| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Otcovské fejetony: Víc než známky

[<<Předchozích 30] Příspěvky 3140 z 119 [Dalších 79 >>]
26.6.2003 21:10:23
Souhlasím s Mirkou,
samozřejmě se nedá tolerovat nezájem o konkrétní předmět, byť okrajový. Pokud nemá dítě žádnou snahu ani zájem, je to jasný.
Mě vlastně jde celou dobu o to, že se mi zdá strašně nespravedlivé, hodnotit znalosti i dle toho s kým víc a s kým míň mlátí třeba puberta. Někdo je třeba klidné dítě, působí jako vyloženě studijní typ, ale jiný je víc divočejší, víc provokuje, ale přece může být i mnohem chytřejší. Proto si myslím, že je nutné znalosti a chování co nejvíce odlišovat.
Je to taky hodně o tom, uvědomit si, že to i ty děti nemají lehké a že my jsme v jejich věku nebyli o nic lepší!
26.6.2003 20:56:13
Sally,
to co popisuješ s hráběmi po hlavě, se mi zdá spíš jako extrém, ten se asi posuzuje hůř, i když bych se i v tomto případě přiklonila k třídní důtce. A název např. výtvarná výchova si myslím, že je odvozen od toho, že má děti vychovávat ke vztahu k výtvarnému umění. Nikoli známkovat mimo jiné i dle toho, jestli někdo po někom hodil štětec.
A ta uječená fúrie samozřejmě v pořádku není a asi o něčem svědčí, to máš pravdu, ale já jsem ve škole moc těchto fúrií nepotkala, spíše jsem se setkávala s tím druhým extrémem, kdy rodič stojí na třídní schůzce a kýve jako osel, koneckonců i já se tak chovala.
A proč? Ze strachu, aby si na mé dítě nezasedli.
Mirka, 1 dítě
26.6.2003 20:54:31
Sally,

asi bych se přiklonila k tomu, že na chování máme jiné nástroje, než je klasifikace...dokud platily předpisy, mluvily jasně: hodnocení odráží faktický výkon žáka v daném předmětu. Do klasifikace nelze zahrnovat kázeňské přestupky a chování žáka v hodině.

Je mi líto, ale učila jsem jak předměty důležité (maturitní) tak okrajové, nepovinné a podobně, ale s chováním si prostě učitel musí poradit jinak. Jediné, co jsem ochotna zahrnout, je vztah k předmětu - jestliže nemusí kreslit a stačí mi, přinese-li referát k látce (třebas životopis malíře) a on na to celý rok kašle, nemůže se pak divit.
sally
26.6.2003 20:07:53
Jarko,
jenomže právě ve výchovách to chování je součástí, ne? Když mi v rámci pěstitelek někdo řekněme dělá to, že mlátí ostatní hráběma po hlavě, nebo jim ničí jejich pracovní úsilí, místo toho aby hrabal.... tak to s tím souvisí... Pracovní vyučování je přeci o tom, že se děti naučí nějaké práce. A jestliže někdo zvládne pečlivě a správně ostříhat růže a někdo jiný kvůli "blbinám" ne - tak by to mělo být ohodnoceno...

A s tím došlapováním rodičů na někoho - myslím, že je rozdíl, když ten rodič přijde a řekne "kluk dostal pětku z pozemků, tak mi vysvětlete co se stalo, ať to nějak vyřešíme" (a tím vyřešíme myslím to, že rodič s učitelkou vymyslí, jak známku napravit a rodič s dítětem doma promluví, nikoliv to, že se připlazí s dárečkem), a když přiletí ječící furie, která řve na celou školu, co si to učitelka dovolila. Sorry, ale rodič - furie, která ječí bez toho, že by si ověřila co se stalo i s druhou stranou, opravdu svědčí o (nevalné) úrovni.
26.6.2003 19:49:46
Nevím, nevím, nerada, ale nesouhlasím. Třeba názor, že svědčí o kultuře v rodině, že přiběhli s křikem na učitelku. Mě je tak stejně protivný a taky dle mého svědčí o kultuře a to možná ještě horší, když jsou rodiče zticha, neumí se zastat svého dítěte a kývou učitelce na všechno jako ovce nebo dokonce nosí pozornosti! A rozhodně jsem proti aby chování jakkoli ovlivnilo známku z nějakého předmětu! K tomu jsou třídní a ředitelské důtky. A snad se na vysvědčení klasifikuje chování zvlášť. To nemá se znalostmi, co dočinění.
ema
  • 
26.6.2003 18:15:38
Po těch zkušenostech a po tom všem, co si paní Jarka zažila se nedivím že je na učitelky alergická.
Jak by to bylo s vámi na jejím místě?
26.6.2003 16:11:38
Tak jsem si pročítal diskuzi o známkách z TV.
Musím Vám napsat taky jeden případ. Nevím, jak to chodí teď, ale když jsem chodil na základní školu, nebylo pro nás, jako pro žáky, důležité z ČEHO známky máme, ale JAKÉ známky máme. V praxi to znamenalo, že ten, kdo neuměl kreslit případně cvičit, měl horší vysvědčení než ten, kdo třeba flákal psaní a čtení.
Mluvím z vlastní zkušenosti - ve čtvrté třídě jsem dostal na vysvědčení trojku z TV. A to i přesto, že ve škole bylo oznámení lékaře, že nejsem líný, ale vzhledem k prodělané poporodní obrně jsem prostě pomalejší v reakcích (dodnes nechytím předmět, letící mým směrem).
Trojku z TV jsem tehdy obrečel - a dlouho jsem to učitelce nemohl zapomenout. Jako čtvrťák jsem měl tehdy "nejhorší" vysvědčení ze třídy - ostatní měli maximálně dvojky.
Chápu, že je třeba ohodnotit tělesnou výchovu. Ale Vy zase pochopte, že jsou lidi, kteří prostě přemet stranou NEZVLÁDNOU - ať už k vůli strachu či z jiných důvodů.
Musím se také připojit k jednomu názoru zde - Výchovy se u nás NEVYUČUJÍ. Kromě mé sestřenice, která má aprobaci matematika - hudební výchova, jsem se za osm let školní docházky nesetkal s učitelem, který by vysvětlil způsob malování obličeje, malování hlinkou či křídou - dostali jsme prostě pomůcky a "malujte". V hudebce zase bylo zcela běžné, že jsme dostávali známky za "poslech" (ten kdo neměl hudební sluch, neměl šanci od sebe rozeznat dvě skoro identické skladby). Za svůj výkres jsem jednou jedinkrát dostal dvojku - a to jsem se maximálně snažil. Z hudební výchovy jsem měl jedničku jenom díky jakémus - takémus hudebnímu sluchu a docházení na hodiny hry na akordeon. Výtvarná a tělesná výchova byly pro mne noční můrou - a nyní zpětně zjišťuji, že ti, co měli jedničky, se dnes zadýchávají při výstupu do schodů, které já zvládám naprosto bez problémů a když mají nakreslit helikoptéru, vyjde jim z ní komár. Tak mi řekněte, co dá člověku výtvarná, tělesná či hudební výchova
26.6.2003 15:17:27
Moje starší frajerka si pěkně naběhla. Ve druháku na střední to s ní pěkně mlátilo. Puberta jako víno. Všichni byli blbí - nejblbější samozřejmě matka :o))) A holčina s čumáčkem vystrčeným hodně vysoko usoudila, že nemusí trapně pobíhat po tělocvičně, dělat kotrmelce a skákat přes kozu. Psala si falešné omluvenky a flákala tělák jak jen to šlo. Výsledek se brzy dostavil: nebyla klasifikovaná a aby mohla postoupit do třetího ročníku, dělala reparát z tělocviku. :o)))
Šla tam jak na popravu a já jsem z ní pak tahala rozumy: a tos dělala kotrmelce, jo? A taky jsi šplhala? A co ještě? A kolik učitelů se na tebe koukalo, jak tam sama kmitáš po tělocvičně?
Jo - byla to lekce. :o))) Ony ty naše zlatíčka občas potřebujou dostat přes čumáček - jakkoli to jako rodiče těžce neseme.
Zuzava*
26.6.2003 15:09:25
Jejda, tak to my jsme dřeva dostávali...

Ale sestra dostala v osmé třídě dvojku z tělocviku. Odmítla hrát vybíjenou proti klukům s tím že to nemá smysl, že jsou kluci silnější, a že se nenechá zmasakrovat. Taky byli silnější, a aby to předvedli, holky odcházely fialové a přelomené vejpůl ranou balónem, a sestra, která do pole nenastoupila, obdržela svou první (a poslední) dvojku na vysvědčení v životě (tedy na základce) za špatný a nesportovní přístup...
Zuzava*
26.6.2003 14:28:36
Nejsem učitelka ani Eva, ale tak trošku asi vím, o co šlo. S tím klukem mlátila puberta, tak se zřejmě vůbec nesnažil ani něco namalovat, a učitelku navíc provokoval, takže neměla nejmenší důvod ke shovívavosti, kterou by třeba projevila, kdyby se kluk uměl aspoň slušně chovat.

Ne že by to bylo ideální, ale učitelé se shodují v tom, že zvládnout pubeťáky třeba v matice ještě jde, protože se bojí o známky a tak si nedovolí, ale v předmětě, kde se předpokládá známka do dvojky sama o sobě to už opravdu musí být učitel třída, aby ho respektovali...A takové naše školství patřičně nezaplatí...

A to, že ti rodiče šli s řevem na učitele taky svědčí o určité kultuře v rodině...

Proto taky hučím do syna, aby se ve škole choval slušně, protože to se pak všechno líp řeší, a učitelé jsou taky jen lidi. Sympatie a na druhé straně zbytečně vzbuzená antipatie hrají roli...dělá to každý, i autorka toho pohoršení, ať už její povolání jaké chce, pokud se zabývá lidmi, má větší ochotu vyhovět tomu, co je jí sympatický, a třeba o tom ani sama neví...
[<<Předchozích 30] Příspěvky 3140 z 119 [Dalších 79 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.