1.3.2016 19:33:33 Lucie + jeden předškolák
Re: Rozdělení 1. tříd podle schopností? Hurá!
Myslím, že rozdělení podle schopností může být velmi prospěšné právě pro děti, které nechodily do mateřské školy a dosud se s nimi nepracovalo. Některé dovednosti a návyky jsou prostě pro vzdělávání nezbytné. Paní učitelka má takto možnost se takovým dětem specificky věnovat a doučit je správný úchop tužky, barvy, strany atd. Pokud budou mít ty děti, které se ukáží jako pracovité a šikovné následně možnost přestupu do standardní třídy, připadá mi to jako rozumné řešení. Samozřejmě takových asi nebude velké množství, protože přiznejme si, pokud je domácí prostředí zcela nepodporující musí mít dítě hodně silný vnitřní motor, aby se chtělo vzdělávat "všem navzdory". V poslední době se zvažuje povinný poslední ročník mateřské školy. Osobně bych byla spíš za to, aby děti, které neuspějí u zápisu měly povinný rok buď v mateřské škole, nebo v nultém přípravném ročníku ZŠ. A i tady bych děti dělila - je dost velký rozdíl mezi dítětem pro školu ještě nezralým, se kterým se ale už pracovalo a dítětem bez základních dovedností a návyků. Představa nadprůmněrně inteligentního, ale sociálně nezralého dítěte v kolektivu dětí nepřizpůsobivých je totiž spíš jako z hororu :)
Odpovědět