9.10.2019 9:39:14 Eudo
Re: Tabu českého školství
Majakova, samozrejme se da znamkovat!
Ovsem pro ucitele je to narocnejsi, nez odskrtat nabiflovany jednotlivy detaily (=napr. vybrana slova…)
Co se mne tyce, ja jsem cely profesionalni zivot mela takovy stesti - na reditele/rodice/zaky, hlavne ze mne reditele nechali delat si, co chci. Vsem slo o vysledek: vypoustet "absolventy", kteri zvladli. A jak jsem k tomu dosl, bylo uplne individuelni (=u nas INDIVIDUELNI stoji v "osnovach", ovsem jakl jednoduchy to je s 30 individui, to vi kazdy ucitel…)
Poslednich 20 let na nejvyssim stadiu jsem mela svuj projekt zalozeny na cetbe krasne literatury. Od zacatecniku po deti narozene tady se ucili rec na zaklade Jimi vybrane knizky. O kazde knizce jsme si s kazdym ditetem povidali, do diskuze se mohl pripojit i dalsi. Potom kazdy o sve knizce psal - ne recenzi, ale prevedl to svymi slovy na "vypraveni" obsahu. Na konci kazdy udelal slovnicek, kde neznama slova svymi slovy vysvetloval. (= zaci nemeli spolecny jazyk, takze opsat vyznam ze slovniku nemelo pro ostatni zadny vyznam).
A za tohle dostavali znamky podle tabulky, kterou jsme si sestavili spolecne se zakladem z narodnich zkousek ze svedstiny =odstupnovano, jak chapou text. Znamkovali jsme taky spolecne - aby se deti naucily, co ja jako ucitel musim ruzne ocenit.
Cas jsem na to mela tim zpusobem, ze kazdy mel vice mene individuelni seznam, co za pololeti odevzdat. Z toho si vybirali podle toho, co zrovna meli "chut" delat. Vysvetlovali jeden druhemu (=ucili se spolupracovat), ptali se mne, kdy potrebovali… atd atd. Zajet tenhle styl zabralo asi 2 mesice v sedmicce, pak uz jeli zbytek 3 let vice mene sami. Coz vubec neznamena, ze jsem tam byla zbytecna, ale ze kazdy mel zaruceny svuj individualni cas a trenoval jazyk, diskuzi a konverzaci a dalsi veci. Coz vsem pomohlo i ve vsech dalsich predmetech.
Odpovědět