| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Lstí a klamem

[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 22 [Dalších 2 >>]
Katze
13.7.2012 16:47:56
Ale taky si uvědom, že je teď mnohem víc podnětů, k nimž je upoutána pozornost nejen dětí, ale i lidí vůbec než třeba před 50 - 60 lety. Televize, filmy, počítačové hry - ani jedno z toho šmahem neodsuzuji, pravda je, že pro někoho jsou přístupnější. Jenže ke knížkám si člověk musí najít vztah a to už je pak každého osobní cesta. Jsem pro podporu čtenářství u dětí, na stranu druhou se mi nelíbí démonizování televize, filmů atd.
Pawlla
13.7.2012 15:32:54
Tak za nás nám taky nepředkládali literaturu,která by nás bavila.Knížky,které se mi líbily jsem si našla sama.Taky je dnes určitě větší výběr knih pro děti,přesto děti čtou méně,existují na to i různé výzkumy a studie,narazila jsm na to několikrát,příjde mi krátkozraké zavírat před tím oči.
Filip (6 + 3)
  • 
13.7.2012 14:06:52
To nepopírám, důležitá je ostatně i hudba, přitom výtvarná i hudební výchova se, co vím, bohužel v běžném případě redukuje na povzbuzení nadaných, zatímco ostatní si to nějak odtrpí (podobné jako při tělocviku). Přesto je jazyk, mluvený i psaný, základním prostředkem komunikace a kdo se v ní orientuje hůře, bude ho to omezovat víc než co se komunikace obrazovými prostředky týče.
Katze
13.7.2012 13:34:31
Čtením se rozvíjí jazyk, ale v současnosti hraje obrovskou roli i obraz. Myslím, že by to mělo být vyvážené a ve škole by se měli zaměřit i na to, jak s obrazovými podněty a informacemi pracovat.
Katze
13.7.2012 13:31:08
~R^ Přesně. A to, že na mnoha školách ignorují literaturu mladší padesáti let taky o něčem svědčí. Čtení je fajn, sama jsem vášnivá čtenářka, ale respektuji, že k tomu někdo prostě nemá vztah. Znám chytré lidi, kteří mají do knihomolů daleko.
Filip (6 + 3)
  • 
13.7.2012 12:40:39
Číst by se mělo a to hlavně ve školním věku, protože čtením se učí jazyk, rozvíjí se porozumění. Je to potřeba tím spíš, že dnešní lidé jsou všude obklopeni psanými texty, kdo nečte, rozumí obvykle hůř. Kromě toho se čtením obvykle podstatně lépe učí i gramatika, spíš než vtloukáním pravidel do hlavy - kdo neumí pravopis, bývá v životě handicapován.

Dřív lidi nečetli, ale podstatně víc si povídali, povídali si rodiče s dětmi, vyprávěli jim. Zaujalo mne třeba, že u jednoho severoamerického indiánského kmene dřív rodiče nebo prarodiče malým dětem večer vyprávěli pohádky a příběhy, ale děti vždycky musely nejdřív převyprávět to z minulého večera, právě aby si rozvíjely vyjadřovací schopnosti.

Koukáním na televizi, která dnes vyplňuje volný čas mnohem spíš než vyprávění, se jazyk rozvíjí minimálně, chatováním s vrstevníky taky.

A kromě toho i dřív lidi z různých kultur znali určité penzum ústní tradice, mýty vlastní kultury apod., myslím, že i dneska je potřeba, aby lidé znali aspoň něco z vlastní kultury, národní i nadnárodní, to povědomí příslušnosti někam je pojítkem, aby společnost fungovala. Příliš individualizovaná, atomizovaná společnost moc dobře nefunguje.
Jája
  • 
13.7.2012 11:29:18
Děti přece čtou. Záleží taky na tom, CO po nich chceme, aby četly. Když vycházel Harry Potter, byly to tlusté bichle a přečetla je spousta dětí, i slabších čtenářů. Další spousty dětí se i pomocí počítačů spojovaly a překládaly si Pottera z angličtiny, aby ho měly přečteného dřív, než vyjde oficiální český překlad.
Jo, když po nich chceme číst Jiráska, ne každého to bude zajímat. A pokud máme slabší čtenáře, musíme jim knihy předkládat tak, aby je zaujaly. Nejen dát seznam a říct, že toto je povinné. My měli třeba na střední škole báječného učitele na ČJ. V prváku nám dal seznam asi 400 knížek, rozdělených do kategorií, s tím, že k maturitě asi 20, ale z každé kategorie něco. Tam si fakt vybral i totální nečtenář. A byly tam knížky silné i slabé, zajímavé i nezajímavé. Koho nebavila poezie, tak ji nečetl, nahradil to něčím jiným.
marie
  • 
13.7.2012 10:56:36
Proč by to měla být pruda? Děti se nemusí učit a mohou si číst, co samy chtějí. A ve Francii má velkou tradici komiks, tak bych se vsadila, že si některé děti vyberou právě takové čtení.
susu
  • 
13.7.2012 10:56:02
Já právě nevím, jestli ostatní spolužáci u mě ve třídě četli. Já byla fanatický knihomol, mimo běžné kategierie, takže pokud holky mluvily o jedné či dvou knihách, pro mě to bylo o ničem. Já mám jen matný pocit, že četla sotva polovina třídy a jen trochu, ehm, no, ve srovnání se mnou.
No a současné množství možných aktivit logicky ubírá čas na tu jedinou. Nevím, jestli proti tomu bojovat nebo se s tím smířit.
Pawlla
13.7.2012 10:14:30
V dnešní době se to určitě se čtením nepřehání~t~.Doba je jinde,děti jsou jiné,ale trošku bychom je ke knihám měli vést.Zatímco když já chodila do školy bylo normální chodit do knihovny a kupovat knihy,dělala to většina ze třídy,tak dneska dcera byla za
exota a knihomola,přitom podle mě čte tak normálně,ne pořád,sem tam.Dneska opravdu děti spíš nečtou.Je to logické,protože mají spoustu jiného vyžití,které my jsme neměli,ale jak píšu,trošku by se k tomu vést měly.
[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 22 [Dalších 2 >>]

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.