Re: Socialistické uvažování nejen o školách
Davide, díky vyhmátl jsi podstatu problému - socialistické uvažování. Opět se nám snaží mocipánové nalinkovat život v duchu hesla všechno všem. Patřím ke starší generaci, která si tuto vymoženost užila až až a nechci totéž ani pro děti ani pro své vnuky. To rovnostářství je moc nebezpečné, proč všem stejně? . Mimochodem, spolu s osmiletými gymnázii se mají rušit např.i tzv.zvláštní školy. Přitom dobře vím, že řada romských rodičů své děti tam rovnou zapisovala, protože věděla, že tam jejich dítě zvládne lépe učivo ne z důvodů, že by děti byly hloupější, ale na zvláštních školách pracují většinou vysoce kvalifikovaní schopní pedagogové, kteří mohli dát jejich dětem více, než na řadové základní škole. Moc se mi líbila zkušenost přítelkyně z Kanady. Diferencovaný přísup k žákovi na jeho základní škole, děti jsou se skupinou svých vrstevníků, ale na určité předměty, ve kterých vynikají nebo naopak zase zaostávají se učí v jakýchsi podskupinách podle své vlastní úrovně. Dokud na něco podobného nebude mít české školství, ať nechá vše jak je a spíš ať se stará jak praví jedna z diskutujících o vysoké školy, dále o výuku nových samostatně uvažujících učitelů a dostatečné ohodnocení jejich práce. Energii s řešením otázky osmiletá gymnázia ano či ne, ať šetří na řešení výše uvedených problémů. Škoda, že čeští rodiče tak málo mluví do nejdůležitější sféry - vzdělávání svých dětí. Víte, že málokdo z rodičů vůbec ví, podle jakého vzdělávacího programu se učí jejich dětí, když jsem se tak poptávala mezi rodiči většinou na mě s údivem otevřeli pusu, nevěděli, že nějaké rozdíly vlastně existují. Zdena.
Odpovědět