2.9.2014 15:41:15 Pam-pela
Re: Jsme v pasti
Já bych radila nečekat.
Učitelka se nezmění...a jen dosáhne toho, že motivace k učení holčičky bude v prčicích.
Musím se přiznat, že jsme to zanedbali se dvěma mladšími dětmi - zjednodušili jsme si to - děti mají sice školu za rohem, ale je to katastrofa. Jenže jsou už v 8. a v 9. třídě, měli jsme jednat mnohem mnohem dřív, klidně je i někam zavézt, jenže máme poměrně náročné a nepravidelné zaměstnání, volili jsme tedy snadnou dostupnost školy.
A jo, zlobím se taky - i na sebe, ale hlavně na vyučovací postupy tady v ČR, které se vůbec nezměnily - ve třídách je strašně moc dětí, takže není možné přihlédnout k jejich individuálním potřebám. Současné děti mají strašně moc různých poruch, které prostě učitelky přehlížejí, protože na ně nemají čas.
Učí se pořád podle starých zažitých vzorů - memorování, mentorování, učí se zbytečné věci, které si děti mohou rychle najít v encyklopediích, bazíruje se na nich, ale logika, psychologie, orientace v dnešní společnosti a problémech dětem úplně chybí.
Naše děti mají mít letos hodinu - finanční gramotnost, učitelka se nechala slyšet, že místo toho bude obyčejná matika.
Není čas na diskuze, na hry, na veškerou alternativu...hodiny jsou monotónní, nezáživné, naprosto potírají chuť se něco učit.
měli jsme jednat dřív, mnohem dřív, ale děti nechtěly měnit školu...letos by býval syn chtěl - i když na poslední dva roky, ale námi vybraná škola byla plná.
České školství je zhusta zkostnatělé, nepružné, učitelé chybí, učitelky často svou práci nemají rády, některé bych řekla, že jsou ve školství kvůli tomu, aby si uspokojily svoje ego.
Přála bych všem dětem hezkou školu, to, aby učitelé podpořili jejich chuť se vzdělávat, aby místo sankcí bylo používáno spíš povzbuzení a pochvala, aby učitelé opravdu uměli jít svým příkladem a dokázali mít "svoje" děti rádi a dát jim to, co potřebují.
Učit by neměl každý - je to spíš povolání, než zaměstnání...a umění učit a láska k dětem by měla být podmínkou vykonávání této profese.
Achjo.
Odpovědět