16.12.2003 22:05:54 tinas
Re: LMD-prosím o radu
Lenko,
o té soukromé škole na Proseku jsem psala já.Byla jsem tam,na Dni otevřených dveří a vypadá to docela zajímavě. Na celé škole je jenom 150 dětí. Na hlavní předměty jsou rozdělení na dvě skupinky. Od čtvrté třídy jezdí do Anglie atd.Kroužků je tam taky hodně.Můj syn má LMD a tak hledám vhodnou školu. Chci se vyhnout zbytečnému stresu, pro něj i pro nás.
Chtěla bych tě poprosit,také o zaslání triků na výuku. Zatím nevím, co si mám o Petříkovi myslet. Podle testů v PPP má nadprůměrnou inteligenci,ale jeví známky LMD. U neuroložky bylo LMD potvrzeno. Navíc má narušenou jemnou i hrubou motoriku.
Na jednu stranu zvládá věci,které dělají děti v první a druhé třídě a na druhou stranu nezvládá věci,které by měl umět.S matematikou určitě mít potíže nebudeme,protože počítá dobře už asi od čtyř let,ale se psaním a čtením to asi bude horší.
Umí se podepsat a napsat máma,táta,dan,Naty atd,ale píše si to svou metodou a já ho nemůžu donutit,aby psal,tak,jak má. Písmenka jsou vcelku hezká a čitelná. Má spoustu pracovních sešitů,které dělá rád,ale někdy to dělá nedbale. Potom mu to seberu a řeknu mu,že to musí dělat jindy a pořádně. Koupila jsem mu taky takovou knihu,do které se píše lihovým fixem. Pracovní listy dělá rád. první sešit dostal ve třech letech a během chvilky ho měl hotový a ještě mi peskoval,že mu nemám číst zadání.
Co mi,ale přijde zvláštní je to,že,když se ho například zeptám,na jaké písmenko začíná slovo táta,tak mi řekne na á. On to asi neslyší,nebo co. Je to normální,že dítě,které neumí všechny písmenka a neumí číst tohle nezvládne. Dělá mu problém i to,když si tleskáním dělíme slova např tá-ta,mí-sa atd.
Zkuste mi poradit,abych po něm zbytečně nechtěla něco,co nemůže zatím umět. Nikdy ho do učení nenutím,ale pokud chce sám,tak to s ním dělám. Dala jsem mu prostě možnost to dělat,ale bez nucení.
Tinas
Odpovědět