19.6.2014 9:05:52 Ajlina
Obecné kecy
Obecné kecy. Když klesla úroveň vzdělání za středních školách hluboko pod úroveň škol základních, byly nařízeny státní maturity (byla jsem ze začátku dost tvrdě proti nim), které odhalily, kam až lze klesnout v požadavcích na výuku. My jsme schopni dát VŠ diplom i absolventovi mateřské školy. Učňovské školství je totálně v troskách, učně nemá kdo učit (mistři odborného výcviku jsou povětšinou v důchodu) a nemá je na čem učit. Moderní mašiny stojí peníze a ty učňovské školství nemá a mít nikdy nebude. Dřív byly učňovské čkoly součástí fabrik, po privatizaci se majitelé fabrik s radostí učňovského školství vzdali, byly to pro ně hlavně náklady navíc, přičenž vyučenci v řadě případů odcházeli do firem, které se na jejich vyučení nepodílely a měly tudíž větší zisk. Ani se nedivím, že se na to velké fabriky vybodly. Kadeřnice, kuchařka nebo truhlář se ještě vyučí, soustružník těžko. O zastaralosti výuky svědčí třeba to, že frekventant kursu "moderních metod výuky" (v rámci získání pedagogického minima) má ovládat zpětný projektor nebo diaprojektor, což jsou věci, které se už nějakých 30 let nepoužívají a jsou k vidění možná v muzeu (když jsem viděla skripta tohoto předmětu, chutě jsem se zasmála. Autor patrně ještě nikdy neviděl ani počítač, přesto se podle toho učí!)
Řešením by bylo:
- polovinu středních škol pozavírat. Jejich kvalita je tristní.
- vyplácet peníze ne na žáka, ale podle kvality výuky. To ale taky neprojde, o tom by musela rozhodovat komise, která je - jak známo v tomto státě - úplatná a je vytvořen prostor pro korupci.
- pozavírat polovinu tzv. vysokých škol. Což ale asi neprojde, protože např. v Plzni se i přes odhalené podvody nestalo vůbec nic. Opět z důvodu nekvality.
Jak z bahna ven, to fakt netuším.
Odpovědět