jentakj,
nedosáhla ničeho a ani dosáhnout nechtěla. Jde o informaci, že se tohle dělo. Nic víc. Do té doby informovala, že dítě je vzorné. Teď vzorné nebylo. Tak to taky napsala. Jak píše Z+2, osobní konzultace u nich probíhají pravidelně, takže asi naznala, že kvůli takové prkotině je tam nepožene ještě zvlášť kvůli tomu. Ale je záznam o tom, že se něco dělo a je možné se k němu vrátit. Ostatně, kdyby poznámky a(blbé slovo, prostě informace o chování) fungovaly jinak, tedy opravdu jen jako evidence nestandardního chování a událostí, ať už pozitivnívh nebo negativních, aniž by za určitý počet takových záznamů hrozil trest, ale šlo by právě jen o podklad pro osobní jednání, pak bych to asi taky vedla...
Ono jde i o to, že každé dítě je jiné. Některé má takové výkyvy pořád, vlastně se pořád pohybuje jak na houpačce, a potřebuje okamžitou reakci. Nejen od učitele, ale i doma. Zrovna s tím mám osobní zkušenost s jedním klukem ze své třídy. On je takový divočejší minoň, takže má tendenci se dostávat do průšvihů. Znám ho za ty dva roky dobře, takže jsem jeho chování na začátku trojky moc neřešila, reagovala jsem stejně jako vždy před tím..a ejhle, on ne...tak jsem rodičům napsala, ne poznámku, jak jsem psala, to není můj způsob právě z důvod hrozícího trestu, ale e-mail...od té doby jsem pak rodičům psala víckrát, v podstatě každou prkotinu na tu i onu stranu....to dítě prostě potřebovalo nejen reakci mojí, ale reakci rodičů...už se zase chová podle svého standardu, ale evidentně potřebovalo vědět, že rodiče ví....o něm, o tom, co dělá, když s nimi není....je teď fuk, co za tím bylo, se mnou to nesouviselo...podstatné v tom bylo právě to, že já to nenechala až na ty třídní schůzky....a od doby, co musíme mít z každého osobního jednání mimo třídní schůzky záznam, tak jsem si rodiče prostě do školy nezvala....
Poznámka sama o sobě nikdy nic neřeší. Jde jen o to, jak ji kdo bere. Většinou se bere jako podklad pro trest (ale často to v tom hledají jen rodiče, nikoliv učitel). Proto se tak těžko používá jako ta informace bez podtextu, i když právě tuto funkci by měla mít. No a samozřejmě sankční řády školy (taky ho máme
) tomu moc nepomáhají.