Re: konec osmiletých gymnázií?
Zdravím Vás a dovoluji si nesouhlasit. Je sice hezké, že jste spokojeni v ZŠ Londýnské, ale jistě se nedomníváte, že všechny ZŠ dosahují úrovně té vaší. V situaci, kdy je ve třídě 30 žáků (a takové školy jsou běžné), by učitel musel být génius, aby výuka vyhovovala těm nejslabším i nejlepším žákům. A přiznejme si to, zvláště v Praze na základních školách příliš takto vybavených učitelů není. To je jeden důvod, proč jsme se rozhodli pro víceleté gymnázium. Druhý je výuka jazyků a její návaznost na dalších stupních škol. Přestože obě děti chodí či chodily do tzv. jazykové třídy, s výukou angličtiny jsme byli nespokojeni. A všímáte si, na většině velkých sídlištních škol tyto třídy vznikly a nadanější děti jsou od svých vrstevníků odděleny dokonce již po druhé třídě.
Plně s Vámi souhlasím v tom, že je třeba zvýšit úroveň základních škol. A to bez ohledu na existenci či neexistenci víceletých gymnázií. Pokud se o tuto problematiku zajímáte, jistě víte, že ve srovnání kategorie 13ti až 14tiletých, stále držíme se světem krok, kde nastává strašlivý propad, je učňovské školství, jehož koncepce je naprosto neudržitelná. A o nutnosti zvýšit úroveň našich univerzit snad nikdo nepochybuje. Z tohoto pohledu mně přijde názor pana ministra naprosto nepochopitelný, problém víceletých gymnázií je pouze zástupný a argumentace bílými límečky tolik připomínající třídní nenávist let minulých jen vábnička pro ty, kteří vzpomínají s nostalgií na staré dobré časy.
A obavy, že děti přijdou o dětství. To už je věc každého z rodičů, aby zvážil, zda jeho dítě na přeci jen náročnější výuku na gymnázium stačí. Moje starší dítě chodí na prestižní pražské gymnázium (mladší se chystá příští rok a pokud se nedostane, nebudeme z toho dělat tragédii) a je tam šťastno.
S pozdravem Míša
Odpovědět