susu. |
|
(9.2.2018 12:42:41) "Jak pro dítě se znevýhodněním, které se mimo jiné naučí fungovat v běžné společnosti, "
Nenaučí.
"vytvoří si přátelské vazby"
Nevytvoří. Nebudou se s ním bavit, budou se mu vyhýbat.
"a má neustále kolem sebe „zdravé“ vzory, které mu definují hranici normality,"
K čemu, když to stejně nepochopí?
" tak pro jeho vrstevníky, kteří se zase učí toleranci k odlišnostem, úctě k různorodosti, často i trpělivosti a ochotě pomoci. "
A ponejvíce se nenápadně vyhýbat.
|
kreditka |
|
(9.2.2018 14:06:21) Njn masáž jede na plné obrátky. Je čekám kdy se tu objeví článek kde budou oslovení spolužáci inkludovanych dětí
|
Zuzkaa | •
|
(9.2.2018 14:57:52) Můžu ti klidne popsat svou zkušenost nadaného dítěte, vzdělávaného v normální základce: 1. třída: ach jo, to je zase prúda. Spolužáci se snaží zapamatovat si písmenka, mně to těžce neba, tak si aspoň potají čtu pod lavicí. Když mě paní učitelka vyvolá, musí mi někdo ukázat, kde se teda čte. Přečtu kousek, paní učitelce to stačí, tak čtou i ostatní a já se vracím k četbě pod lavicí. Kdybych se nad tím aspoň nemusela tak hrbit a mohla si to dát na lavici. 9. třída: kdyby nebyly příjmačky na střední školu, které nás nutí se aspoň opakovat matiku a češtinu, tak bych se ve škole unudila k smrti. Učebnice mám kompletně přečtené, jediným vzrůšem je teda ta matika a čeština a pak laborky, tam se aspoň děje něco zajímavého. 4. ročník střední školy: ještě že bude ta maturita, to mně aspoň nutí si něco pročíst. 2. ročník vysoké školy: kurňa, to je v čudu, já se za těch xx let školní docházky vůbec nenaučila se učit! Vždycky mi stačilo to, co jsem pochytila ve škole. Budu se na to učení muset apoň trochu podívat. Po státnicích: dala by se teď vystudovat ještě nějaká střední škola? Po tom objemu, co jsme zvládli na státnice, bych maturitu na střední škola dala tak za měsíc, Jediné, co by mi teda chybělo, by byla praxe. Dodatek: i když byli mezi spolužáky na základce někteří slabší, moji kamarádi to nebyli. Nějak jsme neměli společné zájmy. Nejlepší byla vysoká škola, tak jsme byli kamarádi všichni a dodneška se scházíme, i když už jsme xx let ze školy venku.
|
|
|
Konzerva |
|
(9.2.2018 15:05:22) U Downa hodně záleží na míře postižení, nicméně si nemyslím, že by dítě s Downem bylo schopné plnohodnotně z hlediska svého vzdělávání absolvovat školní docházku. Fakt budou jeho znalosti z fyziky, chemie, přírodopisu, zeměpisu, matematiky a cizího jazyka alespoň na úrovni "dostatečná"?
Taky si nemyslím, že by si takové dítě ve třídě našlo fakt dobrý kamarády. Jo, ty hodnější se s ním budou bavit, ale kamarádi to nebudou. To by si našlo spíš mezi podobně postiženými.
Ale pokud je to dítě klidné, má asistenta a výuku ostatních nenarušuje, tak proti inkluzi nic nemám. Vadí mi taková "inkluze", která je na úkor ostatních dětí.
|
Mandara |
|
(9.2.2018 15:26:58) Tak nevím. Na jednu stranu cítím respekt k lidem, kteří berou své postižené dítě jako plnohodnotného jedince, věnují se mu ze všech sil a snaží se ho začlenit. Na straně druhé velmi pochybuji, že by školní docházka v "normální" škole byla pro takové dítě do budoucna přínosem. Holčička s viditelným postižením, s IQ mezi 50-70 se prostě vrstevníkům nikdy nebude moci vyrovnat, intelektově ani vzhledově, a nedělám si iluze, jak budou (především starší děti) celí žhaví s někým takovým kamarádit. Myslím, že ve speciální škole by jí bylo asi líp.
|
Bobo | •
|
(9.2.2018 15:47:50) Nepřijde Vám doprovodné ilustrační foto jako z PR článků? (nejmasovější je u nás společnost Profimedia). Všichni jsou šťastní, nechybí úsměv, dokonalé oblečení, vzorně upraveni, čtyřicátník je upraven vizážisty na seniora. Děti mají oduševnělý výraz jako malý Spasitel... Někdo se snaží s námi hrát nepoctivou hru.
|
Saina | •
|
(9.2.2018 18:01:14) Zrovna konkrétní dívku a její maminku osobně znám, s holčičkou jsem pracovala. Byla to s ní úplně stejná práce jako s ostatními zdravými dětmi. Podle mě má inkluze smysl do určitého levelu. Školka, jo, tam to smysl dává. Já ji měla na volnočasový kroužek a bylo to úplně v pohodě. Ale ve škole to už asi tak jedno nebude.
Jen říkám, že tu rodinu znám a není nějaká vytažená z vakua kvůli PR. ;)
|
|
|
Barbar |
|
(11.2.2018 8:32:44) jenže Anežka nemá IQ 50-70... znám ji i její rodinu a má IQ v průměru běžné populace, zvládá už základy čtení a počítání a baví se se svými vrstevníky... mezi dětmi s DS jsou veliké rozdíly. Tahle holčička to určitě zvládne.
|
Bobo | •
|
(11.2.2018 13:14:46) Tak to potom je to s průměrnou populací mnohem horší, než jsem si myslela. Je jen zajímavé, jak se zde každá s někým znáte. Nevím, proč to dotyčné tak rády zdůrazňují. Zřejmě snaha dodat svému sdělení větší váhu nebo se virtuálně stát zajímavější. Většinou se lidé znají maximálně od pokecu s kamarádkou (která také vypráví, jak se zná s někým. Jen 1% s DS dosahuje pásma 70 - 80 IQ. Což je stále podprůměrná hodnota.
|
Barbar |
|
(11.2.2018 13:45:25) Ne, opravdu se nechci udělat zajímavou. Samotné mi to připadá neuvěřitelné, co holčička a tito konkrétní rodiče dokázali. S rodiči i dětmi se znám, ale nijak blízce, jen s povídání na hřišti, na kroužcích, ve školce atd. Tady u nás se takhle znají skoro všichni. Rodiče se jí hodně věnují. Celou jejich rodinu velmi obdivuji, myslím, že na jejích úspěších má lví podíl to, jak opravdu velmi se jí rodiče (a všem svým dětem)věnují.
|
|
|
Konzerva |
|
(12.2.2018 16:01:09) A ona zvládne učivo ZŠ na úrovni třeba trojek?
Protože jestli ne, jestli bude sotva prolejzat, tak je otázka, jestli by jí nebylo líp v nějaké speciální škole nebo třídě, kde by byla v té lepší polovině.
|
|
|
|
|
arsiela |
|
(9.2.2018 23:01:01) Susu dítě s ds je schopno chápat spoustu věcí a naučit se jak funguje normální společnost je pro ně velmi důležité.A jak ho budou brát spolužáci záleží i na rodičích a na učitelích.A čím víc bude takový člověk samostatnější tím má větší šanci,že v budoucnu nebude závislý na pomoci od státu,ale bude si schopen s nějakou pomocí peníze vydělat.A to je podle mě strašně důležitá věc.
|
Bobo | •
|
(9.2.2018 23:35:40) Mé názory konvenují s názory Václava Klause mladšího. Shoduji se sním nejen v otázkách školství ale i v zhruba 80 - 90 % pohledů na otázky fungování společnosti. Inkluze je sociální inženýrství na způsob laiků typu Kateřiny Valachové.
|
|
kreditka |
|
(11.2.2018 8:54:20) Arsielo jenže ono je brát a brát co si budeme povídat.... Ono když ti pak do práce strčí za kolegu s mentalnim postižením kdy musíš makat buď za něj anebo s ním ztrácet často nervy rozhodně to nebude kamarádství ale jen respekt.
|
|
kreditka |
|
(11.2.2018 9:01:32) Arsielo jenže ono je brát a brát co si budeme povídat.... Ono když ti pak do práce strčí za kolegu s mentalnim postižením kdy musíš makat buď za něj anebo s ním ztrácet často nervy rozhodně to nebude kamarádství ale jen respekt.
|
Bobo | •
|
(11.2.2018 13:24:25) Kolega nemusí být ani mentálně postižený. Stačí, když bude pomalý, flegmatický, nerozhodný a můžeš si to hodit. Budeš makat de facto za něj, stále mu opakovaně něco vysvětlovat, kontrolovat, předělávat... A on bude většinou hodně free a spokojený. Jen z toho budeš padat na ústa a dom se budeš vracet vyčerpaná.
|
|
arsiela |
|
(11.2.2018 17:38:20) Kreditko a kde ti strčej za kolegu člověka s mentálním postižením? Já to myslela jinak,že když se naučí žít v normální společnosti a co nejvíc samostatně tak bude moct pracovat v chráněné dílně, u nás třeba obsluhují v kavárně co je v abylimpijské společnosti,dělají pomocné práce - dotované místo pod dozorem vyškoleného pracovníka.Že by člověk s mentální retardací zvládl nějakou náročnou práci o tom jsem neuvažovala.Samozřejmě vždy bude potřebovat pomoc a podporu,ale ne třeba v takové míře,jako kdyby žil celý život jen v bublině stejných lidí.Nevím jestli to píšu srozumitelně.
|
kreditka |
|
(11.2.2018 20:46:44) Ve fabrikæch klidně dají jim jednodušší práci jenže pokud jsou na jejich práci závislí další je to problém. Znám to z praxe...
|
kreditka |
|
(11.2.2018 20:50:12) Cestu vidím v chráněných dílnách. Líbí se mi projekt Neratov...ale zas je to o tom že se lidem, kteří mají určitá omezení vyjde vstříc a přizpůsobí se jim podmínky
|
Bobo | •
|
(11.2.2018 23:21:10) A opravdu náš hrubý národní produkt vzroste zaměstnáním řádově několika stovek postižených lidí??? Nedopřejete jím raději klid a možnost se cítit v rámci omezení pokud trochu možno v pohodě? Stejně je nečeká dlouhý život.
|
kreditka |
|
(12.2.2018 8:51:07) Jenže lidi s mentálním postižením práce často baví. V sousedním městečku tyto lidé pracují pod "dohledem" jako úklidová četa - pro lidi, pro firmy.... práce je baví tak proč ne. Na druhou stranu tady ve vsi máme chlapce, kterého máma nedala do ústavu (hrály v tom roli peníze), ale o chlapce nejeví dvakrát zájem - toulá se po ulicích, žije tím kdo s ním ze vsi prohodí pár slov, dá mu odměnu za drobnou práci - v ústavu nebo v chráněné dílně by mu bylo rozhodně lépe a to je ještě štěstí že starosta zajistil pro chlapce a jeho matku ubytování za pár šupů, zajistil mu obědy a na vše okolo něj dohlíží
|
|
|
|
arsiela |
|
(11.2.2018 22:14:29) Kreditko promin to sem netušila, syn nemá mentální postižení,takže se o to zas extra nezajmám.Ale obsluhují nás právě v té kavárně a uklízí u zvířat kam jezdíme na hipošku.
|
kreditka |
|
(12.2.2018 9:11:18) arsielo nemáš proč se omlouvat. To že něco málo o tom vím, je díky tomu že jsem to buď zažila na vlastní kůži nebo to mám okolo sebe. Třeba jeden podnikatel si tu najal kluky z ÚSP na práci v zemědělství - otevírala se mi kudla v kapse, protože doslova zneužíval jejich handikep, tohle by mu nedělali ani Ukrajinci fakt mě jich bylo líto a divila jsem se že to někdo z vedení ústavu dovolil! Na druhou starnu jsou tu chráněné dílny - úklidová četa, kavárna, šicí dílna, zahradnictví, tréninkové byty - kde pod dohledem pracují lidi nejen s mentální retardací, ale třeba s psychickými problémy, kterí by si na trhu práce nic nesehnali a sice nemůžu mluvit za ty lidi, ale přijde mi že jsou tam šťastní. Mají svůj režim a bere se ohled na jejich omezení.
Pak jsem zažila malé dítě ve školce s DS a to bylo peklo - dítko bylo agresivní asistentka ho nezvládala (ono to snad ani nešlo) Děti se sice snažily chlapce zprvu chápat, ale ono chtěj po malých dětech aby chápaly, že na ně někdo může jen tak házet kostky, podrážet jim nohy apod. Musím říct že se mi ulevilo, když dítko odešlo do praktické školy - a tam je prý šťastné našel si přátelé, je mezi dětmi které mu "rozumí", rodiče teď litují že ho nedaly už dříve do speciální školky....
Na druhou stranu kamarádka má dítě s DS a to je sociálně zdatné, takže ve školce nebyl problém, ale stejně chodí do speciální školy a kamarádka si to chválí, neb sama nevidí cestu v tom že zatímco zdravé děti budou brát vyjmenovaná slova on by se měl v rámci inkluze učit rozdíl mezi P a D v zadní lavici s asistentkou, protože přestože toto dítě není agresivní, a je sociálně zdatné, stejně už je někde jinde než zdraví vrstevníci ....
Proto jsem spíše proti inkluzi dětí s mentálním postižením do ZŠ....Je to potom utrpení pro to dítě samotné, pro učitelku, spolužáky....nehledě na to že i když dítě s DS bude sebevíc zdatné těžko z něj bude právnička (zmiňovaná v článku), lékař či samostatný instalatér....přesto může být v chráněném pracovním místě úspěšný zaměstnanec kde pozná své přednosti a nebude terčem zneužívání, posměchu hlupáků nebo nasranosti kolegů, kteří za dotyčného musí makat...
|
|
|
Bobo | •
|
(11.2.2018 23:18:05) Nedovedu si představit člověka s tímto postižením pracovat v továrně. To by bylo velice nebezpečné. Nejen pro postiženého zaměstnance. To Vás opravdu napadlo? Jsem neustále konfrontována s lidskou hloupostí.
|
kreditka |
|
(12.2.2018 9:15:24) Mě to nenapadlo, já to zažila - firma zaměstnala několik lidí s mentálním postižením aby se nemusela vyplatit z povinnosti tyto lidi zaměstnávat - samozřejmě že si nenajali nikoho do kanclu, ale do výroby. Tam vždy jednoho postiženého strčily ke zkušenému zaměstnanci a tomu sdělily, že ho má hlídat a ať nezapomene plnit normy s tím, že onen postižený mu bude dělat přípravy (které dělá běžně zdravý kolega)... jak to dopadlo jsem psala.... chudák byl zaměstnanec i ten člověk s postižením - zato v kanclu se mohli klepat po ramenou jak situaci vyřešily
|
|
|
|
|
|
|
|