22.1.2014 7:00:55 Winky
Re: Jak probíhá výuka angličtiny u vašich třeťáků?
chjo, to je teda drsný. Teď jsme 2 roky v cizině, což je teda samozřejmě jiný protože AJ tu mluví ne jen aby se naučili jazyk ale aby se naučili všechno. Samozřejmě i nyní děti dělají chyby v gramatice a pravopisu, ale výslovnost mají dobrou a hlavně - umí reagovat, umí si "pomoct" když potřebují vyjádřit něco co ještě neumí říct. To mě těší. Méně mě těší že až se vrátíme v září do české školy, že je asi bude čekat od některé učitelky sekec že to či ono neříkají dobře a "ať se nevytahujou"....
Já učím dospělé (na děti moc nervy nemám, max tak na ty vlastní), ale kolikrát se mi taky stalo že nějaký manažer co se potřeboval honemrychle naučit AJ a zaplatil si intenzivní kurz one-to-one zoufale protáčel oči když jsem se ho snažila přimět aby reagoval na moje dotazy či sdělení, jakkoliv, klidně i gesty, nebo ultrakrátkými odpověďmi ano/ne/nevím/proč/kdy.... přišlo jim že musí mluvit v celých větách (které ovšem neuměli složit) a místo odpovědi byli schopní 2 minuty mlčet a sumírovat si cosi v hlavě (aniž to z nich nakonec vypadlo). To je důsledek takovéhleho způsobu výuky "musím umět přesně jen to co mám v sešitě, nic jiného, to by mi pančelka dala". Jazyk je podle mého především DOVEDNOST, a v podstatě na jakékoli úrovni se dá domluvit NĚJAK, postupným učením pak lépe a do větších detailů, ne že se budu 3 i více let biflovat něco, a pak to ze mě začne padat jako vybroušené brilianty, to je nesmysl.
Odpovědět