tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Domácí škola

Domácí škola - Deníček

Fotka léta 2016 - pošlete fotku a vyhrajte společenské hry nebo supermoderní teploměr!

Pořídili jste během léta zajímavou fotku dětí, členů rodiny, z dovolené či třeba přírody? Přihlašte ji do naší tradiční soutěže.

(?)
 Názory 110 z 16652  [Dalších 16642 >>]
Tragika 61116
*

22.8.2016 18:25:03
Máš to tam.
MiskaMis 62971
  • 

22.8.2016 14:09:35
Ať hledám jak hledám, nemůžu to najít. Na Rodinu běžně nechodím, čtu jen Domácí školu, tak se příliš neorientuji. Když mi fotku pošleš na mail michaela.camskazavinacseznam.cz , budu moc ráda. Děkuji, Míša
Tragika 61116
*

22.8.2016 10:02:54
Je vyfocený v deníku. Nebo ti ho hodím na mail, když napíšeš.
MiskaMis 62971
  • 

20.8.2016 11:17:58
Tragiko, prosím, mohla bych někde vidět zmiňovaný lapbook na český jazyk? Ráda bych se pustila do našeho prvního lapbooku a potřebovala bych nějakou konkrétní inspiraci, aby hned první pokus nebyl totální propadák. Díky, Míša
Tragika 61116
*

17.8.2016 21:28:26
Všem, kteří chtějí probírat vyjmenovaná slova, vřele doporučuju knížku Výři nesýčkují. Je to opravdu to nejlepší, co se dá pořídit. Dítě čte komiksy a v každé kapitole je vše shrnuto, včetně vyjímek. V podstatě nám knížka suplovala učebnici češtiny pro třetí ročník. Na konci jsou pak doplňovačky.
Delete 8214
*

17.8.2016 0:30:18
No koně většinou vysvětluješ zvlášť, když se učí to příčestí, prostě upozorníš, stejně jako na ty lidičky nebo děti....to si dítě zapamatuje, že se o tom mluvilo. U zkratky tě vůbec nemusí napadnout to řešit.
Já třeba, jak používám taky ta zájmena, tak nepřečíst si ty poučky (hledala jsem sněhuláky, strašáky...), tak mi to ani nedojde, že jsou taky TY koně...a ještě navíc dřevěnÉ, tělocvičnÉ, šachovÉ...jak bych na to narazila, určitě bych měla problém to určit.

Jinak to učivo o rodech a životnosti tam v té čtvrté (a třetí) třídě stejně je, takže k té shodě podmětu s přísudkem to není nic navíc, jen se používá to, co už v tu dobu má dítě stejně umět. Riziko je právě to "ztrácení se", když to není až tak dobře zažité nebo je v tom dítě prostě slabší (třeba z důvodu dys- poruchy), proto se pak třeba při diktátu hodí umět to i přes tu zkratku.

Jo, taky nevidím problém v tom používání těch zájmen, ani ve škole. Jen asi chápu důvod, proč to učitel zkoušel. Plus kdo ví, jestli za tím nebylo i nějaké jištění se kvůli inspekci, když si letos na domškoláky tak vyšlápli.
Žluťásek. 59938
*

16.8.2016 23:51:18
No jo, jenže ten, kdo se to učí přes rody, ti řekne, že kůň je vždycky životný, protože (jak se správně naučil dříve) 4.pád vidím koho co- dřevěného koně, nikoliv dřevěný kůň. A jsme zase tam, kde jsme byli. Ten rod tam u těhle chytáků ničemu nepomůže.

Já teda obdivuju, že to někdo pomocí zájmen zvládá a chápu, že se to tak nedá učit ve škole, protože to prostě není přijatelné pro většinu dětí, ale v domácím vzdělávání prostě nevidím problém, pokud to tak dítěti jde.
Já třeba učím přes poučky i třeba měkké í v přídavném jméně "mladí (muži)"- první pád, množné číslo, mužský životný. Protože jinak mi tam strkají "mladý (muži)"
Delete 8214
*

16.8.2016 23:38:36
Žluťásku,

právě, že TY koně v tělocvičně s tvrdým Y v přísudku, ale TI koně živí, s měkkým I v přísudku. Když si odůvodňuješ přes zájmeno, máš tendenci sklouznout jen k jedné z těchto variant (buď si pro všechny typy koní říkáš TI nebo TY).

Já nepíšu, že je to špatně, ostatně si to tak taky určuju, jen se snažím vysvětlit, proč se ve škole učí to odůvodňování přes rody a životnost, ne každý má na ta zájmena ten cit a proto to není možno používat univerzálně.

To zdůvodňování přes rody a životnost má také svá úskalí, která jsem zmiňovala, ale je schopný to používat i člověk bez jazykového citu, je prostě univerzálnější.

Ta zájmena jsou už jen "zkratky", sice většinou stačí ke správnému psaní, ale může přitom unikat ta podstata a ona se ve škole učí nejen funkčnost, ale i ta znalost, která se sice nedá očekávat u všech (pak sláva za ty zkratky), ale je obsahem vzdělání a proto ji nemůžeš vynechat a musíš ji ověřovat (to k vysvětlení, proč to asi učitel zkoušel a proč se to pořád ve školách učí).

Já si dokážu představit, že by se po dítěti prvního stupně tahle znalost nevyžadovala, pokud by umělo funkčně používat tu zkratku (bezpečně určovat shodu podle pomocných zájmen) s tím, že by se to mohlo pořádně probrat až na stupni druhém místo něčeho, co se učí tam a dalo by se učit klidně až na střední škole, a že mi přijde, že tam takových věcí je dost. Ale tohle nastavení asi jen tak nezměníme ~d~.
Žluťásek. 59938
*

16.8.2016 22:39:29
A koně v tělocvičně jsou sice ty, ale je tam také tvrdé y v přísudku.
Žluťásek. 59938
*

16.8.2016 22:36:49
No jo, jenže lidičky si stejně neurčíš přes rod, protože jakého jsou rodu? Nejen, že se tam říká ty, ale také se skloňují podle vzrou ženy, ne? A pak je stejně dítě tam, kde bylo. ~d~
 Názory 110 z 16652  [Dalších 16642 >>]

Komerční sdělení

Všechna témata


(C) 1999-2016 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.