15.8.2016 20:15:02 Delete
Re: Vyjmenovaná slova
Helčo,
psaní sice pomáhá k lepšímu zapamatování, ale s dysortografií je velká pravděpodobnost chyby, takže hrozí její zafixování. Takže když si to bude chtít napsat, tak nevadí, ale víc než u dětí bez dys- je třeba dbát na to, aby napsané to bylo správně. Když chybuje ústně, při třídění a tak, tak to je dobré pro práci s chybou, ale jak to přenese do té písemné podoby, hrozí, že bude chybovat pořád. Takže psát, až když doopravdy ví, a při psaní důsledně kontrolovat, protože to je klasika, že ti ústně správně doplní, odůvodní, a pak napíše chybu a ještě si ji jako dyslektik s oční vadou jen těžko hledá (když neví, že tam je, většinou ji neodhalí).
Nejprve je nutné zvládnout tu základní řadu a tvary těch základních slov. Takže vzít různé tvary od dvou slov a nechat je třídit, který tvar patří ke kterému...postupně přidávat slova a třídit na víc hromádek.....totéž se dá později dělat i s příbuznými slovy, ale nejdřív je nutné poznat různé podoby těch základních slov. Samozřejmě vymýšlet věty, hledat v textu, hrát slovní hry...
Příbuzná slova jsou zařazena až ve čtvrtém ročníku, i když se jim v trojce stejně nevyhneš, ale o to spíš to chce mít možnost si ověřovat, takže třeba mít kartičky s kontrolou (na jedné straně slovo na doplnění, na druhé barva podle příbuznosti, případně i celé to slovo rozložené na části, aby ta příbuznost byla vidět)...něco takového se používá při nápravách SPU, to není z mojí hlavy....
Odpovědět