Marketa | •
|
(26.6.2005 2:57:59) • Udělali chybu rodiče, učitelka, malý Patrik, nebo úplně všichni? Rodice - ne, dite, zda se, ma doma zazemi Ucitelka - Boze strez nas pred takovymi ucitelkami, zacek se omluvi, prinese kyticku, namaluje obrazek, ale te babici je to malo! Vzdyt jedna s ditetem a ne s rovnym dospelym, jak nizka zenska to je! Patrik - chybu neudelal. Pouzil vyraz (nevime jaky) ktery pro nej nema jeste takovy vyznam jako pro dospeleho. Doma mu bylo vysvetleno, ze to vhodne neni, nasledovala uprimna omluva. Jako rodic bych volila jinou tridu, s jinou ucitelkou, neni-li toto mozne potom jinou skolu. Tato ucitelka zjevne nema zajem ani prominout ani zapomenout. Taky si myslim, ma-li prvnacek navrh na dutku a nepochazi-li vyslovene z problematicke rodiny, je chyba spise u ucitele. Od toho je pedagog pedagogem, nebo ne? Tak at si jdu precist ostatni nazory, protoze me to fakt zajima. M.
|
zufi |
|
(26.6.2005 9:33:57) A ty znáš ty rodiče,že můžeš soudit? Učitelka chybu udělala. Patrik neudělal chybu?To myslíš vážně? I dítě v první třídě ví,že psát o učitelce,že je kráva,je přinejmenším neslušné.
|
Marketa | •
|
(27.6.2005 12:44:17) Ano, myslim to vazne. Mluvit a psat o nekom, ze je krava je nuslusne. Chlapec byl za to potrestan a uprimne se omluvil. Nikdo ucenej z nebe nespad, ze jo. A jake pouceni z toho pro nej z cele te sagy plyne? Ze i kdyz se clovek omluvi a mysli to sebevic uprimne, tak to nemusi vubec nic znamenat. Takze do budouna muzeme od nej cekat dve veci - bud se prestane omlouvat a bude to, protoze to stejne k nicemu neni. Anebo z nej bude vytresenej chudacek, ktere fakt neni co ma delat. Zda se, ze zatim ma bliz k tomu chudackovi. Ucitelka mohla byt, co mohla byt MELA BYT trochu nad veci.
|
|
|
Učitelka I.st.,26let praxe | •
|
(26.6.2005 9:41:46) To,že Patrik napsal o učitelce něco neslušného je vina té učitelky???? To myslíš naprosto,naprosto vážně?Slušně vychované dítě přeci nepíše o učitelce nic takové,i když ji nemá rád.A učitelka se nezavděčí každému dítěti!!Jiná věc je ,že měla přijmout omluvu a dál se tím nezaobírat,tady jednoznačně jako pedagog selhala.
|
Sidie | •
|
(26.6.2005 9:58:09) Jenže on jí to neřekl, jenom si to napsal na papír. Děti jsou bezprostřední.A paní učitelka jednala, podle mého názoru naprosto neprofesionálně, když nepřijala jeho omluvu a i poté, co se jí Patrik omluvil jeho jednánídále rozebírala před celou třídou.To se prostě nedělá. Příště, když někdo bude chtít po Patrikovi, aby se omluvil, tak ho akorát pošle do háje, protože si řekne, že to je zbytečné.
|
|
Sassy | •
|
(26.6.2005 12:13:04) No kdyby ta ucitelka nebyla krava, pripadne se jako krava nechovala, tezko by ho napadlo to o ni psat. Pedagogu, kteri jsou opravdu kvalitni je bohuzel velmi malo a pak to dopada takto - male deti uci lidi, kteri by nemeli vubec s detmi prijit do styku, natoz na ne vychovne pusobit. Otazka ovsem je, kde vzit dostatek kvalitnich pedagogu, kdyz jim platime tak zalostne malo, na druhou stranu je nikdo nenuti tu praci delat, pokud se chteji chovat takto zavile k malemu diteti a tim mu psychiku posramotit na dlouhou dobu. Jedna z moznosti by mozna byla dat dite do soukrome skoly, kde ty ucitelky dostatecne plati a tudiz i ony se musi snazit, aby na te skole fungovaly na urovni a neterorizovaly sve sverence takhle debilnim chovanim, pripadne si neresily svoje osobni komplexy prave na bezbrannem diteti. Byt¨maminkou toho chlapecka, postarala bych se o to, aby ta krava uz nemohla tyrat dalsi deti.
|
Ivana Procházková |
|
(26.6.2005 23:29:20) A můžeš nám prozradit, JAK konkrétně by ses postarala, aby ta paní učitelka už nemohla týrat malé chudáčky??
|
|
|
anicka, dominik 08/04 |
|
(26.6.2005 22:15:52) s tim jednoznacne souhlasim, chlapec udelal chybu kdyz o ucitelce napsal neco neslusneho, ale ucitelka podle me udelala zasadni chybu a to ze chlapce i po delsi dobe shazuje pred ostatnimi detmi, myslim si ze jako pedagog by mela vedet jak jsou takto male deti chytlave a jak dlouho se jeste budou chlapci za toto posmivat. Je zrejme velmi citlivy takze tim si myslim napachala vetsi skodu nez to ze odmitla jeho omluvu, prakticky zabranila malemu chlapci vclenit se do kolektivu a to pro nej muze byt do budoucna hodne spatne.
|
|
Ivana Procházková |
|
(26.6.2005 23:26:54) Ježíšmarjá, holky, kde berete pořád to, že slušné dítě nemá psát o učitelce, že je kr...
Je přece rozdíl, jestli něco napíšu nebo řeknu veřejně (ano, veřejně by se nikdo neměl o nikom vyjadřovat neslušně) a něco jiného, když si to jenom myslím nebo když si to sám pro sebe napíšu na kus papírku. Ty sis NIKDY o nikom nemyslela, že je kráva?
Ten papírek paní učitelce ani nikomu nebyl určený. Patrik udělal jedinou chybu, a to, že nechal papírek zřejmě někde povalovat a nechal si ho čajznout.
Vše ostatní je podle mého názoru nezvládnutí situace ze strany paní učitelky.
|
Xantipa | •
|
(27.6.2005 9:16:24) že dospělý svůj vztek a bezmoc vyventiluje různě - už má zkušenosti z dřívějška. Jak to má vyventilovat to dítě, které zkušenosti teprvé sbírá. Vždyť psychologové přímo doporučují při agresi si ulevit /i sprostě/ na papír. To, že to napsal, bylo nevinné. Příště jí to možná řekne - trest vyjde nastejno, ale požitek bude větší. A taky by mě zajímalo, jak se ten papír dostal k učitelce. Dobrá učitelka to neměla řešit, měla to dát rodičům a počkat, co chlapec udělá. Udělal to nejlepší, co bylo v jeho silách. A ona? Škoda mluvit a tahle nemá co učit. Ještě že nejsou pranýře, jinak některé z vás by toho chlapce tam rády viděly. No, a pak se nemůžu divit, že děti školu nesnášejí a nějaká reforma je v nedohlednu. Když tam působí takoví "psychologové".
|
Javorka | •
|
(27.6.2005 13:02:35) Xantipo, většina příspěvků se Patrika zastává. Spíš mi přijde, že na pranýři jsou tady učitelé. Mají prázdniny, málo hodin, v podstatě peníze za nic. A s tím, ač jsem nikdy tu odvahu nenašla a nešla učit na ZŠ nebo SŠ, i když mám na to školu, nemohu souhlasit. Souhlasím s tím, ze tato konkrétní učitelka jednala velmi neprofesionálně. Ale jsou i výborní učitelé a práce to opravdu není lehká. (viz příspěvek Sally) Takže pojmenovávat učitelky krávami a jinými zvířaty mi přijde dost nespravedlivé a urážlivé.
|
Xantipa | •
|
(27.6.2005 14:30:43) Musím oponovat. Při pojmenování n ě k t e r ý c h učitelek názvy zvířat by se ještě mohla urazit ta zvířata. Protože leckdy opravdu nemám slov. A je pravda, že se tady většina Patrika zastává. Jenže ve skutečném životě to tak nebude, protože proč by se potom tento problém řešil tady na netu. Kdyby měla maminka Patrika zastání i od ostatních rodičů ve škole, tak se to tady ventilovat nemusí. Jenže protože každý ví, jak to na školách chodí, tak pokud se to netýká jeho dítěte, tak raději mlčí. Co kdyby
|
Javorka | •
|
(27.6.2005 21:18:49) Musíš mít s učitelkami strašně špatné zkušenosti, jinak nedovedu pochopit tu dost velkou zlobu v tvých příspěvcích. Nejenom v téhle diskuzi, všimla jsem si toho už dříve. Jsi v diskuzích dost výrazná osoba a tvé příspěvky ohledně školy a učitelkách jsou o moc "drsnější" než příspěvky ostatní. Proč? Opravdu se ve tvém okolí nenajde pár dobrých učitelek?
|
|
|
zufi |
|
(27.6.2005 14:38:22) Já už jsem si tady na Rodině všimla,že většina z vás oslovuje učitelky krávami a MOC mě to mrzí.Rozhodně si jako kráva nepřipadám a již jsem několikrát psala,že dělám pro to,aby děti byly ve škole šťastné,maximum. To je ale zbytečné,pro vás,jsme všechny na nic. Chci trochu odbočit,číst pořád o Patrikovi,je únavné. Příklady ze života: 1,Od dubna zvu jednu maminku do školy,že syn má problémy se zapomínáním pomůcek ,že často vykřikuje v hodinách.Ráda bych se s ní domluvila.Ignorovala 4 dopisy a mobil mi 3x nezvedla.Neviděla jsem ji od vánoc.V pátek přišla a řvala na mě na chodbě,proč jsem ji neupozornila,že syn bude mít ředitelskou důtku... 2,Chlapec X často kopal do lavic,označoval dívky slovem ,,kunda,, ,plival do mís s polévkou,když jsem s maminkou mluvila ,do očí mi řekla,že svému dítěti věří,že to neudělal,vše jsem viděla já a jedna kolegyně na vlastní oči.Prý jsme se spletly... 3,Dívenka polila a poté vzteky roztrhla učebnici zeměpisu,když má přinést novou,tak maminka napsala,že NIC kupovat nebude,že to není její problém... 4,To nejlepší na konec-při vlastivědě na prvním stupni se rozplakala dívka,že nemá láhev na pití,že jí někdo vzal,prázdnou,aby bylo jasno.Nechápala jsem k čemu ji potřebuje,že prý ji máma ,,zabije,,protože nebude mít do čeho ji dávat pití.Láhev byla v koši,vzpomněla jsem si,že se nějaká láhev válela na chodbě,tak jsem ji tam o přestávce hodila já. Příští hodinu vlastivědy jsem dostala lísteček se vzkazem,at laskavě nevyhazuji jejich majetek,jinak,že zajde za ředitelkou!? Může mi někdo,prosím,napsat názor na tyto situace?Všimly jste si,že nenazývám ty matky krávami... PS.Omluvte,jestli tu jsou chyby,píši děsně rychle a už to po sobě nečtu.
|
zufi |
|
(27.6.2005 14:40:42) Ta láhev byla od Dobré vody.
|
|
MATKA | •
|
(27.6.2005 14:59:50) Učitelka přijde do třídy,řekne stranu a cvičení,seřve děti,aby byly potichu.Sedí a čumí.Pak sešity opraví,to je její jediná práce!!!! O přestávce zaleze do kabinetu,kde pije kafe,po vyučování se s dětmi naobědvá a tomu říká dozor.Za to má kráva 3měsíce volna,dvacet tisíc měsíčně a ještě je drzá a sprostá na naše děti a na rodiče.Doma je ve 12hodin,nejvýšše v jednu.Fuj...
|
také matka | •
|
(27.6.2005 15:22:19) MATKO, běž to dělat :-)
|
|
|
Xantipa | •
|
(27.6.2005 15:04:09) Zufi, to klidně můžete. Ale myslíte, že takhle se chovají všechny matky? Tak jako narazíte na učitelku patřící do zvířecí říše, tak stejně i matku. Jenže ta učitelka má ohromnou moc nad dítětem, matka nad učitelkou ne. A navíc, při střetu takovéto matky s učitelkou jsou to 2 dospělí proti sobě, ale při konfliktu dítěte s učitelkou dítě nemá šanci a může prožít pravé peklo. To je ten rozdíl.
|
zufi |
|
(27.6.2005 15:12:37) V tomto s vámi naprosto souhlasím.MMCH ty příklady byly od 4 matek a já učím dohromady asi 200dětí,většina matek je normální.
|
|
matka šk. dětí + bývalá souška | •
|
(27.6.2005 16:24:59) Učitelka jedná s rodiči např. dvouset dětí, je jich tedy řekněme 380, jen někteří v páru zastávají stejný přístup k dítěti a škole. Matka jedná s jednou, později cca s deseti učitel(kam)i. Nikdo to nemá jednoduché. Musíme si pomáhat.
|
Xantipa | •
|
(28.6.2005 11:08:51) jsem ráda, že jsi zažila přístup z obou stran. Jistě, že to nemá lehké ani učitelka, ani rodič, a děti, ty už vůbec ne. Když se něco nepodaří, jsou ve dvojím sevření - na jedné straně rodiče a na druhé učitel. Co si ale mám myslet o třídní učitelce, kde na rodičovském sdružení /kam chodím vždy, protože si myslím, že se tam dozvím něco důležitého ohledně mého dítěti i celé třídy/ učitelka řekne, že je všechno fajn, jak jsou děti úžasné, jak nejsou vůbec problémy, jak se všichni zlepšili a další jiné superlativy. Jako rodič si řeknu - paráda, všechno je O.K. Co si můžu víc přát. Druhý den dcera přinese od této třídní učitelky třídní důtku za to, že za čtvrletí zapomněla něco 10 x, dále mi řekne, že se řeší šikana ve třídě a že se tam bojí agresivního kluka, že 3 děti jsou na propadnutí z angliny /kterou učí právě třídní. Zavolala jsem tedy do školy, abych se s třídní uč. domluvila na schůzce a ona mi řekne, že se se mnou nemá o čem bavit. Podotýkám, že už dávno vím, že řevem a uražkami se nedá nic vyřešit a velmi dobře se ovládám. Do školy jsem tedy zašla neobjednána a slušně jsem se tř.uč. zeptala, k čemu byla třídní schůzka den předtím, když nic takového se tam neprobírala. Nato jsem se dozvěděla, že děti jsou nemožné, hrozné - prostě opak toho, co říkala na schůzce. Poté odkráčela s tím, že na mě nemá čas. Domnívám se, že tahle učitelka vůbec nemá být na pozici třídní učitelky, protože svoji práci absolutně nezvládá. Nevím, ale zřejmě se bála reakcí rodičů, takže úmyslně lhala. Tomu neříkám spolupráce. Navíc, paní učitelky se zřejmě dotklo, že jsem do školy přišla, i když mě nechtěla vidět, takže si dceru zavolala do kabinetu a řekla jí, ať mi vyřídí, abych se starala o sebe. Nemůže se pak divit, že dcera jí řekla, že to právě dělám. I když stojím za tím, že konkrétně tato učitelka kráva byla, dávám si sakra pozor, abych to náhodou neřekla před dětmi a děti se takhle vyjadřovat nesmějí.
|
judita | •
|
(28.6.2005 12:20:12) Xantypo a to jsi to nechala pak plavat?Nám se stalo něco podobného.Bohužel s paní učitelkou,která je jinak fajn.Na třídní schůzce nám řekla to samé,co minule a to,že syn je trochu hyperaktivní a občas ho slyší sprostě nadávat.To jsme už několikrát probrali,ale i když syn slíbí,že už to dělat nebude,stejně to udělá znova.V té době ještě neměla papír od psycholožky,že má syn LMD,takže se pak v autobuse bavila s ostatními učitelkami o mém synovi jako o nevychovaném dítěti,že má nějakou vyrážku(neustále se vrtá v nose a občas si ho rozškrábne nehtem a teče mu krev),že chodí do školy špinavej(každý den má čisté věci,ale cestou do školy se dokáže zašpinit,tak přijde špinavý-což moc neovlivním).Čistě náhodou to slyšel můj přítel,protože jel tím samým autobusem.Byla jsem z toho v šoku.Pořád jsem se ptala,proč nám něco neřekla,nebo nenapsala do notýsku,abysme přišli a probrali to s ní.Tak dlouho jsem na tím přemýšlela,až jsem jí to napsala do synova notýsku.Nevěděla o co jde,a tak nás pozvala.Když viděla mého přítele,tak jí to došlo.Měla jsem sto chutí jí seřvat jako malýho smrada,ale začala se hned omlouvat a celou situaci hned vysvětlila,tak jsem jí ušetřila.Zároveň jsem jí hned upozornila,že příště bych byla moc ráda,aby nám to sdělila osobně.Musím říct,že od té doby jsme komunikovali úplně normálně.To ale nebyl bohužel případ Patrikovy učitelky.Jaká škoda.Pro mě i ostatní maminky,které mají dítě s LMD,či jinou poruchou,z toho plyne poučení,že je vždycky lepší si vyběhat potvrzení o tom,že dítě není v pohodě a mít to připravené kdykoliv ukázat,než to pak řešit takovýmhle způsobem,ne-li hůř.
|
Xantipa | •
|
(28.6.2005 13:16:23) mně paní učitelka předběhla. Zřejmě se rozhodla, že asi mám skutečně málo problémů, takže mi nějaké přidělá. Domluvila se s jednou svou kamarádkou /kolegyní/ a dceři začala dělat peklo. Výsledek byl, že z přírodopisu do té doby bezproblémového měla za 14 dní za 5 /zkoušena byla každou hodinu a vždy i z látky loňské s tím, že prý když je jedničkářka, musí umět všechno/. Začala dceru ponižovat před ostatními tím, že dříve, než jí dala za 5, tak jí uštědřila instrukci o tom, že by má dcera neměla chodit na střední školu, protože ona něco tak blbého ještě neviděla. Ha,ha,ha, pripadala si strašně vtipná. Svou třídní měla dcera na výtvarku, takže začala nosit za výkresy 4 a 5 s opravdu zajímavými dodatky. Dcera k této učitelce také chodila na nepovinnou anglinu, takže i tam skončila. Asi po 2 týdnech jsem zašla za oběma učitelkama s tím, co se děje. Třídní tvrdila, že jsem nekritická k dceři a ať se zamyslím. Její doposud výborný prospěch prý byl omyl, teprve teď se ukazuje, jak na tom je. Učitelka na přírodopis přede mne položila encyklopedii lidského těla a řekla, že jedničkářka toto všechno musí mít v malíku. Nato jsem tuto knihu zavřela, náhodně otevřela a položila otázku. Nechápala, tak jsem jí vysvětlila, že v tom případě to musí mít v malíku hlavně ona a ať mi prosím odpoví. Řekla mi, že prý jsem drzá jako dcera a že ona za sebe mi může slíbit, že se dcera do dalšího ročníku nedostane. Pak jsem ztratila kontrolu nad svým chování a skutečně jsem jí s gustem řekla, že je KRÁVA a KRÁVOU zůstane. Prý, že si půjde stěžovat řediteli. Já chtěla jít, ale s tím, že v tom případě mi bude muset zopakovat, to co řekla o mé dceři. Už se jí tam nechtělo. Ještě ten den jsem zašla do jiné školy a od příštího týdne dcera přestoupila. A ještě perlička, na nové škole chtěli vidět žákovkou a důvod přestupu. To jsem bez obalu vysvětlila, ostatně i v žákovské to bylo ze známek zřejmé. Pak mi řekli, že si musí vyžádat nějaké hlášení o předběžném prospěchu, no proč ne. Asi za 14 dní mi volala třídní z nové školy, zda bych tam nepřišla. Tam mi ukázala hodnocení - z matematiky 4-5. Byla jsem na mrtvici, protože tam jinou známku než 1 neměla. Zajela jsem do původní školy za učitelkou matematiky a zeptala se, proč dceru hodnotila za 4-5. Učitelka se zděsila, že to musí být omyl, protože jinak než za 1 to nejde. Zašla jsem za třídní a ta řekla, že chybovat je lidské, že se asi spletla. Takže hodnocení jsem si musela oběhat znovu sama, protože ona ho přece předělávat nebude, na takové kraviny ona nemá čas - to mi řekla doslova. Tak jak jinak obě "učitelky" nazvat.
|
ZuziP | •
|
(28.6.2005 13:27:59) Xantipa, tak toto je fakt KRAVA a bez okolkov. Upozornujem vsetky pedagogicky, ktore ma budu chciet napadnut za to,ze nazyvam ucitelky kravami - to tak nie je, ja nazyvam kravou osobu, ktora sa takymto nechutnym sposobom vyvrsila na dietati. Tuto konkretnu osobu, zhodou okolnosti ucitelku. Myslim, ze tym kravu este urazam.
|
|
Šáry | •
|
(28.6.2005 15:51:57) Xantipo,
tak tohle byla opravdu KR*AVA a navíc SV*NĚ. Slušně se to napsat nedá. S chladnou hlavou by to asi člověk definovat tak, že je to psychicky velmi narušená osoba, které by měli úředně zakázat učit.
Zajímalo by mě, co na tohle řeknou zdejší zastánci učitelů za každou cenu, kteří tvrdí, jací jsou ti rodiče příšerní (a zní to tak, že všichni bez výjimky), zatímco učitelé to mají moc těžké, málo peněz, příšerné děti a ještě horší rodiče.
Myslím, že většina z nás tu netvrdila, že VŠICHNI učitelé jsou neřádi, jen to, že se mezi těmi výbornými a průměrnými najdou I takoví, kteří jsou naprosto nekritičtí, mstiví a dokážou zneužít svou téměř absolutní moc nad malým človíčkem tak, že mu psychicky ublíží na hodně dlouho.
Je mi jasné, že zrovna tak existují nesnesitelné děti a příšerní rodiče. Ale zrovna tak jako u těch psychopatických učitelů zdaleka takoví nejsou všichni. Jsem ráda, že někteří učitelé (a toho si velice vážím) na tomto fóru jsou schopní si připustit, že i mezi nimi se jako všude jinde najdou černé ovce, a že na ně samé, pokud jsou dobří, to nevrhá špatné světlo.
Ostatně v historii nic nového - Jakub Jan Ryba (ano, autor té vánoční mše), který učil v Rožmitále, si stěžoval, že mu rodiče nechtějí platit učitelský plat, že posílají děti do školy špinavé nebo vůbec a že když to jedné matce vytkl, tak se na něj osopila, že pro ni je její dítě čisté dost a on ať si trhne nohou.
Taky kantor Jaroslav Žák dokázal trefně střílet do vlastních učitelských řad, ale nešetřil ani žáky, když měl pocit, že se chovají nevhodně - třeba když dali bouchací kuličky pod židli učiteli - válečnému veteránovi, který měl nervy z front nadranc, to odsoudil velmi drsně.
|
www | •
|
(28.6.2005 16:04:33) Učitelé to mají moc těžké, málo peněz, příšerné děti a ještě horší rodiče.
|
MATKA | •
|
(28.6.2005 16:06:44) V tý družině jsou taky děsný ,,čůzy,,.Tam ani nemaj vysokou školu a možná ani střední.
|
ZuziP | •
|
(28.6.2005 16:12:34) MATKA, www, tak neviem, ktory z vasich prispevkov je vacsia "perla".
|
|
|
www | •
|
(28.6.2005 16:14:37) Pořád se někdo do učitelů naváží a moje máma učila 35let na malém stupni a rozhodně KRÁVA nebyla.
|
ZuziP | •
|
(28.6.2005 16:17:06) www, takze najlepsi boj je napisat, ze vsetky deti su priserne, ze? Zautoc na tych, ktori sa navazaju na ucitelov vo vseobecnosti... bude to lepsie ako prispevky o prisernych detoch a rodicoch. Apropo, co ty hovoris na ucitelku z clanku? Co si myslis o tom, ako sa zachovala?
|
|
|
|
|
štěpánka | •
|
(28.6.2005 22:11:35) Jo, Xantipo, každý z nás se setkal s nějakou učitelkou - krávou (já jich ve svém školním životě napočítala asi 5). To, co popisuješ ve svém příspěvku je otřesné, nemělo by se to stávat a zasednutí na dítě je fakt hnusné. Myslím, že přechod dcery na jinou školu byl asi jediným řešením. Taky chápu, že jsi tak zahořklá k učitelům. Ale věř mi, že ne všechny učitelky jsou krávy. Každý z nás se setkal i s nějakou prima účou, na kterou vzpomíná celý život (napočítal jsem u sebe 3). Tak Ti přeju a těch prima má Tvá dcera co nejvíce.
|
Xantipa | •
|
(28.6.2005 23:06:50) Nejsem zahořklá, ale nedůvěřivá. Ne ke všem učitelům, ale k některým. Zvláštní je, že si pamatuji na bezva profesorky ze střední /všechny/, ale na základce jen na jednu bezva učitelku. Učitele na ZŠ jsem měla ráda všechny, ale naopak na střední jsem měla problémy s profesory, s profesorkami nikdy. Asi jsem divná. Já jsem oproti třídě nejlépe vycházela s těmi, kteří většinou v oblibě nebyli. Většinou byli dost přísní, ale spravedliví. Nedali se tzv. ukecat a měli stále stejné nároky, bez ohledu na počasí, náladu či ksichtík studentek. Vyhovovali mi tací, u kterých při zkoušení šlo o vědomosti a člověk hned věděl, za kolik to bude. Já prostě raději všechno narovinu. Jenže to se moc nenosí. Ani tehdy, ani dnes.
|
|
|
|
Mari Lota-4 děti-27,26,13 a 6 | •
|
(30.6.2005 18:06:33) Judito-přesně takové problémy mám i já se svým synem.A ne jen ve škole.Jsem vdova,mám krásného syna,chytrého,inteligentního,ale má to jednu,vlastně dvě vady-je hyperaktivní a navíc dyslektik a disgrafik.Ve škole kde doposud chodil mu toto tolerovali pouze do páté třídy/je mu teď 13let/,ale pak mi bylo řečeno,že pokud nedonesu potvrzení o této situaci z místa bydliště tak to nebudou tolerovat/jezdíme totiž už léta k jedné psycholožce v městě kde jsme dříve bydleli.A taky to tak je,z češtiny dostal čtyřku,protože vše musel dělat jako děti,které tuto vadu nemají,je tak trochu lajdák a zapomětlivý,neustále mu musím vše připomínat,je mu jedno jak je oblečen-stojí mě to velké úsilí aby šel do školy oblečen jak se patří-jeho kreace jsou občas opravdu humorné.Není nevychovaný,jen se dívá na svět trochu jinak,ale není mu rozuměno a není ochota mu pomoci,sama to zvládám taktak,tělesné tresty nepřichází v úvahu/ani normálně-snad nějaký výchovný pohlavek/a tak jen mluvím,mluvím a vysvětluju a on je ze mne občas totálně otrávený,ale snad mu to jednou všechno docvakne,že mi na něm záleží a chtěla jsem mu jen pomoci zorientovat se.Doposud mi bylo doporučováno ať jsem trpělivá,že s hyperaktivitou se nedá mnoho dělat,že musím syna zaměstnat sportem ap.Hráli jsme hokej,chodili plavat,je výtvarně nadaný tak navštěvoval výtvarnou školu,baví ho počítače,když byl mladší tak úžsně skládal Lego a dodnes,dokázal se naučit počítačovou angličtinu i když se učí německy-což ho vůbec nebaví a má z němčiny 4ku.Když chodil do druhé třídy tak ho jeho paní učitelka tak deptala,že dostával hysterické záchvaty,ve vzteku rozkopl okno a odnesl si důtku ředitele-a to jen proto,že přestupoval do jiné školy v jiném okrese.3,4,5třída byla v pohodě,z menšími problémy,které jsme vždy vyřešili ke spokojenosti učitelky i syna-vždy je to o zájmu a ochotě spolupracovat.Bohužel na druhém stupni dostal za třídní mladou paní učitelku,která si z jeho problémem moc rady nevěděla,ale snažila se,bohužel ostatní učitelé-s výjimkou učitele informatiky-už tak ochotní nebyli,proč taky ,mají přece na starosti jiné žáky a proč by se měli zabývat nějakým nevychovancem.Pozor nechci aby tahle moje zpověď byla brána jako stěžování-to v žádném případě.Navštívili jsme před nedávnem na moji žádost opět pedagogickopsychologickou poradnu a domluvili se na spolupráci,pravidelně chodíme na sezení a já věřím,že než chlapec nastoupí do osmé třídy budeme už mnohem dál a snad nám to všechno půjde mnohem lépe,přestupujeme v rámci stěhování opět na druhou školu a zde již máme domluvenu spolupráci i s poradnou a učiteli.Chlapec není rozhodně beznadějný případ soudě i podle toho,že na třičvrtěletí propadal s fyziky a dokázal si tuto hrozivou skutečnost do konce školního roku opravit na trojku.Možná také dělám chyby,ale protože vím,že chlapec je opravdu inteligentní snažím se mu pomáhat jak můžu aby všechno zvládl a měl to v budoucnu jednodušší.Díky za trpělivost pokud dočtete tuto zpověď až do konce.
|
judita | •
|
(30.6.2005 23:48:44) Tak nejsem sama,kdo má doma takového ďáblíka.Nejhorší na tom je to,že takovéhle dítě potřebuje jiný přístup,což někteří lidé nedokáží pochopit.Teď nemluvím jen o učitelích.Tak chodíme k psycholožce a do psychologicko-pedagogické poradny.Teď to trochu zanedbáváme kvůli mladšímu synovi,ale za pár měsíců bych naší paní doktorku chtěla opět navštívit.Jsem moc ráda,že mi říká,jak mám reagovat na synovo záchvaty blbosti a jiné nesmysly,které provádí rád a často.Hlavní je,netrestat fyzicky,ale někdy ta ruka ulítne,i když člověk nechce.Doktorka nám radila zkusit bio feedback,prý to pomáhá,ale jedna hodina stojí 200-400kč a minimum hodin,aby to mělo smysl,je 40.Kdyby nám na to přispěla částečně pojišťovna,tak by to bylo v pohodě.Jenže podle nich je to nadstandart,takže musíme šetřit.Snad to stihnu našetřit do tý doby,dokud to bude aktuální a bude šance,že mu to pomůže.Fakt ale je,že můj přítel má v práci shodou okolností kolegu,který má taky LMD a je to inženýr.Na jeho chování je sice znát,že není až tak v pohodě(pokud se setká se stresem,tak začne zmatkovat.Neumí stresové situace řešit),ale jinak by to na něm člověk nepoznal.Víš,mě nejvíc mrzí,že i dneska existují lidi,kteří dokážou takhle postižené dítě zavrhnout a posmívat se mu,nebo ho dokonce šikanovat.Proto jsem ráda,když jsou na škole učitelé,kteří takové děti umí zvládnout a na jejich nedostatky berou ohled.Jenže je jich málo.Někteří to radši hodí za hlavu.Ono je mnohem lehčí napsat poznámku a rodiče starejte se,ale problém je v tom,že pokud nespolupracuje škola s rodinou,tak je dítě zmatené a ztrácí chuť se učit.Nám se to naštěstí vyhnulo a přes menší problémy mi dneska ten můj ďáblík donesl skoro samé jedničky.Měl jen jednu dvojku z českého jazyka,prý kvůli čtení.Moc mu to nejde.Nejradši totiž čte reklamy,ale ty v učebnici nejsou.
|
Mari Lota-4 děti-27,26,13 a 6 | •
|
(2.7.2005 10:29:10) Nejhorší na tom je,že ty naše divochy opravdu chápe málokdo,vím ze zkušenosti,že ani někteří moji blízcí příbuzní to zkrátka nemůžou pochopit,že chlapec je sice inteligentní,ale trochu jiný a to co dělá není nevychovanost,ale prostě pramení z jeho neklidu,nejistoty,nepochopení druhých-zkrátka je to sebeobrana.Ve škole je problém se soustředěním,ale přitom když mu hrozila pětka z fyziky-dokázal si ji do konce školního roku opravit na trojku.Přesto,že se snažím mu pomáhat jak to jde nejvíc a také ho držet zkrátka ,není to vážně jednoduché.Problém je ten,že tyto děti okamžitě reagují na každou nejistotu v životě,na každou změnu-velmi těž´ko se s tímto vyrovnávají a reagují někdy až přehnaně a mnohdy i agresivně.Jejich schopnost ovládat se je téměř nulová což jim činí potíže hlavně při komunikaci s ostatními lidmi,ve škole i se svými vrstevníky.Stalo se mi,že ho nedávno tak vytočila učitelka s češtiny,že ji poslal-zkrátka někam-no ostuda,ale nakonec jsme to jaksi vyřešili i když tedy odchází ze školy s dvojkou s chování.Pořád si říkám kde dělám chyby a proč se pořád nemůžeme pohnout z místa,ale snad se už konečně blýská na lepší časy.Věřím že spolupráce s psychologicko pedagogickou poradnou bude velký přínos.A hlavně-nikdo mi už neříká,že musím vydržet až z toho vyroste,ale snaí se to společnými silami řešit.Ještě jsem se chtěla zeptat co je to bio fedback?To jsem ještě neslyšela.Jestli se tu prosím objevíš mohla bys mi to vysvětlit?Zeptala bych se na tuto možnost i u nás jestli tady taky něco takového je.Tak hodně sil a trpělivosti ti přeje Eva
|
|
|
|
|
|
|
|
ydney |
|
(27.6.2005 15:33:53) Ahoj Zufi, to cos napsala hodne lidi vi, urcite souhlasi a v zadnem pripade to nemuze poprit, ale .... ZAdna ze zde pritomnych doma nema manzelku ucitelku. Ale urcite doma ma dite! :-)A proto pochybuji, ze by se to rozebiralo v tomhle smeru. Ucitelka bude pro nekoho krava vzdycky, pro nekoho nekdy a pro par vyjimek nikdy. Budiz ti utechou ciste svedomi a snaha byt dobry clovek:-)
|
|
L+2 | •
|
(27.6.2005 18:16:32) Zufi, nevim co je spravne a co spatne, ale asi bych udelala toto: ad 1) Vykrikovani o hodinach bych resila s chlapcem primo, ne s rodici, protoze rodice s tim nic delat stejne nemohou, nejsou s nim ve tride. Zapominani pomucek - take bych zkusila resit s chlapcem. Treba aby si den pred tim ve skole pripravil seznam pomucek, ktere musi mit, a rano si je odskrtal. Treba bych poporosila rodice, aby na nej dohlidli, ze odkrtava. Ja osobne znam tolik dospelych, kteri zapominaji veci nosit do prace i ve 40ti. Mnohdy zapominaji i prijit. Proc by deti mely byt jine.
ad2) Ja bych priste zapojila spoluzaky, kterym chlapec hrube nadaval, ci plival do polevky,. At to resi s matkou a ditetem spoluzaci, ne ucitele, ti by se mohli jenom divat, kdyz jim rodic neveri.
ad 3) Diskutovala bych osobne, ne pisemne, s matkou, a dceru bych do toho zapojila, aby pred matkou a spoluzaky rekla, jak to presne bylo.
ad 4) Napsala bych matce, jak to opravdu bylo a doporucila bych ji, at si lahev viditelne podepise a napise na ni NEVYHAZOVAT, jelikoz normalne se nepodepsane a prazdne lahve ve skole tradicne do kose vyhazuji. Pak jses schopna rozeznat, ze se jedna o nekoho osobni majetek, a tudis to budes respektovat.
|
zufi |
|
(27.6.2005 18:57:30) Tu 2,3 a 4 beru,dík,ale u bodu 1,jste nebo jsi vedle.Nemohu se domluvit s matkou,když se mnou půl roku nekomunikuje a seznam pomůcek na odškrtávání by mi ona obrazně řečeno hodila na hlavu.A s tím chlapcem jsem to zkoušela po dobrém tak neskutečně dlouho,že jsem byla já kritizována,že jsem moc měkká. Jestli dělám chyby,tak se omlouvám,ale mám ve zvyku psát rychlostí blesku a pak už jsem líná to kontrolovat.
|
|
|
|
|
|
|
Marketa | •
|
(27.6.2005 12:58:05) Ucitelka neni od toho se detem zavdecovat, je tam od toho deti ucit. A to nejen latku ktera je ve skolnich osnovach, ale take neco o mezilidskych vztazich. A co konkretne nauci toto ditko se mi ani trochu nelibi. Jiste, napsat o nekom ze je krava neni ani hezke a ani to neni v poradku, ALE cela situace se mohla odvijet uplne jinak, kdyby ta zenska nebyla tak jesitna. Chlapec se omluvil, pochopil, ze takto se nesmi o ucitelce vyjadrovat (a to jsem taky v prvnim prispevku uznala), ale tim to melo koncit. Chybu snad udela v zivote kazdy, ale proc by se to s nim melo tahnout az nevim kam?
A navic otazka byla kdo v reseni cele te situace udelal chybu, ne ze chyba bylo to slovicko na papirku. To vime, ze chyba byla, jinak by se to tu cele tak neresilo.
|
judita | •
|
(27.6.2005 23:25:52) Tak nevím,na jakých mizerných školách paní učitelky učíte,když máte tak malé platy.Čemu vlastně říkáte malé platy?Není to zas tak dlouho,kdy se projednával problém o výši platů učitelů.Když jsem viděla,kolik berou,málem jsem vyskočila z kůže.Jen pro vaší informaci,dělám šest dní v týdnu fyzicky náročnou práci,kde musím komunikovat s lidmi a nemůžu ani náhodou být drzá nebo nepříjemná.Musím leckdy snášet i urážky.Volno mám jednou za uherák a to mám dítě(teď už 2).Dovolenou když náhodou dostanu,tak podle toho jak se to hodí mé nadřízené a ne mě.Vůbec jí nezajímá,že školy a školky fungují jen do určité doby a tak práci přes 15h musím udělat,i kdyby měl jít syn ze školky domů sám.Každý den chodím domu nejdřív v půl čtvrté a dělám od sedmi.A to všechno za pouhých 7200kč,pokud má šéfová dobrou náladu a nesebere mi prémie.Takže by mě docela zajímalo,kolik že to mají učitelé platy,když brečí,že je to málo.Najde se někdo,kdo má tolik jako já?Pochybuju.Učitelé mají totiž víc.Neříkám,že je nemám ráda,ale tohle mi přijde dost absurdní.Pro ty,kdo by chtěli vědět,proč nejdu pracovat jinam.Můj zaměstnavatel je jedním z největších podniků v okrese,tudíž i největší zaměstnavatel.Najít tu jinou práci je téměř nemožné.Pokud učitelé neumí být profesionální,tak by učit neměli.Je to skoro stejné jako by psychiatr místo naslouchání problémů pacienta seřval,že ho otravuje hloupostma a ať si to vyřeší sám.MMCH,dobrý učitel umí zaujmout i ty největší břídily ve třídě.
|
úča | •
|
(28.6.2005 13:07:31)
Jestli máš vysokou,tak jdi učit a místo 7tis. budeš mít nástupní plat tak 8-9tis. MMCH jsou děti ,které neuzaujme naprosto nic,chtějí prostě zlobit.
|
ZuziP | •
|
(28.6.2005 13:38:53) To je urcite pravda, uco. Su deti, s ktorymi je to fakt tazke. Ponizovat je vsak cesta len k tomu, ako sebe ulavit a dietatu ublizit, nech je akekolvek. A MMCH, existuju ucitelky, ktore toto robia. Ako ta z clanku. Nic ju neospravedlnuje. Moja mama stale spomina moju prvacku ucitelku. To bol poklad. Ona vzdy hovorila, ze ziadne dieta nie je zle. A ak sa nevhodne sprava, nenesie za to vinu. Bola to prisna, ale velmi laskava ucitelka. Nikdy nikoho neponizovala (a vyviedli sme toho dost, ale ona nam vzdy dala sancu vec napravit), vsetci sme ju mali radi a posluchali sme ju.
|
Javorka | •
|
(28.6.2005 14:06:23) Zuzi, máš určitě pravdu. Jsou výborné učitelky a jsou i špatné (dejme tomu krávy), ale to je tak i v každém jiném zaměstnání. Mně vadí, že někteří (hodně) lidí vidí povolání učitelky jako jedno z nejjednodušších, jenom proto že do školy přece taky chodili a tak to všechno znají. A v učitelkách vidí pouze hysterické blbé ženské. Stejně tak mi vadí, že o policajtech nebo vojácích se mluví jako o "hlupácích".
|
ZuziP | •
|
(28.6.2005 14:14:15) Javorka, taki ludia bezpochyby existuju... ale vacsina tych, ktori prispeli do tejto diskusie, sa zle vyjadruju o konkretnej ucitelke, nehadzu ich vsetky do jedneho vreca. Mas pravdu, tych, co nemaju co hladat na svojich miestach, je vela a vo vsetkych povolaniach. Tragedia uciteliek je vsak ta, ze ak sa tato na svoje povolanie nehodi, odnesie si to dieta a mnohokrat ma z toho dozivotnu traumu. To si clovek servitku pred usta neda, ani ja. Mimochodom, vystudovala som tiez ucitelsky smer. A neucim. Je to velmi narocne povolanie. To vsak nikoho neospravedlnuje za ponizovanie a nepravosti pachane na detoch z pozicie sily.
|
Javorka | •
|
(28.6.2005 15:16:20) Takových povolání je ale víc. Co doktoři, sestřičky, řidiči autobusů...? Tam všude jsou určitě také krávy a volové. A leckdy na to doplatili lidé i životy. Ale přesto mají ve společnosti lepší kredit než učitelé. (nemluvím teď o platu, ten neznám)
PS: Taky jsem měla být učitelka na ZŠ nebo SŠ a taky jsem do toho nešla. Na VŠ je to už o něčem jiném. :-)
|
ZuziP | •
|
(28.6.2005 15:32:26) Javorka, to uz spejeme k inej debate.... Dieta travi v skole x hodin denne patkrat do tyzdna. Je s dietatom bez nasho dozoru, vzdelava ho a hodnoti ho. Deti zdeptanych skolou je viac ako tych, ktorym spackal zivot nejaky lekar alebo vodic. Skole sa nevyhne nikto. S ucitelom pride do kontaktu kazdy rodic a to velmi intenzivne. Asi preto sme my, rodicia, na tych "nespravnych" ucitelov tak citlivi.
|
*Jula-junior* |
|
(28.6.2005 15:42:11) Vadí vám více učitelky nebo vychovatelky v družině?
|
ZuziP | •
|
(28.6.2005 15:48:22) Jula, ake "vadi"? Mne nevadia ani ucitelia ani druzinarky...
Navyse, moj syn - prvak, ma skutocne skvelu ucitelku. Niekolko vychovavateliek v druzine, jedna z nich je tiez priam ukazkova a on ju zboznuje. Mali sme stastie. Tak neviem, co si myslela svojou otazkou?
|
*Jula-junior* |
|
(28.6.2005 15:49:38) Pardon,já myslela obecně,jako vám všem.
|
ZuziP | •
|
(28.6.2005 15:54:22) Neviem Jula, vyjadril sa tu snad niekto, ze by mu vo vseobecnosti vadili ucitelia?
|
*Jula-junior* |
|
(28.6.2005 15:57:49) Je to zřejmé z většiny příspěvků...Opět podotýkám,já učitelka nejsem.
|
Hanka | •
|
(28.6.2005 16:06:47) No do družiny dítě chodit přinejhorším nemusí, ale do školy ano :(
|
|
ZuziP | •
|
(28.6.2005 16:15:00) No, Jula, vo vacsine prispevkov to takto ludia netvrdia. Ak to tam ty vidis... Mne sa skor zda, ze vo vacsine prispevkov ludom nevadia vo vseobecnosti ucitelia, ale kritizuju ucitelku z clanku, pripadne im vadia ucitelia, ktori sa chovaju podobne. A to je rozdiel. Nechapem, preco to chapes ako vseobecne osocovanie ucitelov.
|
*Jula-junior* |
|
(28.6.2005 16:23:16) Učitelka z toho článku se samozřejmě zachovala špatně,jen mě přišlo ,že se učitelky většinou jen kritizují a hlavně většina si myslí,že mají ty obří platy a prd dělaj.
|
ZuziP | •
|
(28.6.2005 16:26:08) Aka vacsina si mysli, ze maju obrie platy a prd robia? Kto to tu napisal, prosim ta? Ak teda nepocitam prispevky provokaterov...
|
|
|
Jaga10,syn,2 ,5roku | •
|
(28.6.2005 20:59:23) Některé příspěvky tady jsou skutečně velmi urážlivé. Při představě, že učím děti tak nenávistných rodičů, mám chuť se na to vykašlat. Někde ve firmě si vydělám víc a nebudu číst takovou hrůzu. Je mi z toho na nic.
|
Xantipa | •
|
(28.6.2005 21:26:54) A které příspěvky konkrétně Vás tak hrozně urážejí - Vás jako osobu - učitelku. A nebo lépe - spíš pisatelky příspěvků. Nemyslím tím samozřejmě ty provokatéry.
|
ZuziP | •
|
(29.6.2005 8:40:27) No tak rovnaku otazku mam aj ja. Ktore konkretne vas urazaju?
|
|
|
|
|
Šáry | •
|
(28.6.2005 16:15:17) Julo,
když odmyslím pár provokatérů, tak většina to tady dost dobře rozlišuje.
|
|
Xantipa | •
|
(28.6.2005 16:16:15) špatně čtete. Nikdo tady obecně opravdu učitele neodsuzuje. Jde jen o to, že když učitel už tu práci dělá, má ji dělat pořádně. A ne říkat, jsou tam špatné děti, je to špatně placená práce. Vždyť ji přece nemusí dělat. Kdo ho k tomu nutí. Oprava: učitelování není práce, ale spíš povolání. To by si někteří učitelé měli uvědomit. Není potřeba, aby učitel byl k dispozici pro děti od nevidím do nevidím, to přece nikdo nechce. Ale stačilo by, kdyby někteří v dětech neviděli zločince, ale děti, které mají všechno teprve před sebou. Už nevím, jak lépe se vyjádřit.
|
Jaga10,syn,2 ,5roku | •
|
(28.6.2005 21:01:33) Četla jste moje příspěvky?
|
Xantipa | •
|
(28.6.2005 21:11:56) Ano, i když asi ne všechny. Proč? O co jde.
|
|
|
|
L+2 | •
|
(28.6.2005 17:53:51) Mam jenom takovy dotaz. Mnoho ucitelek pise poznamky a ztezuje si rodicum, ze dite dela ve skole to ci ono. Nejvice me zarazi poznamky typu "Vyrusuje pri hodine", "Nahlas komentuje veci" atd. Mne by zajimalo, co jako ti rodice maji v techto pripadech delat? A co s tim mohou delat?
Mne napada pouze, ze diteti domluvi, nebo ho potrestaji ale ja pochybuji, ze to vyresi. Vzdyt prece pri te hodine ho ma pod kontrolou ta ucitelka, tak mu snad muze take domluvit, nebo hlavne, udelat vyucovani tak zajimava aby dite nevyrusovalo. Rodice take nepisi ucitelce poznamky - "Dite doma odmlouva", "Dite doma ukazuje znamky naprosteho nepochopeni latky" apd.
|
xy | •
|
(28.6.2005 18:44:13) Jsou děti,kteří vyrušují jen proto,že se jim chce,i kdybyste se rozkrájela,tak je nezaujmete,ani se soutěží,ani s příběhem,ani s kreslením,ani s hádankou,prostě chtějí se bavit nahlas.A co jako má ta učitelka psát,to že vyrušuje v hodině bývá pravda.
|
Xantipa | •
|
(28.6.2005 18:53:06) Odpovím otázkou. Co mají s takovým dítětem rodiče dělat? Napadají mě dvě možnosti: - neposílat je do školy, aby nevyrušovaly - zalepit jim pusu ze stejného důvodu
|
xy | •
|
(28.6.2005 19:28:50) No,domluvit mu,přeci!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
ZuziP | •
|
(29.6.2005 8:34:56) Xy a preco mu "nedomluvi" ucitelka?
|
xy | •
|
(29.6.2005 13:42:18) Když mu domlouvá a domlouvá a on sakra pořád zlobí a nezabírá vůbec nic,tak co má těm rodičům do ....e napsat,to je furt do kolečka,připadám si jak u blbejch.
|
Lorina | •
|
(29.6.2005 17:32:46) No Vás bych teda nikdy za učitelku nechtěla.Dokonce bych radila navštívit nějaký kurz sebeovládání...(ať už je Vaše povolání jaké je..)
|
|
|
|
|
|
ZuziP | •
|
(29.6.2005 8:30:01) Xy, preco sa asi tymto detom chce vyrusovat? Ako to, ze ich nikto nezaujme? Osobne poznam pripad chlapca, o ktorom toto tvrdili... ale nasla sa ucitelka, ktora ho zaujala, predstav si. Tak kde bol asi problem? Da sa to alebo neda?
|
xy | •
|
(29.6.2005 13:44:00) Nedá,nedá.V některých případech prostě dítě nechce být zaujmuto!!!!!!!!!!!!!! Učím 20let,asi o tom něco,sakra,vím.
|
ZuziP | •
|
(29.6.2005 15:00:13) Xy, ze take deti existuju, to mi je jasne. Ale mysliet si, ze to rodicia vyriesia jednym smahom a tebe staci napisat poznamku... hmmm, to sa divim, ze si to este po tolkych rokoch myslis, ze by to takto islo. Chce to spolupracu... rodicov a ucitelov. A asi tu je najcastejsi zadrhel. Bud nechce spolupracovat rodic alebo nechce spolupracovat ucitel... alebo si jedna a druha strana problem prehadzuje, to je najcastejsie. Ale poznamka rodicom je pre dieta, ktore nic nezaujima, fakt malo.
|
Pavla3 |
|
(29.6.2005 16:56:15) Myslím, že jste všechny konečně uhodily hřebíček na hlavičku. Téměř každý člověk, který něco dobře umí, to co umí, dokáže naučit kohokoliv jiného, který se to ovšem CHCE naučit. Pokud ten druhý (dítě ve škole) z jakýchkoli důvodů nechce, pak nastává problém. A podle toho se pozná opravdu dobrý učitel. Že umí zaujmout i ty děti, které se prostě učit nechtějí.
|
|
|
|
|
|
Simča, dcery *1988 a 1997 |
|
(28.6.2005 21:03:22) Jo, to je fakt - co si učitelky myslí, že my s tím uděláme. Jsem přesvědčená, že i když to dítěti (6 - 7 let) doma vysvětlím (že nesmí vyrušovat, vykřikovat a tak) a dítě to pochopí, tak do druhého dne ráno, kdy jde do školy se mu to z hlavičky vykouří... Mně si moc získala paní učitelka mojí starší dcery, ktará nám na úvodní schůzce v 1. třídě řekla: "Nebudu jim psát, že ruší a nedávají pozor, protože TO JE MOJE CHYBA, ŽE JE DOSTATEČNĚ NEZAUJMU.! Tak to klobouk dolů, to je podle mně PEDAGOG! Přeji vašim dětem více takových... Simča
|
|
|
|
|
|
|
|
Javorka | •
|
(28.6.2005 22:37:30) Uznávám, nechala jsem se příliš unést a vyprovokovat příspěvky typu :"4-6 hodin, prázdniny, tak co by chtěli". A taky jsem asi měla štěstí na učitele. Zatím ..., moje děti teprve do školy půjdou.... :-)
|
|
|
|
|
|
|
judita | •
|
(29.6.2005 12:21:58) Bohužel vysokou školu nemám a učit bych asi nešla.Taky nezastávám názor,že všichni učitelé jsou špatní.Osobně jsem zažila od každého trochu.Pravda je,že jsem taky chtěla být učitelkou,ale pak jsem se rozhodla jinak.Svojí současnou práci mám moc ráda.Pomáhám lidem a to mě baví.Bohužel je to práce velmi neúměrně placená.Moc fyzicky i psychicky náročná za málo peněz.Jen pro přehled.Když to tak sčítnu,tak denně mi projde rukou minimálně 28 lidí.Při každém člověku tahám kýbl s rašelinou o váze 10-15kg a to na lůžko a zpátky.Samozřejmě,že tomu člověku taky musím pomoct umýt se.Takže to máme 28x20kg.Toť natahám za celý den a potom ještě úklid.Taky se domu nedostanu dřív jak v půl čtvrté,ale to jsem už psala.Chvilku jsem dělala i v kanceláři,ale tohle je mnohem těžší práce.Pokud učitel nedokáže dítě zaujmout,pak je to jeho chyba.Vždyť přece studuje tolik oborů psychologie(jak tu někdo vypsal),tak by měl umět zaujmout.Co by měli říkat učitelé ze zvláštních škol?Ty mají mnohem problémovější děti a musí to zvládnout.A co soukromé školy?Tam je to to samé.Každý obor má své a v každém oboru se člověk musí umět vyznat.Taky musím vědět,co dělat s problémovým člověkem.A že se jich někdy najde dost.Nemůžu hned utíkat za šéfovou a brečet,že je na mě někdo sprostý,ani ho nemůžu poslat do pr....Tak je to i s učitely.Měli by se zachovat profesionálně a ne si vylévat vztek na malých dětech.Obdivuju ty,kteří to umí a dělají.Můj děda učil,moje teta učí.Rozhodně nemůžu říct,že bych učitele neměla ráda.Jen nesnáším,když brečí,že mají malé platy.ÚČO,píšeš,že při nástupu do školy bych měla 8-9tisíc,ale po určité době učení by se plat zvýšil.Tak jako to chodí většinou u státních zaměstnanců.U soukromníka je to málokdy.Učit bych šla tak možná do školky,protože malé děti mám moc ráda,jenže nemám na to školu a neumím ani hrát na nástroje ani zpívat.Škoda.Co se ještě toho zaujetí dítěte týče.Už jsem se zmínila,že můj syn má LMD a paní učitelka je dost mladá.Až na pár vyjímek ho dokázala zaujmout.Pokud ne a můj syn vyrušoval(protože to většinou takhle postižené děti dělají,aniž by si toho byly vědomy)tak ho taky nechala udělat pár dřepů,nebo si musel sednout do kabinetu.To je dobré řešení.Pokud ho slyšela mluvit sprostě,vysvětlila mu,že se to nesmí,musel se omluvit a ještě to oznámila nám rodičům.Tomu říkám profesionální přístup.Ne,že bude mlčet před rodiči,dítě bude deptat tak dlouho,dokud z něj nebude hromádka neštěstí nebo uzlíček nervů a když to praskne a rodiče chtějí vysvětlení,tak se ještě cítí uražená nebo vyhrožuje.Tohle není učitel ale tyran.XANTIPO-tos udělala moc dobře,žes dítě dala na jinou školu.Docela tě obdivuju.Jak už jsem řekla,asi bych měla trochu problém se v takovém případě ovládnout a nebýt sprostá.Rozhodně bych navštívila ředitele školy,i kdyby byl na straně učitelky.A klidně bych šla i výš.Ubližovat dětem se nesmí a už vůbec ne psychicky.Pak se tito lidé diví,když koukají na televizi,že tam zase nějaký mladík někoho zabil.Tohle totiž bývají základy psychické nevyrovnanosti a jednou to prostě bouchne.
|
Xantipa | •
|
(30.6.2005 10:20:04) musím Tě vyvést z omylu. Jsem už dávno poučena, že v případě stížnosti na postup učitele není možné jít někam výš/max. k řediteli, což stejně není k ničemu/. Ono není kam. Není jiné řešení, než v případě vyhrocení konfliktu dát dítě jinam - je to nejlepší pro všechny, ale rozhodně nejvíc to pomůže dítěti. A není to tak náročné rozhodnutí, pokud je ovšem v dosahu jiná škola, nejlépe více škol. Já osobně se si myslím, že to není řešení problému, ale útěk. Utíkám nerada, ale jinou možnost opravdu nevidím.
|
|
|
|
|
|
|
|