Pane starosto, pár otázek:
Je-li hlavní problém školní nezralost valné části romských dětí, kdo podle vás by se měl angažovat v řešení? Vy ne?
Jaký je přínos toho, pokud všechny nestandardní děti přidělíte do jedné třídy? Pokud nemáte prostředky na asistenty a speciální pedagogy, není lepší strategie naopak děti rozmíchat do více kolektivů? Nevznikne tak extrémní zátěž jednomu učiteli, ale rozdělí se mezi tři. Navíc, máte-li, jak píšete, s inkluzí v podstatě dlouholeté zkušenosti z praxe, určitě víte, že dobrá většina táhne všechny dopředu, zatímco špatná většina stáhne každého dolů.
Co se týče angažovanosti rodičů - nepůsobí dobře, pokud si jedním dechem stěžujete na nezájem a zároveň (zcela mimo téma) očerňujete lidi, kteří zájem projevili. To, že se vám nelíbí, jaký způsob zvolili (stížnost) nebo kdo jsou (pan Ferenc s Bc titulem), je absolutně irelevantní. Mohou se snad u vás angažovat rodiče pouze milým mlčením na třídních schůzkách (a placením nadstandardních poplatků)? Jistě ne.
Odpovědět