Re: konec osmiletých gymnázií?
Píšete: ...myšlenka separace chytřejších dětí se mi vůbec nelíbí ....
To je Váš názor, nic proti němu nemám, ale já sama se bojím doby, až náš nejmladší syn půjde do školy. Bohužel je stále málo možností, jak se postarat o děti, které se od ostatních výrazněji liší. Jen pro ilustraci: Luděček začal sám plynně číst, ještě než mu byly tři roky. Ve čtyřech letech se sám naučil číst psací písmo (nevím odkud, například Slabikář neviděl) a na počítači si dokázal napsat všechno, co chce. Nyní v necelých pěti letech píše tiskacím písmem a zajímá se o počítání - začíná sčítat dvouciferná čísla (zpaměti - a byl to jeho vlastní nápad) a chápe pojem násobení. Navíc ho zajímá všechno možné - technika, příroda, jazyky (ve školce chodí na angličtinu), začíná hrát na flétničku, chodí do tanečního kroužku... a jinak je to úplně normální pětiletý kluk, s kamarády ve školce si skvěle rozumí, hraje si s autíčky a se stavebnicemi a podobně. Tak mi zkuste někdo poradit, co s takovým dítětem v běžné první třídě, do které půjde nejdřív za rok.
Odpovědět