to se mu nedivím, já taky ne
ale vážně, děcko v 6-7 letech má podle psychologů problém zorientovat se ve 20 lidech, i když jsou pořád stejní, je jich na něho prostě moc
takže třída s 24 dětma je na 1. třídu moc velká,
ona ta schopnost zorientovat se s věkem roste, ale to ještě není důvod k těm původním 24 dětem pak přidat třeba po roce nebo dvou dalších 5-6, aby bylo 30 a škola šetří...
bohužel toto se děje a děcka a jejich potřeby nikoho nezajímají
jsem přesvědčená o tom, že děcka ze tříd, kde je hodně dětí, kdyby byly v polovičních třídách, většina těch neprospívajících i těch šikovných by ,měla znateně lepší výsledky, nejen proto, že by tam byl větší klid na práci, ale taky by se častěji dostalo právě na ně a dalo by se tam provozovat to, co má být individuální přístup
protože individuální přístup při 26 dětech třeba v 1. třídě je nesmysl
taky dávají ppp super doporučení, jako je "zajistit klidné místo ve třídě" - to mě vždycky pobaví, stejně jako doporučení posadit nějaký problémovější děcko do 1. lavice - super, takže v první lavici mají být děti, který jsou prťata, mají tam být ti, co špatně vidí nebo spyší, ti s problémy v učení, pak tam mají být ti, kdo jsou hyperaktivní, pak by tam měli být ti, kdo potřebují trochu povzbudit případně budit, pak ti, kteří jsou málo odvážní - já to vidím jedině na kruh židlí kolem zdí :)))
ovšem ve třídě s 15 dětma to jde a každý má klid a na všechny je vidět a všichni se dostanou k řeči a o každým učitelka hned ví všechno