3.9.2014 9:15:14 Monty
Re: Jsme v pasti
Yuki,
ale já to chápu od začátku, jediné co nechápu je, co od toho učitele čekáte a jak by to podle vás mělo přesně vypadat.
Děti u nás chodí do školy v šesti letech. Pokud jde nějaké dítě v pěti, tak i úplně blbému dojde, že to asi bude proto, že je šikovné a je na školu zralé. Nepotřebuje na to vidět žádné papíry. A učitel, zvlášť na prvním stupni, pokud to je tedy dobrý učitel nebo alespoň normální učitel (a troufnu si tvrdit, že většina učitelů jsou normální lidé), je ve škole proto, aby na základě toho, jak si své žáky posoudí a jak se projevují dospěl k nějakému závěru a nějak s nimi pracoval. Tím, že mu budete dávat ke každému dítěti manuál mu vlastně berete jakoukoli radost z jeho práce a navíc mu dáváte najevo, že jeho schopnostem nevěříte a považujete ho za pologramotného pitomce. "Papír" je fajn v případě zdravotního handicapu, resp. byl, dokud nebyla polovina dětské populace oštemplovaná nějakou diagnózou. V případě nadání jeho účel nechápu a pokládám jeho vlastnictví za projev určité rodičovské zpovykanosti.
Ten učitel, pokud pozná nadání - ať už v jakémkoli směru - může dítěti doporučit literaturu, zájmový kroužek nebo individuální výuku mimo rámec školy. Nemůže zadat dvaceti hloupým dětem příklady z malé násobilky a s géniem řešit integrály. Nehledě na to, že génius to ani nepotřebuje, aby ho někdo zvenčí neustále do něčeho kopal, podstata geniality je i v tom, že stačí dítě navést na cestu a ono po ní (má-li skutečný zájem) půjde a nebude k tomu potřebovat za zadkem učitelské konsorcium. Nehledě na to, že prvňáček tráví ve škole 4 vyučovací hodiny. Náplň zbylého času mu určují rodiče, nikoli škola.
Odpovědět