25.9.2015 8:39:05 Yuki 00,03,07
Re: Loajalita vůči škole
já naiopak školu jako službu vnímám, možná ne tak úplně službu rodičům, spíš službu žákům, ale hlavně službu státu, národu. Protože jestli se škola neumí postarat o děcko, neumí z něho dostat maximum, a to z každýho, pak svou službu plní špatně a dosplatí na to nejen to děcko, ale i stát, který utrácí paníze do škol a školy je špatně využívají.
Další důvod k tomu, že vnímám školu jako službu je ten, že si můžu vybrat, pokud někdo tu svou službu plní špatně, chci možnost výběru, stejně jako ke špatné kadeřnici půjdu jednou a dost, tak ze špatné školy chci odejít. Tady je ale problém, že někdy není kam a někdy není co lepšího kde najít, což je chyba. A dokud se tady něco nezmění, právě v té možnosti odejít, pak se naše školství nebude cítit být službou, prootže služby si musí být konkurencí a školy u nás konkurencí nejsou.
V našem městě je 5 škol, zákaldních, a jsou jedna jak druhá, přes kopírák, výjimkou je jedna, která je výrazně jiná a je tam takový nával, že se před zápisem stojí od noci fronta. a tato škola jediná vuychází vstříc potřebám dětí, jedná s rodiči jako s partnery, je službou - ale službou takovou, která zároveň trvá na dodržování nějakých pravidel, což je naprosto vpořádku.
Ty ostatní školy mají konkurenci nanejvýš v tom, jakou konkrétní učitelku děcko dostane, může být v 1. třídě úžasná a už ve 2. dsotanou takovou, že je lepší změnit školu, jenže tam má dobrou učitelku ve 2. třídě a zase do 3. kdoví, jakou dostane.
Chybí tu nějaká koncepce školy, kterou by se od sebe ty školy lišily a učitelé by se toho taky museli držet
já službou nemyslím plnění všech přání zákazníkům, ale partnerský přístup a zájem o to, co zákazník chce, samozřejmě si ani zákazník městské dopravy, což je služba, nemůže vymýšlet, kudy pojede autobus
Odpovědět