12.5.2021 1:07:15 Dobra1
Re: Přešel někdo z hejného zpět ke klasice?
Já takhle učím svoje děti doma.
Je to hlavně o tom najít, co komu nejvíc vyhovuje.
Pokud někdo jede Hejného ve stylu pořídíme jeho učebnice a všechny děti do nich nějak napasujeme, je to špatně. On sám to dal do kupy jako různé metody hledání logických souvislostí, vůbec nevadí, když se použijí i jiné, než jsou v těch učebnicích.
Co tu metodu taky zabíjí, je známkování. Ty úlohy jsou většinou koncipovány do několika podskupin od lehkých po těžké tak, aby učitel mohl nechat děti postupovat podle toho, co zvládnou. Takže by správně i ty děti měl oceňovat v rámci dané podskupiny a ne srovnávat mezi sebou.
Cílem je prostě dovést děti k jejich přemýšlení o cestě k cíli, ale neznamená to nechat je jít pořád blbou a dlouhou cestou, spíš nabídnout alternativy a nasměrovat je. Ideálně, když si alternativy najdou diskuzí sami mezi sebou. Podle mě se dá taky dobře kombinovat s různými Montessori pomůckami.
Pokud se z metody udělá metodika, uzavře se a jde do pryč. V podstatě už samo přemýšlení "klasika" vs "Hejný" je svým způsobem blbost.
Odpovědět