Re: Nezájem žáků o učivo
Eudo,
ale abys mohla myslet a porovnávat, tak přece musíš mít nějaký ty základní znalosti nějak naučený (netvrdím, že nutně biflováním, ale někde v tý hlavě být musej), abys měla vůbec CO porovnávat.
A myslím, že toto by kladlo daleko větší nároky na ty učitele, protože by museli vyhodnocovat daleko širší záběr ("1212- Zlatá bula sicilská" je snadný ohodnotit a případně oznámkovat, protože když napíšeš "1215", tak už je to nesprávná odpověď. Taky když se někdo bifluje tyhle útržkovitý znalosti, tak ho nerozptyluje, že by o tom měl hodně různejch informací a měl by problém vyplivnout přesný datum, protože o tom neví nic jinýho, než nazpaměť ten název a to datum.
Ale co kdyby ten žák přečet o tomhle období několik knížek a měl by těch informací spoustu, takže by byl schopen vyložit souvislosti, akorát by si nepamatoval to datum přesně na rok (ale trefoval by se s přesností +- 5 let)? V našem systému a u písemky typu a), b) c) by s tím možná pohořel, takže zkoušku by neudělal, ale znalosti by měl mnohem hlubší než ten, kdo by sice zaškrtnul správně za a), ale neměl by ánunk o nějakejch souvislostech?
Odpovědět