30.6.2005 18:06:33 Mari Lota-4 děti-27,26,13 a 6
Re: Re:bývalá souško,
Judito-přesně takové problémy mám i já se svým synem.A ne jen ve škole.Jsem vdova,mám krásného syna,chytrého,inteligentního,ale má to jednu,vlastně dvě vady-je hyperaktivní a navíc dyslektik a disgrafik.Ve škole kde doposud chodil mu toto tolerovali pouze do páté třídy/je mu teď 13let/,ale pak mi bylo řečeno,že pokud nedonesu potvrzení o této situaci z místa bydliště tak to nebudou tolerovat/jezdíme totiž už léta k jedné psycholožce v městě kde jsme dříve bydleli.A taky to tak je,z češtiny dostal čtyřku,protože vše musel dělat jako děti,které tuto vadu nemají,je tak trochu lajdák a zapomětlivý,neustále mu musím vše připomínat,je mu jedno jak je oblečen-stojí mě to velké úsilí aby šel do školy oblečen jak se patří-jeho kreace jsou občas opravdu humorné.Není nevychovaný,jen se dívá na svět trochu jinak,ale není mu rozuměno a není ochota mu pomoci,sama to zvládám taktak,tělesné tresty nepřichází v úvahu/ani normálně-snad nějaký výchovný pohlavek/a tak jen mluvím,mluvím a vysvětluju a on je ze mne občas totálně otrávený,ale snad mu to jednou všechno docvakne,že mi na něm záleží a chtěla jsem mu jen pomoci zorientovat se.Doposud mi bylo doporučováno ať jsem trpělivá,že s hyperaktivitou se nedá mnoho dělat,že musím syna zaměstnat sportem ap.Hráli jsme hokej,chodili plavat,je výtvarně nadaný tak navštěvoval výtvarnou školu,baví ho počítače,když byl mladší tak úžsně skládal Lego a dodnes,dokázal se naučit počítačovou angličtinu i když se učí německy-což ho vůbec nebaví a má z němčiny 4ku.Když chodil do druhé třídy tak ho jeho paní učitelka tak deptala,že dostával hysterické záchvaty,ve vzteku rozkopl okno a odnesl si důtku ředitele-a to jen proto,že přestupoval do jiné školy v jiném okrese.3,4,5třída byla v pohodě,z menšími problémy,které jsme vždy vyřešili ke spokojenosti učitelky i syna-vždy je to o zájmu a ochotě spolupracovat.Bohužel na druhém stupni dostal za třídní mladou paní učitelku,která si z jeho problémem moc rady nevěděla,ale snažila se,bohužel ostatní učitelé-s výjimkou učitele informatiky-už tak ochotní nebyli,proč taky ,mají přece na starosti jiné žáky a proč by se měli zabývat nějakým nevychovancem.Pozor nechci aby tahle moje zpověď byla brána jako stěžování-to v žádném případě.Navštívili jsme před nedávnem na moji žádost opět pedagogickopsychologickou poradnu a domluvili se na spolupráci,pravidelně chodíme na sezení a já věřím,že než chlapec nastoupí do osmé třídy budeme už mnohem dál a snad nám to všechno půjde mnohem lépe,přestupujeme v rámci stěhování opět na druhou školu a zde již máme domluvenu spolupráci i s poradnou a učiteli.Chlapec není rozhodně beznadějný případ soudě i podle toho,že na třičvrtěletí propadal s fyziky a dokázal si tuto hrozivou skutečnost do konce školního roku opravit na trojku.Možná také dělám chyby,ale protože vím,že chlapec je opravdu inteligentní snažím se mu pomáhat jak můžu aby všechno zvládl a měl to v budoucnu jednodušší.Díky za trpělivost pokud dočtete tuto zpověď až do konce.
Odpovědět