21.10.2016 23:46:43 Delete
Re: Poznámka.
Anett,
však jo, já neříkám, že postup schvaluju, já to beru asi podobně, informuju fakt až v krizi, a pak tedy klidně každý den a v obou směrech, pokud se tak s rodiči domluvíme. A protože tyhle malé děti bývají jen zcela výjimečně grázlíci od kosti, které musí mít dvojky z chování, tak se prostě oficiálním záznamům (tedy poznámkám) vyhýbám, jak jen to jde, ale opravdu se snažím navázat s rodiči spolupráci a dostat dítě zpět do pohody.
Ale standard mezi učiteli je spíš ten mód pochvala - poznámka, přičemž většina se specializuje jen na tu negativní část. Na téhle škole, kde má Z+2 dítě, mě to překvapilo, se přiznám, ale zase opravdu beru pozitivně, že to funguje obousměrně, tedy i s těmi pochvalami, když už to tak mají. No a někdy se čekání na třídní schůzky nevyplatí, u nás jsou jen 3x do roka (červnové už nepočítám, to se většinou nedá už vyřešit vůbec nic), takže tu informaci k těm rodičům prostě dostat musíš. A když je někdo jako já, tedy že ho fakt zajímá, proč se dítě chová, jak se chová, tak potřebuješ dostat i tu informaci od rodičů, a na to na žádných třídních schůzkách ani osobních konzultacích není čas. Jednou za čas si některý rodič domluví schůzku i mimo, to pak bývá toho času víc a pomůže to nevíc, ale většinou to nejsem já jako učitel, kdo na tohle nemá čas
.
Odpovědět