| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Školní inspekce: čistě romská třída není diskriminace

[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 41 [Dalších 21 >>]
2.3.2016 8:22:17
Míšo, díky za odpověď.
2.3.2016 8:21:06
Položila jsem tři otázky, tomu se, nordico, říká ptani se.
Míša
  • 
2.3.2016 7:28:44
Gertrudo,
pokud jsem to správně pochopila z článků v novinách, tak v téhle třídě s dětmi nedostatečně připravenými na školu právě asistent je. Jinými slovy - škola má peníze jen na jednoho jediného asistenta, takže děti, které ho potřebují, soustředila do jedné třídy. Kdyby to neudělala, tak tady možná diskutujeme na téma diskriminace taky, ale tou diskriminací bude míněno, že některé nepřipravené děti jsou na tom hůř, protože jsou ve třídě bez asistenta.
1.3.2016 22:59:46
Gertrudo, neptala ses a Tvoje postoje znám i z jiných diskuzí. Nevím, jak staré děti máš Ty, ale mně vždy opravdu hodně záleželo na tom, že se moje nadané dítě bude vzdělávat KVALITNĚ!
1.3.2016 21:02:26
Proč tak zhusta? Nikomu nic nevysvetluji, úplně normálně se ptám.
Lida
  • 
1.3.2016 20:43:48
Já už mám děti také velké, mladší je ve kvintě osmiletého gymnázia.
Jen si představuji, jak se bude inkluze prosazovat.

První problém nastává už v první třídě. Máme školy a třídy Waldorfské, Montessori, Daltonské, školy pro nadané děti apod. Už tady si rodiče vybírají typ vzdělávání, který podle jejich názoru bude pro jejich dítě nejlepší. Tady se ztratí první část dětí, které nebudou v tom "správném" směru inkludované a nic na tom nezmění ani fakt, že tyto školy a třídy přijmou i děti hendikepované - pro tyto školy je charakteristická úzká spolupráce mezi rodinou a školou, takže už tím dochází k výběru žáků.
K dalšímu dělení dochází ve třetí třídě, od kdy mají školy specializované (především jazykové) třídy.
A pak přijde pátý ročník. Odchod na víceletá gymnázia a do specializovaných tříd na základkách, Tady už je výběr slušný, třídy jazykové, přírodovědné, zaměřené na ICT, sportovní. Do které zařadit děti se sníženým intelektem? Zůstanou v tzv zbytkové třídě.
Je toho celkem dost, co by se muselo zrušit, abychom se dopracovali k ideálu, že všechny děti se učí společně ve stejné třídě.
Lucie + jeden předškolák
  • 
1.3.2016 19:33:33
Myslím, že rozdělení podle schopností může být velmi prospěšné právě pro děti, které nechodily do mateřské školy a dosud se s nimi nepracovalo. Některé dovednosti a návyky jsou prostě pro vzdělávání nezbytné. Paní učitelka má takto možnost se takovým dětem specificky věnovat a doučit je správný úchop tužky, barvy, strany atd. Pokud budou mít ty děti, které se ukáží jako pracovité a šikovné následně možnost přestupu do standardní třídy, připadá mi to jako rozumné řešení. Samozřejmě takových asi nebude velké množství, protože přiznejme si, pokud je domácí prostředí zcela nepodporující musí mít dítě hodně silný vnitřní motor, aby se chtělo vzdělávat "všem navzdory". V poslední době se zvažuje povinný poslední ročník mateřské školy. Osobně bych byla spíš za to, aby děti, které neuspějí u zápisu měly povinný rok buď v mateřské škole, nebo v nultém přípravném ročníku ZŠ. A i tady bych děti dělila - je dost velký rozdíl mezi dítětem pro školu ještě nezralým, se kterým se ale už pracovalo a dítětem bez základních dovedností a návyků. Představa nadprůmněrně inteligentního, ale sociálně nezralého dítěte v kolektivu dětí nepřizpůsobivých je totiž spíš jako z hororu :)
1.3.2016 17:43:31
Lido, souhlasím s příspěvkem p.starosty a moc mu fnadím, i s tím, co zde napsali další. Ale počekj, objeví se Gertruda a vysvětlí nám, že to vidíme úplně blbě. Naštěstí mám dítě už dospělé, ale rozhodně by mi nebylo, ve jménu nějakého sluníčkovského pomatení, jedno, jak se bude moje dítě vzdělávat a jak si ve škole povede.
Lída
  • 
1.3.2016 13:58:20
Problémem je, že u Romů nefunguje ani zařazení mezi české děti. Můj syn měl ve třídě 5 dětí cizinců a jednu Romku. Všech 5 dětí cizinců se začlenilo velmi dobře, Romka bohužel nikoliv a do druhé třídy již s nimi nechodila.
1.3.2016 12:01:57
Pro Gertrudu:Školní nezralost velké části romské polulace je věcí rodičů! Nikoliv úřadů. Rodiče jim neumějí vštípit návyky a žádné povinnosti. Jak také, když generace rodičů, prarodičů a příbuzných nepracuje a jen čerpá sociální dávky-bez práce, den tráví povalováním u televize? Jak mají děti vědět, že pracovat je normální a nutné, pokud chci něčeho dosáhnout? Děti v 5.třídě říkají, že do školy musejí chodit proto, aby jim sociálka dala peníze, že tam nechtějí a že se těší, až budou doma. Jako rodiče. Strašné.
[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 41 [Dalších 21 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.