| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Má ADHD…. Co z něj bude?

 Příspěvky 110 z 32 [Dalších 22 >>]
7.10.2013 20:36:56
Máme také hyperaktivní a velmi náročnou 4 letou dcerku. Ale přišli jsme na fígl, co s tím dělat a jak lze kočírovat. Stačilo vyjmout z jídelníčku bílou mouku a sladkosti dávat jen v rámci dopolední svačiny nebo oběda. Prostě s cukry pracujeme. Výsledky se dostavily již 4. den upraveného staravování. Když dodržujeme tohle pravidlo ( a fak to jde), tak to jde. Návštěvám zakazujeme podstrkovat sladkosti, babičky učíme, kdy a co podávat. Samozřejmě, že nám to právě babičky kazí, ale když je u nich dcera déle jak víkend, sami to pocítí, jinak ji neukočírujou. Pak i babičky volají, co mají dělat :)
  • 
7.10.2013 8:03:45
Já mám doma taky syna s Aspergerem a ADHD...sice mám manžela Čecha, ale s Aspergerovskými rysy, tak mámobčas pocit, že každý mluvíme jinou řečí...:-)))
Synovi je 10 let, vyzkoušeli jsme všechno možné - od bylinek, EEG Biofeedback, kinezioligii, rodinné konstelace, baňky, Risperdal, Strateru, Concertu....nakonec nám pomohl situaci trochu zklidnit terapeutický asistenční pes - syn je už přes rok bez léků, afekty má minimálně, celková nálada se zlepšila, a když mu není dobře, tak se chodí s pejskem pomazlit, uklidnit. Ranní vstávání je bez křiku a scén a usínání s pejskem taktéž...:-) Snad to takhle vydrží...:-)
6.10.2013 15:07:45
Nemáte v dosahu školu,kde je třída s dětmi s různými poruchami učení?Je tam dětí míň a učitelé jsou připraveni s takovými dětmi pracovat-umí to s nimi.Asi to v dosahu nemáte,což je škoda.Řekla bych,že na učitelce strašně záleží.Působí totiž na Vaše dítě každý den,několik hodin,možná více,než vy sama-takže ho může rozvíjet úplně chybně.Přežít se dá všechno,dítě může nést následky celý život v podobě komplexů méněcennosti nebo různých poruch sebehodnocení,což ho jednoznačně v životě handicapuje.Pokud by byla vzdálenější škola-o níž se zmiňujete pro vás přínosnější,stálo by za to tam kluka vozit a holčička by tam nastoupila taky a vozila byste je oba.Je to několikaletý úvazek,zvažte všechna pro a proti.
6.10.2013 15:00:47
zapisovat úkoly do deníčku nebo si dělat značku v prac.sešitě je měla naučit učitelka v 1.a 2.třídě.Ta naše jim opravdu řekla-teď si všichni vemte tužku-ukažte mi- a udělejte si puntík u domácího úkolu.Sama to pak ještě zkontrolovala,prošla mezi lavicemi a všichni ji to museli ukázat.Radičům pak stačí každý den projít všechny sešity a nemůže se stát,že úkol chybí.Je to prostě na učitelce,ta měla děti tohle naučit.
6.10.2013 14:57:39
Systém,pravidelnost,dopředu jasná pravidla,přesný program,co se kdy dělá a ten důsledně dodržovat-i když se to mnohdy absolutně nehodí.Odměna a pochvala za všechno,co se povede.Povzbuzování a podpora.Důsledná spánková hygiena.Vždy chodí spát ve stejnou dobu.Důslednost ve všem se mi velmi vyplatila a vyplácí (syn je nyní v 5.třídě).Jakákoli změna předem nastaveného je těžká.
Syn se nevydrží soustředit.Proto jsem nastavila krátké minutovky-úkoly do školy.Učivo jsem vždycky sledovala,věděla jsem co mají za úkoly a sama jsem vše rozvrhla,abychom to zvládli v pohodě.Dá se učit v autě,venku,v obchodě,ve frontě a jinak.Domů jsme nechávali jen úkoly na psaní.Ještě se mi velmi osvědčilo a funguje to dodnes,že před tím,než jde syn na PC,(a že tam děti chodí rády-všechny!)tak musí udělat krátký úkol-neprotestuje,sám si o něj přijde říct,neboť to praktikujem od školky,kdy jsme se museli učit do logopedie.(PC má dovolen vkuse jen hodinu,takže někdy jde i víckrát za den=více udělaných úkolů)
Strašně důležitá je učitelka v 1. a 2.třídě.Řekla bych,že ta ovlivní celé další příští vašeho dítka.
5.10.2013 22:03:15
Také máme doma takového kloučka. Chodí do 3třídy a jako hodně dětí s ADHD, tak i on má dyslexii a dysgrafii. Bere léky na udržení pozornosti, aby jeho školní výsledky odpovídaly jeho mírně nadprůměrnému intelektu. Nejhorší je to jeho zapomínání, že mají úkol, Vždycky se ho zeptám a on mi řekne že žádný nemají. Když mu prohlédnu učebnice tak zjistím, že ho má(pokud si to poznačí). Potřebovala bych nějakou kouzelnou mušku která by byla ve škole s ním a pak mi o úkolech řekla :-) .
5.10.2013 0:54:37
Taky to teď řeším! Syn je ve druhé, odkladový, ADHD a SPU. Z PPP máme doporučenou praktickou školu hlavně kvůli nízkému počtu dětí ve třídě a velmi, velmi pomalejšímu tempu. Hledám vhodnou a váhám - praktická, waldorfská, křesťanská? Praha 4.
Stejně tak s obavami myslím na zápisy do prvních tříd, dcera nastoupí do běžné, a jak vozit dvě děti na osmou každé jinam?? Mám hlavu jak pátrací balón.
Dobra
4.10.2013 21:38:00
Děkuju za překládání!!!
Phoebe1
4.10.2013 20:26:51
8/24
Dávejte srozumitelné instrukce
Předejděte vágním a nejasným instrukcím jako například „ukliď si ten binec“ nebo „hezky si hraj“, což přesně nevystihuje určitý úkol, který má být splněn. Namísto toho použijte jasné instrukce jako např. „prosím, odnes všechno špinavé prádlo do koše“, „prosím, dej všechny hračky zpátky na police“, „pojď, necháme teď tvého kamaráda, aby si pohrál s tou hračkou“. Mluvte klidným a zřetelným hlasem a zabezpečte laskavý oční kontakt se svým dítětem, jelikož je takto větší šance, že bude věnovat pozornost tomu, co říkáte. Může být užitečné, aby vám dítě zopakovalo, co jste mu uložili udělat. Rozdělení složitějších úkolů do dílčích kroků může také pomoci.
9/24
Disciplína, odměny a důsledky
Děti s ADHD velmi dobře reagují na jasně stanovený a předvídatelný systém odměn žádoucího a důsledků nežádoucího chování. Odměňte žádoucí chování pochvalou nebo malým dárkem, který nemusíte ani koupit – např. zvláštní čas strávený s rodičem nebo účast na oblíbené aktivitě. Zaměřte se na pochvaly a privilegia raději než na odměny v podobě jídla a hraček.
Je vždy lepší dávat více pochval než negativních komentářů a trestů. Např. se usmějte a řekněte: „Líbí se mi, jak pracuješ na svém domácím úkolu.“ Nebo „To je skvěle odvedená práce ten uklizený stůl.“ Zeptejte se svého dítěte, co samo podle sebe udělalo dobře na daném úkolu a pokud nemůže na nic přijít, pomozte mu.
10/24
Disciplína, odměny a důsledky – pokračování
Důsledky nežádoucího chování by měly být přiměřené, férové, důsledně prováděné, předvídatelné, prováděné bez zbytečného prodlužování a dokončené. Nejdůležitější události v životě dítěte jako narozeniny, prázdniny atp. by neměly být úplně opomíjeny v důsledku toho, že dítě něco provedlo. Důsledky by měly ideálně být vysvětleny předem a následovat bezprostředně po nežádoucím chování. Odložený trest (např. na následující týden) nemá takový efekt jako ten bezprostředně provedený. Potrestání může být ve formě omezení privilegií, vykázání z místnosti, zákaz účasti na aktivitách atd. Je důležité, aby toto následovalo po každém projevu nežádoucího chování.
11/24
Zvláště pro menší děti může být vykázání z místnosti efektivním nástrojem řešení nežádoucího chování, když jako vedlejší účinek funguje i odstranění dítěte z vlivu rušivého prostředí. Tento okamžitý důsledek nevhodného chování je účinnější než jiná forma odloženého trestu. Odborníci doporučují, aby vykázání z místnosti netrvalo v minutách déle než je věk dítěte v letech (např. pět minut pro pětileté dítě). Delší doba může být pro dítě obtížná dodržet a může s větší pravděpodobností vést ke vzdoru a naprostému odmítání provedení této formy „trestu“.


Phoebe1
4.10.2013 15:20:20
5/24
Myslete pozitivně
Zatímco ADHD může někdy opravdu způsobovat ve vašem životě chvíle, kdy máte pocit překonávání takřka nepřekonatelných překážek, přiznání a uvědomování si schopností vašeho dítěte, vám může pomoci, abyste jí/jemu umožnili stát se tím nejlepším člověkem, jakým jen může být. Mnoho slavných a úspěšných lidí z minulosti i současnosti má ADHD. Výjimečným příkladem jak se naučit pozitivně vnímat ADHD je dětská kniha a film: Percy Jackson - Zloděj blesku (v originále – Percy Jackson and the Olympians: The Lightning Thief).
Dalším benefitem pozitivního vnímání vašeho dítěte s ADHD je to, že pro dítě samotné, jeho učitelé, trenéry atd. je mnohem snazší sebepřijetí a přijetí jeho/jejích schopností, když cítí spoluúčast a empatii rodičů. Výzvou pro rodiče dětí s ADHD je využití mimořádných schopností a maximálního potenciálu dítěte k dosažení cílů.

6/24
Stanovte pravidla a režim
Srozumitelně stanovený rozvrh a režim je pro děti (stejně tak jako pro teenagery a dospělé) s ADHD nezbytný. Se stanoveným, ale ne neměnným vzorem pro ranní nebo večerní přípravu a postup při zvládání domácích úkolů a aktivit je dítěti poskytnuta opora a řád, kdy ví, co očekávat, co bude následovat. Pro plánování času určených pro různé aktivity mohou být užitečné viditelně rozmístěné hodiny. Někteří rodiče zjistili, že tento systém použití časovačů (čas dělání úkolů, čas k ukončení hry) se osvědčuje u mladších dětí.
K tomu, aby bylo fungování zábavnější a snadnější k zapamatování, slouží tabulky a seznamy s postupnými kroky, které je potřeba splnit. Např. ranní seznam může obsahovat ustlání postele, vyčištění zubů a pomoc s přípravou svačiny. Vyvěste seznam na viditelné místo a dovolte dítěti odškrtávat splněné úkoly, pokud si přeje.

7/24
Stanovte jasná pravidla a očekávání
Stanovený rozvrh a dosažitelná jasně definovaná pravidla a očekávání jsou pro děti s ADHD nezbytná. Doma i ve škole děti s ADHD potřebují systém a pravidla. Může být užitečné sestavit seznam pravidel pro domov a upevnit je na místo, kde je pro dítě dobře viditelný. Je velmi důležité trvat na jejich dodržování a provádět spravedlivé a pravidelné hodnocení – odměny a nebo důsledky jejich neplnění.
 Příspěvky 110 z 32 [Dalších 22 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.