28.1.2015 9:37:52 Ivka (dva kluci)
Výzkum postavený na zkreslených faktech
"Počet hodin strávených domácím cvičením ale automaticky neznamená, že budou žáci dosahovat lepších výsledků, uvedl mezinárodní průzkum.."
Slavný "mezinárodní výzkum" opominul jeden PODSTATNÝ fakt, a to že děti tráví v různých zemích různý čas výukou ve škole. Ty, které končí s výukou v 11:40 (např. v ČR 1.-2.třída), si samozřejmě nestihly procvičit látku tolik, jako děti, které mají výuku ve škole denně o 2-3 hodiny déle. A mnohým pak nepomůže ani odpolední 20min domácí úkol.
Možná by bylo řešením zavést "doučovací družinu" nebo "skupinku" v rámci družiny pro děti, které to potřebují/rodiče na ně nemají čas/podmínky/schopnosti. Tím by se mohlo vykompenzovat případné sociální znevýhodnění. Na mnoha školách je naopak práce na úkolech v družině zakázána nebo na ni absolutně nejsou podmínky. Děti zaneprázdněných nebo neangažovaných rodičů, které se dostanou z družiny domů utahané v 17:30 i později, už toho doma moc neprocvičí
.
Odpovědět