S nickem, ty popisuješ přesně ten postup, který má za sebou naše generace: našprtali jsme se slovní zásobu a gramatiku z učebnic, konverzovat nás nikdo neučil, ale v kontaktu s anglicky mluvícím prostředím jsme si pak ty našprtané znalosti propojili s živým jazykem a naučili se rozumět a mluvit. Netvrdím, že ten postup nevedl nakonec k cíli, ale považuji ho za krkolomný. A pro méně nadané studenty za příliš náročný. Moje dvanáctileté dítě (tedy úroveň 6.třídy, o níž je diskuze) se domluví v anglicky mluvícím prostředí a čte jednodušší anglické texty, ačkoliv ještě nezná všechny slovesné časy a další gramatické záludnosti a má omezenou slovní zásobu. Ale umí jazyk aktivně používat a rozumí rodilým mluvčím, což považuji za to hlavní, k čemu by výuka měla vést.
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.