tisk-hlavicka

Jak si stojí české vzdělávání ve srovnání s dalšími zeměmi OECD? Přinášíme výsledky nové statistiky

21.10.2022 EDUin 1 názor

Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) opět vydala každoroční přehled statistik ve vzdělávání Education at Glance.

Tato čísla nabízí srovnání, jak si Česká republika vede mezi ostatními zeměmi ve výkonnostních faktorech typu podíly vysokoškoláků v populaci, nebo mohou sloužit jako významná argumentace pro navyšování státních prostředků do vzdělávání při pohledu na procenta HDP směřujících do školství.

Co data ukazují:

  • Poměr vysokoškoláků se v ČR během 21 let zvýšil o 24 %.
  • V Praze je podíl vysokoškolsky vzdělaných obyvatel 50 %, na severozápadě Čech pouze 15 %.
  • Zatímco ve 12 zemích OECD umožňují pokračování na vysokou školu všechny středoškolské obory, v ČR je to pouze 62 % středních škol.
  • Výdaje do školství na základě podílu HDP jsou v ČR stále nižší než průměr OECD.
  • Průměr OECD v růstu učitelských platů mezi lety 2015–2021 byl 6 %. V České republice se zvýšily platy za stejné období o 37 %.
  • V České republice trvá učitelům dosáhnout platového maxima více než 30 let oproti zemím jako Skotsko či Austrálie, kde lze dosáhnout stejného výsledku za méně než 10 let.
  • Čeští učitelé věnují nevýukovým aktivitám 66 % celkové pracovní doby oproti průměru OECD – 56 %.

V podkladu detailně rozebíráme právě nárůst počtu vysokoškoláků, platy učitelů a jejich pracovní náplň i vysoké školy. Kompletní podklad najdete ZDE.

Názory k článku (1 názorů)
počet vysokoškoláků Mirek 21.10.2022 13:52




Vyhledávání článků podle věku

Seriály

Vývojové tabulky

Těhotenství

Dítě


Zajimavé odkazy:
Předporodní kurzy   |   Najděte rýmy na slovo a napište báseň.