Re: Nezájem žáků o učivo
Darinoo, neříkám, že je to nutně špatně. Spíš, že dřív to nedělali v takové míře, když už, tak spíš parcelovali podle systémů (zkouškové otázky neodpovídají systémům, jsou úmyslně různě namíchané, aby to byl odrazový můstek k hovoru, ale pak se dalo dostávat mnoha různými směry). Jen je to prostě takové - no, strašně stredoškolské :) Jak otázky k maturitě. Co se vytáhne, o tom se pak bude mluvit. Strašně tíhnou k nepropojenosti, odděleným jednotkám vědění.
Já bych si představovala na VŠ naopak sklon k syntéze, ty spousty rozdrobených poznatků propojovat do celků, vidět, že to, že se na ZŠ a SŠ něco jmenovalo Chemie, Biologie... je jen pomůcka kvůli dočasné schematizaci, ale jako dospělí by měli vidět, že je to jedna velikánská množina, z níž někdy něco je víc chemické, víc biologické či víc společenskovědní, ale nejsou mezi tím žádné přepážky. Natož dělat přepážky mezi "chemickou strukturu DNA" a "stavbu chromozomů"...
Bohužel tohle je to, co se setkává s čím dál menší odezvou, přímo naopak, ze zpětné vazby (studenti píšou anonymně do systému fakultní ankety) víme, že by chtěli pokud možno co největší příklon k té rozkouskovanosti a jasně odděleným tématům.
No a zahraniční studenti to (obecně, samozřejmě ne všichni) chtějí přesně naopak
Odpovědět