1.3.2016 20:43:48 Lida
Re: Rozdělení 1. tříd podle schopností? Hurá!
Já už mám děti také velké, mladší je ve kvintě osmiletého gymnázia.
Jen si představuji, jak se bude inkluze prosazovat.
První problém nastává už v první třídě. Máme školy a třídy Waldorfské, Montessori, Daltonské, školy pro nadané děti apod. Už tady si rodiče vybírají typ vzdělávání, který podle jejich názoru bude pro jejich dítě nejlepší. Tady se ztratí první část dětí, které nebudou v tom "správném" směru inkludované a nic na tom nezmění ani fakt, že tyto školy a třídy přijmou i děti hendikepované - pro tyto školy je charakteristická úzká spolupráce mezi rodinou a školou, takže už tím dochází k výběru žáků.
K dalšímu dělení dochází ve třetí třídě, od kdy mají školy specializované (především jazykové) třídy.
A pak přijde pátý ročník. Odchod na víceletá gymnázia a do specializovaných tříd na základkách, Tady už je výběr slušný, třídy jazykové, přírodovědné, zaměřené na ICT, sportovní. Do které zařadit děti se sníženým intelektem? Zůstanou v tzv zbytkové třídě.
Je toho celkem dost, co by se muselo zrušit, abychom se dopracovali k ideálu, že všechny děti se učí společně ve stejné třídě.
Odpovědět