Jsme vděčni za možnost poznat školu, jakou jsme si vždy přáli pro své děti mít.
Americké školství jsme diskutovali jen v rodině a dlouho jsme neměli možnost srovnání: Čechy byly daleko a i naše vlastní vzpomínky na školní docházku mohly být zavádějící. Kromě naší jednoznačně pozitivní zkušenosti se někdy objevila i pochybnost: staví-li americká škola na schopnostech, jak to pak vypadá se znalostmi studentů? Není snad přece jen lepší sledovat direktivní směr výuky s množstvím poznatků už od základní školy? Jak se zhodnotí poznatky či naopak schopnosti na vysokých školách? Závěry, které jsme učinili (a dobře tušíte jaké), jsme dlouho neměli potvrzené.
Nedávno jsem se setkala se dvěma lidmi.
První byla Američanka středních let, matematička: "Studovala jsem s mnoha kolegy z Evropy, kteří sem přijeli na rok studia či později na stáž. Ti lidé měli někdy opravdu dobré znalosti. Smůla ovšem byla, že se nedovedli ptát a diskutovat. Někdy dokonce nevěděli, jak se efektivně učit."
Druhý byl mladík, národností Maďar, který po základní škole v původní vlasti studoval střední školu (High School) ve státě Nebraska: "Někdy jsem si připadal jako génius, protože učitel občas vykládal látku, kterou jsem už dávno uměl. Všichni ale dovedli klást dobré dotazy, uměli hájit svůj názor, pracovat v týmu - v té chvíli bylo vítězství na jejich straně."
Jejich zkušenosti jsou nám velmi blízké. A - jsme vděčni za možnost poznat školu, jakou jsme si vždy přáli pro své děti mít.
Těhotenství |
Dítě |
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.