4.1.2019 16:24:02 Rozállie
Re: Nezájem žáků o učivo
Jo, ten tlak na výsledek je děsivý. Osobně jsem jako dítě a student považovala školu za hrůzu největší
, ale byl to slabý odvar toho, co čekalo moje děti. Neustálé strašení špatnou známkou, později doslova vyvolávání paniky, že nezvládnou maturitu ... Normálně horor. Podotýkám, že mám dětí šest, chodí nebo chodily do různých škol, a všude stejné.
Při těch maturitách jsem nevěděla, jestli se smát nebo brečet, protože nám nikdo takhle nevyhrožoval a měli jsme opravdu náročnější maturu, než dnešní studenti.
Na VŠ je to na pováženou, dá se to přičíst setrvačnosti studentů, jako by je nenapadlo přepnout do modu - učím se, protože mě to zajímá?
Ale na ZŠ tu nudu naprosto chápu, vždyť to jsou tak neuvěřitelně nezáživné věci, z drtivé většiny na pohled neatraktivní a ještě podávané tááák nudně... To prostě v průměru jeden zajímavý učitel na školu nezachrání
Čekáme, že si děti samy v sobě vybudují nadšení k učení nezajímavých věcí a ještě jim při tom hážeme klacky pod nohy např. v podobě hodnocení, místo abychom v nich to nadšení vzbuzovali. Za těch několik let už mají logicky vybudovaný negativní vztah k "učení", vy se jim divíte?
Zakladatelka snad promine, vzhledem k nedávné diskuzi o náročných přijímačkách si tipnu, že největší zádrhel bude kromě neovlivnitelného obsahu učiva i ve způsobu výuky ... Ale namotivovat puberťáky je fakt náročné, o tom žádná
Odpovědět