8.10.2019 21:37:33 Yuki 00,03,07
Re: Tabu českého školství
já bych víc hledala smysl, pokud se budu biflovat slovíčka, abych je uměla na písemku, pak je okamžitě po písemce zapomenu. pokud se je ale budu učit proto, že chci do Anglie, pak to můžu dělat tak, že mi v hlavě zůstanou. když jsem u nás měla cizince, nemělo smysl něco jim lít do hlavy, smysl mělo to používat, kdyby si denně třikrát zopakoval, že chleba je chleba, stejně by to nikam nevedlo, ale když se to slovo používalo, zvládl to.
Syn neuměl nikdy násobilku, ale tak často počítal a chtěl počítat, někdy ve druhé třídě, že se ji velice rychle naučil bez biflování, kolegyně učitelky mi tvrdily, že to nejde, jde, pokud je zájem. a že všichni zájem nemají? taky ne všichni tu násobilku umí, stačí půl roku ji neopakovat a sedmáci dělají neuvěřitelný chyby.
tak umí ji? uměli ji, ale jen dokud ji měli v krátkodobé paměti, často ti, kdo chtějí, ti ji mají pochopenou a rozumí jejímu použití, v tom je bohužel rozdíl.
stejně jako starší kluci neodříkají vyjmenovaná slova, ale chybí neudělají, nejmladší odříká nabiflovanou básničky, ale dělá chyby, moc chyb
Odpovědět