Re: Nezájem žáků o učivo
no nevím, jak špatnou známku u jinak dobrého žáka vnímá učitel, ale já u svých dětí jdu právě po těch špatných známkách, vždycky se pak ptám proč a z čeho konkrétně a zajímá mě, jestli už látku pochopily nebo jestli to chtějí probrat - někdy se ukáže že za tím byla pouhá lenost, někdy prostě zapomněly pojmy nebo tak, občas je to fakt neznalost a pak se na to podíváme spolu... někdy taky třeba vím, že ta horší známka je vlastně v pořádku, neb jde o předmět, ke kterému dítě nemá buňky a naučit se ho je nad jeho síly (například příroďák u starší dcery, kdy období "poznávaček" bylo období horších známek, celkovou známku pak vylepšilo zase období učiva, které se naučit dokázala) nebo to neberu jako důležité (třeba technika administrativy, kdy jsem viděla, že psaní na stroji prostě pro mou dys dcerunku není zrovna snadná disciplína, ale věnuje se jí a i přes svou nechuť prostě trénuje a snaží se)
Odpovědět