Re: Aktualizace deníčku
Žaniko, jak u koho. Někdo se to fakt naučí tak, jak píše Žluťásek (většinou ty matematicky zdatnější děti) a u někoho dojde na to pamětný učení. Nechám je pár měsíců násobit opakovanym sčítáním a pak dojde na kartičky s celou malou násobilkou (barevně odlišený a na každý kartičce jeden příklad, zezadu výsledek) - to si rozložíme na kobereček tak, že v prvním řádku je 1x1, 2x1, 3x1 atd. druhej řádek 1x2, 2x2, 3x2 atd. Když to máme rozložený, tak si říkáme: násobilku jedný už umíš, tak mu můžem celou uklidit. (řádek i sloupec) Násobilku deseti taky už umíš, tu můžem taky celou uklidit. (řádek i sloupec) Co násobilku dvou? Umíš? Tak taky uklidíme... atd. Většinou uklidíme vše do pěti a pak i násobilku devíti, protože to je jako násobilka desíti mínus jednou to číslo.
Takže obvykle zbyde takovej obdélníček:
6x6, 7x6, 8x6,
6x7, 7x7, 8x7
6x8, 7x8, 8x8
Pak si řeknem, že 7x6 je totéž, jako 6x7, 8x6 je totéž jako 6x8 atd., takže vždy jednu kartu z páru taky vyřadíme. A zbyde nám 6 příkladů, který se takový dítko naučí zpaměti.
To je ideální stav. Čim slabší dítě, tim je ta kupička k naučení větší.
Odpovědět