Re: Přešel někdo z hejného zpět ke klasice?
Přecházení z Hejného či na Hejného se mě pracovně sice netýká, ale zaujalo mě, že máš čím dál více výhrad. Jakého druhu ty výhrady jsou?
Hejný mi byl totiž z jedné strany popsán jako vrchol českého pedagogického konstruktivismu, z jiné strany naopak jako totální parodie na opěvovaný konstruktivismus.
Prohlédla jsem si Hejného učebnice i metodické příručky, poslechla jsem si rozhovory s Hejným... a jsem z toho rozpačitá. Přijde mi to takové hrozně křečovité. Takový "Hejný pour Hejný". Že původně vznikl výborný nápad s vlastním odvozením si principu místo naučení se axiomu, ale - ten absolutisticky prosazovaný princip, že "každý princip musí býti odvozen Hejného cestou a běda, když odvozován není a je prostě sprostě intuitivně odhadnut nebo získán jinou cestou", mi v tom přijde neuvěřitelně rigidní.
Odpovědět