16.12.2003 8:20:23 Jakarta
Re: Ahoj Marťásku,
pročítám tuto diskusi pravidelně a taky adopčátka i když tam se nezapojuji. Mám dceru skoro 8 letou, která byla taky přidušená a má LMD (ač v mírné formě dle mého názoru). Než šla do školy (měla odklad) tak nám jedna paní odbornice z centra Srdce v Opavě poradila, ať zkouším různé cvičení právě na ty písmenka: např. hláskovat slova "V-L-A-S-Y" a Nikolka musela říct co slyší. Pak to zkoušela i sama, což jsem často opravovala ale dílo se zdařilo. Pak jsme začali opačně - rozkládat slova na písmenka. Teď když je v první třídě tak vidím, že jí to hodně pomohlo. Taky jsme dělali různá cvičení na propojení hemisfér v mozku. Moc jsem tomu nerozumněla, ale taky bylo vidět, že to prvně nešlo a pak najednou cviky uměla (různé tleskání a křížení rukou a koukání na nakreslený křížek, různé sestavy tleskání do stehen a u toho musela povídat co dělala celý den - výsledek: mozek se naučí dělat více činností najednou - tleskat dle nějakého systému a zároveň mluvit o něčem. To řešilo problém, že poznala tiskací "A", uměla ho přečíst, opsat, ale problém nastal když jsem řekla napiš psací "a". Neuměla si přiřadit to písmenko. Nyní už problém není - slyší, představí si a umí napsat. Kdybys chtěla zjistit přesně odborné názvy těchto technik tak dej vědět. Hodně sílí do toho boje - ty děti za to stojí.
Odpovědět