištění se kvůli inspekci, když si letos na domškoláky tak vyšlápli.
Odpovědět