Re: Tabu českého školství
Musím souhlasit s 1.bodem, že ZŠ není pro všechny. Mám děti v 5.třídě, je tam autistická holčička s asistentkou. Holčička neustále vyrušuje, někdy se jí nedaří uklidnit, děti to ruší a velice to narušuje výuku. Je tam další dítě s další asistentkou, ale to dítě nevyrušuje, tak nevadí. Akorát to další dítě není schopné se naučit, to co ostatní, výrazně zaostává. V tomto mu ZŠ nic nepřináší, lepší by byla Speciální (zvláštní) škola, kde by se látka učila mnohem déle. Na to v klasické ZŠ není čas. Souhlasím i s 2.bodem. Nevím, zda jsou nabité osnovy nebo k tomu přispěla i atmosféra ve třídě (vyrušující autistická holčička), ale je fakt, že všechno učení se ve škole nezvládne a my doma s dětmi doděláváme úkoly a vysvětlujeme to, co ve škole nepochopily či nepochytily. Školou trávíme min. 2 hodiny každý den. To přece není v pořádku!3. bod ano, ne všechny děti jsou zvídavé. Každé dítě zajímá něco jiného a hlavně já osobně nepotkala učitele, který by mi fyziku vysvětloval tak poutavě, že bych začala být zvídavá v oblasti tohoto předmětu. Oni je na peďáku neučí, jak mají poutavě učit, valná většina učitelů to neumí.4. bod, také souhlas, existují hloupé děti nebo alespoň děti, kterým to nejde tak dobře jako jiným. Nic na tom nezmění názor z druhého článku, který oponuje prvnímu. A to, že ke každému dítě by se mělo přistupovat individuálně. Diktát je pro všechny stejný a nikdo neví, že Anička se musela mnoho hodin učit např, vyjmenovaná slova po B, aby měla stejný výsledek jako Honzík, který má pamatováka a učit se v podstatě nemusí. Učitelka musí mít pro oba stejná kritéria známkování, pokud nemá jeden z nich diagnostikovanou nějakou poruchu učení. S 5.bodem musím také souhlasit, protože nabiflovat znamená naučit se nazpaměť. Chemické znaky a jejich značky se naučit musí, jinak to nejde. Vzorečky se naučit musí. Souhlasím i s učením násobilky, dopočítávání je k ničemu. Jedno z dětí dopočítává u násobků sedmičky a osmičky, nějak není schopno si to zapamatovat. A pak nestíhá, jako ten druhý, který to umí perfektně. Abych to shrnula. Momentálně mám pocit, že naše školství je nastaveno stylem, co nejvíc znalostí nahustit do dětí za určitý čas. To ale bohužel moc nefunguje. Většina dětí potřebuje čas a opakování na upevnění znalostí. A čas není, to už se začne probírat nové učivo. Pokud chci, aby mé děti zvládaly, musím se s nimi každý den učit. V naší třídě tu rychlost a objem učiva zvládají jen ty nenadanější a nejbystřejší, což jsou asi 4 děti. Ostatní buď doučují rodiče nebo děti nemají dobré výsledky.
Odpovědět